Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

beginner vraagt dringend om hulp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    beginner vraagt dringend om hulp

    Korting op 420shop
    hoi beste forum leden ik ben hier nieuw en heb een aantal vraagjes voor mijn indoor kweekje met een compleet tentje van 80x80x180 mijn excuses voor eventuele schrijffouten en te veel tekst vraag 1= heb ontkiemde zaadjes gepland in Root Pouch Pot Charcoal 150gram 16 liter maar nu zijn mijn vragen heb alleen nog maar een hps lamp van 600 watt die ik kan dimmen naar 300 watt nu staat ze op 300 watt het laagste wat ik kan kheb binnenkort heb ik wel t-neon lampen beter voor voor groeien die geven ook minder warmte af aangezien ik een beginner ben wist ik nu pas dat je met t-neon of dergelijke lampen kan voor groeien maar ik moet ze nu al licht beginnen geven hoe hoog hang ik mijn hps lamp die nu op 300 watt draait van de nu al kleine steeltjes die boven gekomen zijn normaal gezien zou 300 watt ongeveer 30 cm boven de plantjes hangen maar daar zijn ze nu nog wat klein voor hoe hoog kan ik mijn hps beste hangen vraag 2=hoe krijg ik mijn luchtvochtigheid beter onder controle zonder een automatishe luchtbevochtiger ik moet dit handmatig doen heb er wel veel tijd voor om mij er met bezig te houden vraag 3=hoe werkt een afzuiger heb een g-tools ventilator met koolstoffilter met 2 draaiknoppen 1 draaiknop voor temperatuur van 20-30 graden en 1 draaiknop van off tot 100% heb de temperatuurknop op 24 graden gezet en de andere knop op 55% gezet vind op het net geen echte goede uileg hierover met vriendelijke groeten

    #2
    Re: beginner vraagt dringend om hulp

    Het meeste kun je met enig zoeken gewoon hier op het forum of google vinden!
    Wat betreft de afzuigen, met draaiknop 20-30 graden stel je de max temperatuur in!
    Zo gauw bij de aangesloten voeler die temperatuur overschrijd gaat de afzuigen harder afzuigen!
    Als de temperatuur te hoog is zul je de capaciteit moeten verhogen, 55% is dan gewoon te weinig,
    en zorg voor voldoende inlaat, 2-3 maal de diameter van de afzuiging!
    Voel met je handen bij de planten de warmte om de hoogte te bepalen en/of plaats een fan!

    En tot slot, plaats eens een punt of komma hier en daar, leest net ff lekkerder weg!

    Comment


      #3
      Re: beginner vraagt dringend om hulp

      ja FF een puntje of een comma zou zeker veel lekkerder lezen en daar heeft Peet een goed punt mee (of comma)




      In een standaard,goed geventileerde kweekruimte is de temperatuur tussen de 24 en 29 c

      De nacht temp is het fijn als daar niet te veel verschil inzit en liefst niet onder de 16C komt (dus bij licht uit)
      sigpic
      LED there be light

      Comment


        #4
        Re: beginner vraagt dringend om hulp

        heel hartelijk dank voor jou snelle reactie ben nu al wat wijzer geworden invm de afzuiging heb ook al een fan geplaatst. ik heb nog veel werk aan de winkel en nog veel bij te leren. en wat bedoel je met voldoende inlaat,zijn dat die kleine ronde openingen onderaan de tent die je open en dicht kunt doen veer meer verse lucht toevoer. ik hoop dat ik het een beetje overzichtelijker kan maken met typen,ik ben dat niet gewoon maar dat komt wel,vriendelijke groeten

        Comment


          #5
          Re: beginner vraagt dringend om hulp

          Let wel op lichtlekken, een slang in die openingen werkt prettiger.
          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment


            #6
            Re: beginner vraagt dringend om hulp

            1.
            hang uw lamp op 50cm en zak elke dag met 5 cm tot je op 25-30 cm zit. ( 4 a 5 dagen )
            zodra uw dames hun bladpunten naar boven komen is het te warm.

            2.
            Uw luchtvochtigheid moet je niet achter kijken indien je met zaad werkt.
            Zorg er dan wel voor dat je onder de 45% blijft vanaf week 2 12/12.

            3.
            Indien je alles kan regelen zet hem dan op 22 graden en lv 40% ( mijn keuze )



            Als ik in uw plaats was dan koos ik voor 400w en dan afbloeien op 600w
            nu gebruik je 300 , maak daar maar 400w van er zal een mooi verschil zijn....

            Nu mijn vraag
            hoever sta je nu al ?
            Doe je voorgroei , zoja hoelang ?
            ga je toppen of dergelijke ?
            Welke zaden gebruik je ?
            Fem ? reg ? auto ?
            Welke voeding ga je gebruiken ?


            Grts Amazing

            Comment


              #7
              Re: beginner vraagt dringend om hulp

              hoi amazing hartelijk dank voor jouw reactie,het zijn big bang autoflowers. heb gelezen dat autoflowers op 18/6 of 20/4 of zelfs 24/0 kunnen onder de lamp voor heel de cyclus ik zelf doe 18/6,heb gelezen dat met autoflowers ze niet op 12/12 hoeft te zetten. mijn hps lamp hangt nu op 50 cm en ze draait op 400 watt ik dacht dat de lamp hoger moest hangen omdat de plantjes nog maar rond de 5 cm groot zijn ze hebben net de eerste 2 kleine blaadjes,het is tussen 22 en 23 graden,luchtvochtigheid rond 50%,dat mag dus nog wat lager deze week heb ik t-neon of dergelijke lampen om voor te groeien,heb ook gelezen dat met autoflowers heel de cyclus met t-neon of dergelijke spaarlampen kan gedaan worden aangezien met autoflowers licht=gewicht minder belangerijk is,of dit klopt weet ik niet aangezien ik nieuw ben in growen,en nog veel te leren heb. kheb de ontkiemde zaadjes in potten van Root Pouch Pot Charcoal 150gram 16 liter gestopt met canna terra professional. en weet jij hoeveel en hoe water te geven moet ik zorgen dat ik de aarde helemaal moet bevochtigen,of moet ik water rondom het plantje gieten alleen,heb dit in een filmpje gezien dat ze rond de plantjes zelf gieten en niet over het hele oppervlak,en te veel water is ook niet goed.vriendelijke groeten.

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              hoi amazing ik probeer mijn tekst zoals jouw netjes onder elkaar te krijgen om het wat makkelijker leesbaar te maken,maar ik plaats de reactie en de tekst word terug weergegeven zoals ervoor wat doe ik niet goed. vriendelijke groeten

              Comment


                #8
                Re: beginner vraagt dringend om hulp

                voeding is hesi,grond is canna terra professional grtjs

                Comment


                  #9
                  Re: beginner vraagt dringend om hulp

                  blase blase blase...alt ma blase

                  Comment


                    #10
                    Re: beginner vraagt dringend om hulp

                    Mannen...als iedereen zoveel vragen had.. eens uwe laptop opendoen wat verslagen van andere mensen bekijken ..Internet jonge!!!! Je zegt zelf dat je veel tijd hebt kan toch niet moeilijk zijn.. zo is gemakkelijk..ma hoop toch dat het tot goed resultaat komt.. vragehoeveel water je moet geven.. je luchtvochtigheid... Dit forum staat vol met antwoorden maar doe een beetje moeite man!!! Grts

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    Niet slecht bedoeld

                    Comment


                      #11
                      Re: beginner vraagt dringend om hulp

                      hoi sorensen83 das inderdaad waar wat je zegt,maar ik zit per dag 3 a 4 uur te lezen op google,forums enzv maar het probleem is zoveel verschillende meningen dat ik er niet meer aan uit geraak maar ik zoek verder alles komt wel in orde grtjs

                      Comment


                        #12
                        Re: beginner vraagt dringend om hulp

                        Start je een topic met je kweekverslag dat word meer geapprecieerd en krijg je hulp in overvloed! Succes ermee

                        Comment


                          #13
                          Re: beginner vraagt dringend om hulp

                          bedankt sorensen83 daar ga ik alvast werk van maken heel hartelijk dank bij deze grtjs

                          Comment


                            #14
                            Re: beginner vraagt dringend om hulp

                            Er is inderdaad veel te lezen. Maar begin bij de basis en start daarvan. Loop je ergens tegen aan. Lees daarover en als je het antwoord niet kan vinden, stel ze dan gerust.

                            En een kweekverslag is inderdaad de beste manier om hulp te krijgen. Duidelijk bijhouden wat je doet en duidelijke foto's nemen. Voor ons om te helpen, en ook voor jezelf om bij te leren.

                            Ik wens je in ieder geval veel succes!
                            Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                            Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                            Comment

                            Bezig...
                            X