Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jullie advies graag! Is het mogelijk?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Jullie advies graag! Is het mogelijk?

    Korting op 420shop
    Ik heb alleen een beetje verstand van binnen kweek maar nu het volgende probleem dat ik hier niet kan vinden!

    Een vriend van mij rookt veel en wil, om de kosten te besparen, een buitenkweekje met mij doen met vijf planten.
    Hij heeft eigen grond wat niet zichtbaar is vanaf het pad, afstand tot het pad z'n vijftien tot achttien meter
    waar mensen voorbijkomen. Zijn buren op een afstand van twintig meter ( zo ongeveer)...

    Is het verstandig om dit te gaan doen of raden jullie het af vanwege de afstand en de reuk?
    Mocht het wel kunnen graag advies over welke zaden, ( je wordt doodgegooid met informatie)
    vandaar dat ik dit hier maar even plaats!

    Alvast bedankt voor jullie reactie en alle informatie is WELKOM!

    Prettige dag...Ipie

    #2
    Re: Jullie advies graag! Is het mogelijk?

    Dat kan wel, maar houd de plantjes wel klein. Zou 4/5 af's zetten in 15/20L potten. Je kunt het waarschijnlijk wel ruiken op t pad maarja ik kweek hier midden in een woonwijk en op 20meter zitten zeker wel 6 tuinen en heb nog geen klachten.

    Comment


      #3
      Re: Jullie advies graag! Is het mogelijk?

      5 Grote planten ga je wel ruiken overal.

      Mgoed, ey, als het zijn grond is, en jij ontkent, krijgt hij de schuld, mocht het verkeerd aflopen.
      ik-zeg-doen.png
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Jullie advies graag! Is het mogelijk?

        Groene vingers

        Comment


          #5
          Re: Jullie advies graag! Is het mogelijk?

          Hypnotized? Het is de bedoeling in de volle grond om wat meer opbrengst te krijgen, QnQ, over
          Welke afstand ( in de slechtste omstandigheden) draagt die lucht?
          Ps. Het is een stuk grond waar hij al jaren niet meer komt dus iedere boer kan het daar neer gezet hebben!

          Comment


            #6
            Re: Jullie advies graag! Is het mogelijk?

            Gewoon doen. Kijk voor de zekerheid naar sativa's, die ruiken minder erg. Mijn neef had bij zijn vorige oogst Lavender, en daar kwam weinig lucht vandaan Maar goed, cannabis planten blijven ruiken.

            Comment


              #7
              Re: Jullie advies graag! Is het mogelijk?

              Dat ligt aan het weer heh..en een beetje aan het soort plant.
              Maar gewone planten in de volle grond kunnen vrij groot worden, het voordeel is een paar100 gram per plant oogsten, maar je zit met dit nadeel.
              Op een warme nazomerdag eind september als ze vol in bloei staan (mag ik hopen) dan kan de geur van 1 plantje best tien meter afleggen, iemand die bijvoorbeeld niet rookt ruikt het misschien nog van verder weg.

              Ok, maar het is dan wel zaak dat je er bijna niet naartoe gaat, want elke keer is een risico om gezien te worden.
              Je zult 's zomers wel een paar keer water moeten geven als afgelopen week een voorproefje is van de zomer die we gaan krijgen.

              In de volle grond, als het goeie grond is, van een moestuin ofzo, hoef je waarschijnlijk geen extra voeding te geven.
              Dan kun je eventueel een watersysteem aanleggen met een paar meter slang, een paar Blumats en een regenton, dan hoef je er nauwelijks te komen.

              Wat is je doel ?
              Wil je 'n kilo gaan oogsten, of ben je tevreden met 100 gram, want dan zijn autoflowers een optie.
              Die zijn natuurlijk ook niet zonder geur, brengen minder op en ze zijn altijd gevoeliger voor toprot, maar ze zijn wel wat eerder klaar.

              Het risico is natuurlijk niet alleen oom agent, maar rippers die je planten voor je oogsten komen ook overal voor.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Jullie advies graag! Is het mogelijk?

                5 grote planten ga je makkelijk ruiken op 20 meter.. als ik met 2 af's t al ruik op 10meter..

                Comment


                  #9
                  Re: Jullie advies graag! Is het mogelijk?

                  Bedankt voor de tip FlamingMango!

                  Maar als ik het zo hoor lijkt deze optie ( voor hem) eigenlijk een beetje in het water te vallen....

                  Inderdaad QnQ, een kilo was zijn doel aangezien hij, zoals ik vertelde noodzakelijk veel rookt maar dan houdt het op.
                  Hij wil eigenlijk zo min mogelijk risico lopen met veel opbrengst, maar aangezien de reuk ''zover'' draagt lijkt me het onmogelijk.
                  Wel is de optie mogelijk om aan grammen te denken dan heeft hij toch wat!
                  Ik wist niet ( als kleine binnenkweker) dat die lucht zo ver draagt!
                  Dan maar iets anders verzinnen..
                  Als er nog andere optie's zijn hoor ik het graag van jullie!
                  BEDANKT!

                  Comment


                    #10
                    Re: Jullie advies graag! Is het mogelijk?

                    Met 5 autoflowers kun je zeker wel 250/300g halen hoor.

                    Comment


                      #11
                      Re: Jullie advies graag! Is het mogelijk?

                      Hoe je het ook went of keert ! of welk soort je ruikt het altijd.

                      Ik had vorig jaar een oppas hond van me vriendin der zusje (dus zo beest moet dan je uitlaten)

                      bij ons huis heb je een soort park en bij door dat park lopen met die hond had ik al zoiets van ruik wiet op een bepaalde plek.
                      Op een zondag morgen toch maar is de bosjes ingelopen en was zeker 25 mtr verder en yup ja hoor ! daar stonden ze.
                      en zelfs goed gedaan met kippegaas en al.

                      Ik denk ook dat mensen die langer de geur al kennen het gelijk ruiken en ook gelijk weten he die lucht is maar van 1 ding (wiet)

                      de dag erna ging me vriendin mee lopen en ik bleef staan en zei ruik je niks (zij rook niks zei ze en ik herkende duidelijk de geur)
                      pas toen ik het liet zien had ze iets van HUH?

                      kortom de een ruikt het wel de ander niet ! dus blijft altijd een risico tenzij je zeker weet er komt niemand in de buurt
                      sigpic
                      LED there be light

                      Comment


                        #12

                        Comment


                          #13
                          Re: Jullie advies graag! Is het mogelijk?

                          Mij AF rook totaal niet in de kweektent. Tot op de moment dat ik hem oogstte en begon te knippen dan kwamen de tranen in mijn ogen.
                          Maar tot zover geen klachten gehad en ik heb een politieman als achterbuur dus...

                          Comment


                            #14
                            Re: Jullie advies graag! Is het mogelijk?

                            Hallo Echelon,

                            Een kweektent voor buiten? Hmm, als ik het zo terug lees blijf je toch altijd met de afvoer van je lucht zitten.
                            En buiten dat, de afvoer van de enorme hitte die er ontstaat als de zon erop begint te branden toch?

                            Comment


                              #15
                              Re: Jullie advies graag! Is het mogelijk?

                              Blowers ruiken de plantjes echt op kilometers afstand, en gaan er altijd op af. Als vliegen op stroop. Zeker niet allemaal om je plantje te rippen, maar gewoon omdat het altijd leuk is om de plantjes te zien die de meesten enkel als top in de pijp stoppen.
                              Ik heb zelf vele planten ontdekt, maar ook (maisvelden) ze geroken maar niet kunnen vinden.
                              Als veel mensen naar je plantjes gaan kijken wordt het wel moeilijk om het stiekem te doen.
                              Ik heb nu op mijn balkon lavendel gezet, want ik vind dat echt een geur die ook rete sterk is, en hoop zo een beetje de (hopelijk) aanstaande bloeigeur van de northern lichtjes wat te verdoezelen.

                              Comment

                              Bezig...
                              X