Tot en met de hoeveelste week in de bloei mag er gesnoeid worden?
snoeien
Collapse
X
-
Tags: Geen
-
-
-
Re: snoeien
In de bladeren vind de fotosynthese plaats.
Fotosynthese = Met behulp van licht CO2 omzetten in zuurstof en koolhydraten (suikers)
CO2 haalt de plant uit de lucht met z'n huidmondjes.
Die huidmondjes zitten in de bladeren.
Minder blad = minder huidmondjes = minder fotosynthese = minder plant = minder dikke toppen
Dat is zoals het werkt.
En of je kan snoeien, ja natuurlijk kan dat, het is jouw plant en jij bent de baas
Maar is het ook noodzaak ?
Zo ja, gewoon doen.
Als het geen noodzaak is, liever geen blad snoeien.Comment
-
Re: snoeien
Misschien dat je dieven bedoelt. De nieuwe groeischeutjes die weinig tot geen licht krijgen verwijderen. Dat kan in de eerste 2 a 3 weken na je klok te hebben omgezet op 12/12. Blad niet zomaar weghalen. Suc6. Gr JBKeep em greenComment
-
Re: snoeien
Snoeien door bladeren te verwijderen kan maar niet veel doen en eigenlijk alleen om iets meer licht door de hele plant te krijgen en liefst alleen als de plant nog niet echt aan het bloeien is. Onderste takken die amper of niet ontwikkelen of alleen maar stretchen en onnodig voeding verbruiken door te weinig licht kan je verder prima wegsnoeien. Als het gedeelte van de plant waaraan je mooie toppen wilt hebben maar goed kunnen ontwikkelen door voldoende blad, voldoende licht en voldoende ruimte dan is het prima.Comment





Comment