Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste kweekje 2 planten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Overige: Mijn eerste kweekje 2 planten

Korting op 420shop
    Heey allemaal ik ben eind januari begonnen met het ontkiemen van 2 CBD cheese indica zaadjes.

De ene plant is veel sneller gaan groeien dan de andere (zie foto)
    20160313_225353.jpg.20160313_225344.jpg
    Mijn planten zien er niet 100% goed uit dat komt merendeels door dat ik de plant alleen maar water geef en geen andere voeding.
    Mijn reden waarom ik dit doe is om een keer te kweeken op gevoel dus met andere woorden heb ik ook geen ph meter.

Setup wat ik heb is:

250 watt lamp
    Kweektent 90x90x180
    Koolstoffilter met afzuiger
    Mini ventilator
    Brandblusser (voor het geval dat)

Ik heb besloten vanaf vandaag de timer elkedag een half uur extra uit te laten. Tot ik de 12-12 heb bereikt.

13-3-2016 06:00 tot 00:00 licht aan en 00:00 tot 06:00 licht uit.

14-3-2016 06:00 tot 00:00 licht aan en 00:00 tot 06:30 licht uit.

Zo elkedag een half uur langer uit tot ik de 12 uur uit en 12 uur aan heb bereikt.

Ik vraag me af hoe jullie hier over denken en hou jullie graag op de hoogte.

Ben hier om te leren

groet D13G0

Re: Mijn eerste kweekje 2 planten

Je klok kan je gewoon gelijk op 12 uur zetten je kleine plantje lijkt wat te nat te staan krijgt ze het zoveel drinken als het andere plantje
    Wat voor water geef je ze gewoon leidingwater of regenwater , dat op gevoel kweken is toch wat lastig om je pH te bepalen
    Misschien heb je wat aan deze link lees de topics is rustig door
    Alle informatie voor beginnende kwekers. Lees de basis door, stel je beginners vragen of maak een nieuw topic aan met informatie voor beginnende kwekers.

Comment

I deed leiding water maar zal nu je het zegt regenwater eens proberen bedankt voor de tips

Comment

je kan beter op 18/6 blijven en dan ineens 12/12 gaan naar mijn mening, dan heeft ze toch altijd meer licht gehad dan dat je iedere dag afbouwt... zie het nut niet in van dat afbouwen? waarom doe je dat eigenlijk?

Comment

Heey bedankt voor je reactie ik heb hem inderdaad in 1keer naar 12-12 gezet.
          En waarom ik wilde afbouwen was eigen omdat ik dacht hoe meer het op de natuur wijze lijkt voor de plant, hoe beter ze zal groeien.

Maar zoals ik al zei ik heb niet gekozen voor de afbouw methode

Comment

Ik snap de logica niet van kweken op gevoel zonder voeding?
            Als je denkt dat de plant 'honger' heeft, ga je dan wel voeden ?

Wel een enorm verschil tussen de twee planten
            Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Heey stemma

welke voeding zou je mij aan raden en wat zijn de bijwerkingen van een plant als je voeding geeft in de plaats van alleen water?

Mvg D13G0

Comment

Hangt ervan af wat en hoeveel je geeft D13G0, geef je te weinig dan houdt ze honger en geef je te veel dan gaat ze dood door verbranding.
                Les 1 minder is meer Welke aarde heb je gebruikt ? Is het een voorbemeste aarde ?

Heeft de plant die zo achterblijft veels te nat gestaan?

In plaats van een antwoord krijg je vragen terug. Zelf gebruik ik biobizz voeding maar er zijn genoeg andere /goedkopere manieren. Gaat je voorkeur uit naar biologisch of minerale voeding ?
                Bij het laatste moet je EC en PH meten, dat kan bij biologisch kweken achterwege blijven als je ook biologische grond hebt en je kraanwater een PH van rond de 7 heeft.
                Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Heey allemaal ik heb weer een update voor jullie
                  Ik heb fotos gemaakt van me 2 planten hoe ze er nu uitzien nadat ik alle grote bladeren heb verwijderd 2 dagen geleden omdat ik vond dat voor teveel schaduw zorgde.

Ik vind persoonlijk dat ze er beter uit zien als voorheen en gezonder.

1458560856890861186994.jpg1458560938467-1942933652.jpg1458560970879-252790140.jpg

Laat me weten hoe jullie hierover denken ik ben hier om te leren.

Comment

D13G0 veel succes met je eerste kweek!

De voeding hangt van verschillende factoren zoals Stemma zei.
                    Welke grond heb je nu gebruikt en indien je regenwater gebruikt zal je het PH niet zelf moeten regelen.

Indien je voedingsrijke potgrond gebruikt zal deze reeds voor bemest zijn en moet je pas beginnen bij voeden eenmaal je ondervoedingsverschijnselen ziet.

Ik ben zelf mijn eerste kweek begonnen en heb gekozen voor Plagron Batmix. Dit is zeer voedingsrijke grond die voor ongeveer 6 weken is voor bemest en deze week ga ik beginnen bijvoeden met Plagron Alga Bloom en Plagron Green sensation. Hierdoor kan ik het 100% naturel voedingsschema van Plagron gebruiken.
                    https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41859-Beginnend-LED-kweker-Kweekverslag

Comment

ziet er goed uit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dodo64 View Post
                        ziet er goed uit
                        Bedankt man

Ik moet wel zeggen dat nadat ik de grote bladeren heb verwijderd dat de topjes iets sneller groeien en ik denk dat het komt omdat ze minder energie gebruikt voor voor de grote bladeren.

Maar dat is iets wat ik DENK.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9301I met Tapatalk

Comment

Dat lijkt me sterk want de energie komt namelijk uit de bladeren.. was niet slim om weg te halen vind ik.

Comment

Sluit me aan by Hypnotized. Probeer nooit blad te verwijderen. Dieven mag, maar dit is volgens mij niet wat je bedoelt.
                            Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                            Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

Ik heb weer een paar fotos voor jullie hoe me dames het op dit moment doen.

Grote plant

Kleine plant

Comment

Bezig...
                              X