Groeien onder TL

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Nonsense
    Super Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Jul 2015
    • 1724

    #16
    Re: Groeien onder TL

    Beter laat je potje even opdrogen anders valt je wotelblokje uit elkaar en breken je worteltjes af

    Comment

    • rotterdamner
      Junior Stoner
      Nieuw Lid
      • Mar 2016
      • 19

      #17
      Re: Groeien onder TL

      Ze groeien als kool

      Comment

      • rotterdamner
        Junior Stoner
        Nieuw Lid
        • Mar 2016
        • 19

        #18
        Re: Groeien onder TL

        Nog even een vraagje. Als het plantje gaat van zaadje... naar zaailing..... naar stekkie ...... naar klein plantje.......
        Wanneer beslis je dat je overschakelt van groeien naar bloeien?
        Doe je dat echt exact na 2 weken groeien (vanaf zaailing?) of kijk je naar een minimum hoogte van de plant?
        En hoe hoog is dat dan? Mijn tent is 2 meter hoog.

        Bedankt alvast

        Comment

        • Old Dagga
          Grower
          MemberLucky Member
          • Jan 2016
          • 670

          #19
          Re: Groeien onder TL

          Niet de hoogte van je tent bepaald dat, maar meer het soort plant,
          wil je nog fimmen, scroggen , croppen, supercroppen , toppen, LST doen of
          zo maar in de wilde weg laten groeien?
          Volgens mij is zo'n beetje de enige vaste waarde dat wanneer je
          naar 12/12 schakelt je meestal nog een groeispurt krijgt van 2-3 weken,
          en dan nog weet je niet hoe hoog de plant zal worden!

          Comment

          • rotterdamner
            Junior Stoner
            Nieuw Lid
            • Mar 2016
            • 19

            #20
            Re: Groeien onder TL

            Oorspronkelijk geplaatst door peter1950
            .....wil je nog fimmen, scroggen , croppen, supercroppen , toppen, LST doen of
            zo maar in de wilde weg laten groeien?
            Bedankt voor je input Peter.
            Wat ik wil? Geen idee, dit zijn mijn eerste plantjes.
            Ik wil eerst kijken of de eerste oogst levende planten oplevert en veel wiet.
            Ik denk dat ik na de eerste oogst wel aanvoel hoe het moet, ik weet nu al hoe ik het stuk zaadjes.. zaailingen... plantjes moet plannen en moet doen, door het gedaan te hebben.

            Als je ervan uitgaat dat ik licht genoeg heb, straks 4 x 400 HPS lampen op 2x2 meter, dus 400 W/m2, wat raadt je me aan, bloeien beginnen bij 20 cm? 30 cm? 40 cm?
            Zodra ik aan het einde van de rit ben dan kan ik het wel inschatten maar nu heb ik wat input nodig
            Scroggen lijkt me een goed idee, maar ik wil niet teveel experimenteren met mijn eerste plantjes.....

            Comment

            • vaperke
              Expert Grower
              420 MemberMemberLucky Member
              • Jul 2015
              • 1488

              #21
              Re: Groeien onder TL

              4 X 400W? Jij moet een zware roker zijn. Je weet dat dit een hobbyforum is?

              Dit gezegd zijnde

              Je plantjes staan veel te nat,en te warm denk ik als ik de blaadjes zie krullen.

              Even een tijdje geen water geven denk ik.
              Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
              Vapers Hydro avontuur (voltooid)

              Comment

              • rotterdamner
                Junior Stoner
                Nieuw Lid
                • Mar 2016
                • 19

                #22
                Re: Groeien onder TL

                Het begint er al te lijken

                bloem.jpg

                Comment

                Bezig...