Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste keer binnen kweken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1ste keer binnen kweken

    Korting op 420shop
    Ik zou graag willen starten met mijn eerste binnen kweek van een white widow xl autoflower.

    Hiervoor had ik gedacht om een kweektent aan te schaffen met het bijbehorende materiaal (lampen, koeling, ...)
    Mijn vraag was wat de goedkoopste (maar toch effectieve) manier zou zijn om dit te doen.
    Hebben jullie tips qua materiaal? Bepaalde merken, laag energieverbruik, ...?

    Cheers, Aiightt

    #2
    Re: 1ste keer binnen kweken

    Ik heb net mijn eerste kweekje achter de rug, maar over het algemeen
    word autoflower voor binnen afgeraden, minder opbrengst vaak, en kost
    meer stroom!
    En wat bedoel je met koeling?
    En voor de rest zal veel afhangen van je budget,
    Voor je plantjes in de grond staan, moet je toch minimaal tellen dat je
    richting 500€ zal gaan!
    Of je moet iets tweedehands gaan zoeken!

    Comment


      #3
      Re: 1ste keer binnen kweken

      Goedkope manier?

      Zal mijn verhaal vertellen. Ik ben als beginnende kweker sinds 17-02 gestart met low rider ( autoflower)..
      Ik had voor 20 eurootjes een oude scheepskist gekocht, 2 tornado lampen, een zware luchtpomp voor de toevoer en een buisventilator voor de afvoer.
      De kist geheel aan de binnenkant wit gemaakt voor de reflectie en de lampen aan de deksel gemonteerd.
      Een warmtematje voor eventuele ( bij) verwarming wat ik alleen in de nacht aan heb staan.

      Natuurlijk ( en vaak doe je dat te
      laat hier ) veel gelezen natuurlijk.
      Staan nu in de bloei maar ben bang met die vier plantjes dat ik er nog geen 30 gram af haal!
      Dat vind ik ook niet erg, ik rook niet veel maar ik heb er wel plezier in!
      Ik ga langzaam uitbreiden wat ik krijg er steeds meer schik in! Mijn verslag volgt nog hier!

      Totale kosten op dit moment incl zaad enz rond de 150 eurootjes ongeveer.
      Tip: Lees het verslag maar bij de link hieronder, met die goedkope tornado lampen kun je toch een leuk
      resultaat bereiken voor weinig! Dit verhaal even in het kort vertelt...SUCCES!!

      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...met+cocosgrond

      Comment


        #4
        Re: 1ste keer binnen kweken

        Hartstikke leuk Ipie, zo kan het natuurlijk ook!

        Probleempje kan natuurlijk zijn dat als je het leuk vind of gaat vinden
        dat je toch op den duur dezelfde kosten gaat maken!

        Comment


          #5
          Re: 1ste keer binnen kweken

          Inderdaad Peter 1950!

          Kosten maken zie ik niet als een probleem!
          Iedere hobby kost geld maar ik begin met kleine baby stapjes!
          Trouwens, die kist met hier en daar wat toppen en knakken ben ik er toch gekomen!
          Maar de volgende kweek moet ik toch hier en daar wat aanpassen, dat maakt het ook leuk!
          Ik merk wel, je ziet ondanks veel lezen, toch dingen over het hoofd maar schik krijg ik er wel van!
          Als je voor een vermogen gaat investeren en je vind het niet of veel kennis
          te kort kun je je wel voor je kop slaan hahaha!!

          Comment


            #6
            Re: 1ste keer binnen kweken

            Je hebt helemaal gelijk, al ligt het voor mij nog iets anders zoals je
            wellicht wel gelezen zult hebben!
            Nu word het tegenwoordig ietsje anders, maar toen ik begon met
            kweken een paar maanden geleden kon ik alleen heel misschien illegale olie
            aankomen met thc voor 200€ per 10ml
            Daar doen we ongeveer 3 weken mee, dus dan blijft er weinig keus over!

            Comment


              #7
              Re: 1ste keer binnen kweken

              Kost inderdaad een vermogen die CBD olie inderdaad!
              Ja, ik heb je verslag gelezen al moet ik hier wel zoeken hoor!
              Ik ben super slecht in de omgang met de pc.
              Daroom heb ik mijn verslag nog niet geplaatst, kan nog geen foto toevoegen haha!

              Prachtig resultaat en dat voor de eerste keer kunnen er niet veel zeggen toch?
              Als zelfs QnQ het prima vindt valt er nog weinig te zeggen!!
              SUPER wat je lied zien en dan ook nog z'n vette opbrengst 400 gr dacht ik?

              Comment


                #8
                Re: 1ste keer binnen kweken

                hey peter

                ik heb me eventjes verdiept in de kosten van het kweken
                en 500€ is inderdaad minimaal , ik ben wel zelf aan het denken om en kant en klare kweekkast van secret jardin te kopen
                mits ik dan niets over hoofd zou zien van apperatuur
                alleen ben ik aan twijfelen aan en 90x90x185 of en 120x120x200 , het is voor 3 plantjes ( of toch te bedoeling )
                ik heb ook even je kweekverslag gelezen en daarin sprak je over Canna voeding , maar de welke gebruik jij juist ?
                dit is het hokje dat ik wil gebruiken

                http://www.eugrowshop.eu/nl/complete...5cm-plug-play/

                kwestie van grond volg ik jou voorbeeld

                http://www.growfellas.com/nl/plagron...mix-kopen.html

                Comment


                  #9
                  Re: 1ste keer binnen kweken

                  Ik denk dat je kant en klaar inderdaad goedkoper uit bent dan alles los!
                  Maar ik denk dat alletwee voor slechts drie plantjes AF erg fors is
                  ook de 600 watt is in mijn ogen een beetje overkill voor de 90x90,
                  Maar als je denkt later uit te breiden ligt het natuurlijk heel anders

                  Ik had 6 planten AF in de 100x100x200 en dan ging eigenlijk prima,
                  maar ben nu bezig met gewone fem, 5 stuks die ik de komende weken
                  flink wil gaan voorbereiden op een scrog, wil met de beste vier doorgaan!

                  Misschien dat anderen op het forum beter kunnen adviseren als ik als beginner!

                  Comment


                    #10
                    Re: 1ste keer binnen kweken

                    iedereen zegt een white widow is boring altijd, omdat het al 5 miljoen keer gedaan is en je er 2 miljoen verslagen over kan vinden.
                    Ik zeg dan dat zegt genoeg over de potentie ervan en hoe geliefd een WW is.
                    En ik vind samen met de paarse soortjes dit een van de mooiste dames en met nog is een goede HIGH ook.

                    tips? ja ff zoeken op internet over WW is zoveel te vinden
                    sigpic
                    LED there be light

                    Comment


                      #11
                      Re: 1ste keer binnen kweken

                      Er gaat weinig boven een oldschool White widow.
                      Ik heb er al een aantal gekweekt, maar die lijken alleen een beetje op die van vroeger.

                      Ahja, voor wat je nodig hebt om te kweken heb je aan dit topic misschien nog iets:
                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...je-kweekruimte
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: 1ste keer binnen kweken

                        Ik ga ze en mail sturen of ze inplaats van 600W er geen van 450W meegeven want 600W is inderdaad dikke overkill !
                        ik ga wel niet meer voor AF , ik ga voor en gewoon white widow

                        Comment


                          #13
                          Re: 1ste keer binnen kweken

                          Ik kweek nu in 90x90x180 en gebruik 250watt lamp goed te doen hoor maar je kunt wel beter luisteren naar wat QnQ zegt die is ervaren[emoji2]

                          Comment


                            #14
                            Re: 1ste keer binnen kweken

                            Ik weet niet wat het beste is voor 3 plantjes , 90x90 lijkt me nog wel te doen denk ik ?
                            of kan je eventueel nog kleiner gaan ?

                            Comment


                              #15
                              Re: 1ste keer binnen kweken

                              Hier heb je een foto van hoeveel ruimte je nog over houd als je 2 planten hebt zoals ik.



                              Op deze foto heb ik maar 1 plant staan.

                              (Als de foto niet duidelijk genoeg is maak ik nog een foto voor je vanavond)

                              Comment

                              Bezig...
                              X