Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ontkiemde zaadjes in 1l potten maar hoeveel water

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ontkiemde zaadjes in 1l potten maar hoeveel water

    Korting op 420shop
    Beste lezers/kwekers

    afgelopen 10 mei heb ik 3 zaadjes gekocht "moby dicks xxL" bij 'n growshop
    deze ware vandaag ontkiemd nadat ze 3dagen in een glas water hebben gelegen
    bij Een constante temperatuur tussen de 20/22 graden. op de vensterbank

    nu vandaag lieten ze wortel zien dus ben vanmiddag drie 1 liter potjes gaan halen
    en heb ze gelijk in de seedmix geduwd 3mm diep seedmix van de growshop heb ze
    nu op de vensterbank staan waar ik ze de komende 10 tot 14dagen lekker wil laten groeien

    maar m'n vraag is hoeveel water mag ik deze babyplantjes geven in hun eerste weken ?
    want wil ze natuurlijk niet laten verzuipen ik ben namelijk 1 beginner pas m'n 2e jaar
    ik lees graag jullie reacties tegenmoed


    grtz

    #2
    Re: Ontkiemde zaadjes in 1l potten maar hoeveel water

    Das knap dat je ze twee dagen geleden gekocht hebt en dat ze nu al drie dagen liggen te kiemen. Zo kan je over 4 weken oogsten.

    Enfin, daar is dus echt geen zinnig antwoord op te geven he. Ni teveel en ni te weinig. 3 mm is alleen ni diep genoeg, die hebben grote kans om met de zaadhoes boven te komen.

    Ik heb men eerste planten ook verzopen en daarna nog een paar laten uitdrogen onder de hps. Leer uit die fouten, meer kunnen wij daar ook ni aan helpen want ik kan ni aan uw grond komen voelen.

    Comment


      #3
      Re: Ontkiemde zaadjes in 1l potten maar hoeveel water

      Zoveel als ze drinken.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Ontkiemde zaadjes in 1l potten maar hoeveel water

        Hoezo is dat knap? Heb ze 2 dagen geleden gekocht in de middag die zelfde middag in glas water gelegd en vandaag lieten ze begin van de wortel zien dus heb ze gepot in 1 liter zoals 't hoort de growshop vertelde me namelijk dat als ze wortel laten zien of dat witte puntje ze direct in de seedmix kunnen daarnaast heb ik me vergist in de datum ze hebben 2 dagen in water gelegen en zitten pas paar uur in 1 liter potten

        maar dan hoef je niet zo gaar te reageren over 4 weken oogsten ook ik kan me vergissen.

        en wat is niet teveel en niet te weinig ? Kan je nie comuniceren en zeggen ongeveer hoeveel mili liter per plantje ?

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Zie 't al erg volwassen hier.

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Re: Ontkiemde zaadjes in 1l potten maar hoeveel water

            Dankjewel running water,

            kijk dat noem ik nog eens volwassen.

            Comment


              #7
              Re: Ontkiemde zaadjes in 1l potten maar hoeveel water

              Neeje kloot, ge kunt ni zeggen hoeveel mm. Als je kon zeggen hoeveel mm dan had ik het ook ni gezegd want dan had ge het kunnen opzoeken en al geweten. Wiet kweken is geen exacte wetenschap en dan nog kunnen wij ni rieken hoe nat of hoe droog uwe grond staat op de moment dat je ze geplant hebt of dat ze boven komen. Snapt ge het nu? Indien niet, 12ml per plantje. 3 keer per dag. Telkens op 12 minuten na het uur. En ingieten in een hoek van 30 graden. Behalve als de wind 's morgends uit het zuidoosten blaast, dat tast nl de luchtvochtigheid aan. Die moet je dan meten en daar de vierkantswortel van trekken. Dat aantal gaat dan als mililiters extra bij de 12 ml die je de tweede keer geeft. Ik weet het, allemaal veel werk. Maar je moet er iets voor over hebben en dit is de key to success.

              Je zegt dat ze drie dagen in water gelegen hebben. 10 mei gekocht. Vandaag zijn we 12 mei. Dat zijn twee dagen, geen drie. Ik maakte maar een mopje ze. Gaar? Neem het op zoals het bedoeld is. Smaailiefees.

              Ik heb soms den indruk dat ik den enige ben die wiet oraal gebruikt en dat al de rest zen joint in zen kont steekt ofzo en het op die manier probeert want jullie zijn allemaal veels te uptight en da komt door dien joint in uw kont. Haal die joint uit uw kont, da werkt zo ni.

              Comment


                #8
                Re: Ontkiemde zaadjes in 1l potten maar hoeveel water

                Beowulf,

                ik had het verkeerd geschreven ze hebben maar 2 dagen in water gelegen en heb ze vandaag gepot.
                maar aangezien ik ze niet wil verzuipen dacht ik ik vraag het hier maar even aangezien ik al Een autoflower ak47
                heb verzopen toch bedankt voor de tips.

                Comment


                  #9
                  Re: Ontkiemde zaadjes in 1l potten maar hoeveel water

                  Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                  ...Ik heb soms den indruk dat ik den enige ben die wiet oraal gebruikt en dat al de rest zen joint in zen kont steekt ofzo en het op die manier probeert want jullie zijn allemaal veels te uptight en da komt door dien joint in uw kont. Haal die joint uit uw kont, da werkt zo ni.
                  Hahaha, right on. +1

                  @viool, maak je niet zo druk man. Relax
                  Misschien heb je een visuele beperking, en kun je het zelf niet zo goed zien, maar zeg dat er dan even bij.
                  Normaal kun je zelf toch wel zien of je een plantje verzuipt of niet.
                  Het is nog niet eens een plantje, dus de grond moet alleen vochtig zijn, niet modderig, want dat staat nergens.
                  Alhoewel dat ook zou kunnen, als je een flinke schep modder uit een sloot trekt, daar een zaadje in gooit, en laat drogen in de zon, komt die geheid op.
                  Het is allemaal niet zo exact, ga op je gevoel af, en gebruik je kijkers, dan zie je het
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Ontkiemde zaadjes in 1l potten maar hoeveel water

                    Hahaha
                    Goed zeg!
                    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                    2016 - Greyvol's buitenkweek
                    2017 - Santa Maria van Space Cees

                    Comment


                      #11
                      Re: Ontkiemde zaadjes in 1l potten maar hoeveel water

                      Een baby geef je ook niet gelijk 180 ml dat begint rustig aan.
                      Zo is dat bij plantjes ook. Babyplantje ongeveer 10ml druppelen in circel van 5 cm om je kiemseltje.
                      Dan iedere week iets meer. Ook kun je wel dagjes overslaan, vooral als het niet zo warm is. Plantjes zijn net mensjes. Wij hebben ook meer dorst bij warm weer. Veel kijken naar je planten.
                      Succes
                      sigpic it is just a flower

                      Comment


                        #12
                        Re: Ontkiemde zaadjes in 1l potten maar hoeveel water

                        Thnx allemaal . (Y)

                        Comment


                          #13

                          Comment


                            #14
                            Re: Ontkiemde zaadjes in 1l potten maar hoeveel water

                            ik heb over de 3 /1liter potjes huishoudfolie gedaan en gaatjes in geprikt om 't niet snel uit te laten drogen!
                            En gewoon op de vensterbank gezet voor 't raam heb half glas water per zaaiing gegeven omdat de growshop
                            me vertelde beter iets teveel water dan te weinig nu maar afwachten wat gebeurt ik laat 't gewoon op me af komen
                            meer kan ik toch momenteel niet doen.

                            Comment


                              #15
                              Re: Ontkiemde zaadjes in 1l potten maar hoeveel water

                              Sjieke growshop. Liever iets te weinig dan te veel. En wees snugger he frisse, je zet drie plantjes op de vensterbank. Als je schrik hebt om ze te laten uitdrogen neem dan 4 liters, die passen nog steeds op de vensterbank maar je kan ze dan gerust de eerste week laten doen zonder iets van water te geven.

                              Potten wegen op een weegschaal, haha. We zijn wiet aan het kweken, geen cake aan het bakken. Gewoon vochtige grond int potje, en voelen. Alst potje is uitgedroogd weegt het een stuk minder.

                              Plantenspuit, bodem ni laten uitdrogen en that's it. Draai em is om na een paar dagen en kijk naar de onderkant. Vochtige grond is donkerder van kleur. Zolang het daar vanonder maar vochtig is, hahahahaha, is het ok. Drogere grond is luchtiger, natte grond is zwaar en verstikt de wortels.

                              Ik zei het de eerste keer gewoon iets beknopter.

                              Comment

                              Bezig...
                              X