Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3 X Purple Bud, (Beginner, Hulp Gezocht)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    3 X Purple Bud, (Beginner, Hulp Gezocht)

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen! Ik ben nieuw hier, en ben onevaren met wiet planten.
    Ik heb 3 keer Purple Bud gekocht bij Sensi Seeds.
    Zaterdag avond (14 mei) heb ik ze in een glas met water op kamer temperatuur gedaan.
    Maandag (16 mei) om 12 uur smiddags zag ik dat 2 zaadjes aan het ontkiemen waren!
    PurpleBud ontkieming.jpg

    Later op die dag heb ik de 3 zaadjes in een bakje gedaan tussen vochtig wc papier, omdat 1 zaadje nog niet was ontkiemt, en wou niet dat de andere zouden verdrinken (als dat kan). In de avond zag ik dat ook het 3e zaadje ontkiemde!
    Dinsdag (17 mei) had ik nog maar 5 euro en wou naar de Praxis om "Central Park Universele potgrond 20L" te halen, alleen was die uitverkocht. Ben toen naar de GAMMA gegaan en had daar uiteindelijk maar "Fleurella potgrond 20L" gehaald.
    Fleurella potgrond.jpg

    Toen ik nog eens op internet ging kijken om zeker te weten of ik de goede potgrond had, las ik dat je geen potgrond moest hebben met mest er in, dat zou de wortels verbranden? Beide potgronden hebben mest er in.. vandaag (woensdag 18 mei) ga ik de potgrond weer inleveren, en dan heb ik 10 euro te besteden.
    Alleen weet ik niet welke grond ik moet halen bij de GAMMA of Praxis. Iemand enig idee?
    Vind echt dat ik de kiempjes vandaag moet gaan planten, is dit nog oke?

    PurpleBud-Ontkieming.jpg

    Ik heb maar 10/20 liter nodig, want heb nu deze 3 kleine bakjes.
    Kleine bakjes.jpg

    Vrijdag wil ik ze overpotten naar potten van 19 liter. Kan dat dan al? En hoeveel water hebben ze dan nodig?
    19L-Emmer.jpg

    Was van plan vrijdag (20 mei) wortelstimulator te bestellen. En later voeding en groei stimulator. Kan dat? En welke zijn goedkoop en doen het goed?
    Is het niet te laat om wiet te kweken? En wanneer kan ik ze buiten zetten? Graag alle tips welkom!

    Ik zal jullie up-to-date houden!

    Groetjess!

    #2
    Re: 3 X Purple Bud, (Beginner, Hulp Gezocht)

    In zaai en stekaarde leg je de zaadjes.die hebben ze niet bij de gamma of praxis. Welkoop heeft wat dat betrefd alles in huis. Zaai en stekaarde in die kleine potjes doen. Zaadje erin , wortel omhoog en toedekken. Niet dieper dan 1 cm.toplaag vochtig houden. Dan 1 week nadat ze boven zijn verpotten naar die 19 liter potten. Mag nog groter hoor. Zijn geen autoflowers. 25 of nog meer liter kunnen ze mooi en goed ontwikkelen. Wat betrefd naar buiten doen. Daar is het al het weer voor geweest vorige week. En de ijsheiligen zijn ook al vertrokken zodat wij de zaadjes naar buiten kunnen droppen. Ik zeg doen. Laat ze wel eerst wennen aan het directe zonlicht als ze die nog niet hebben gehad. Anders krijg je van die albinoblaadjes. Suc6. Gr JB
    Keep em green

    Comment


      #3
      Re: 3 X Purple Bud, (Beginner, Hulp Gezocht)

      Bij de meeste tuincentra en zelfs bij de boerenbond
      hebben ze zaai en stekgrond!

      Succes groet : O.D.

      Comment


        #4
        Re: 3 X Purple Bud, (Beginner, Hulp Gezocht)

        Weet niet waar je dat gelezen hebt, die potgrond was prima. Pot vullen met potgrond en kuiltje graven 10x10x10 en vullen met zaai/stek grond. Zaadje 2cm die en lichtjes water erover. Dag of 4 - 7 en ze zijn vrolijk boven.

        Comment


          #5
          Re: 3 X Purple Bud, (Beginner, Hulp Gezocht)

          Oorspronkelijk geplaatst door Old Dagga View Post
          Bij de meeste tuincentra en zelfs bij de boerenbond
          hebben ze zaai en stekgrond!

          Succes groet : O.D.
          Hoi! heb even gekeken, en bij de Praxis verkopen ze "Pokon zaai-& stek grond 10L" kan ik deze beter gebruiken dan fleurella potgrond?

          Comment


            #6
            Re: 3 X Purple Bud, (Beginner, Hulp Gezocht)

            Nee zaai en stek is enkel voor t zaaien, die potgrond zit je voeding in. Dat zit niet in zaai en stekgrond.



            Dit is wat je moet maken, potgrond in de pot en dan een 1L potje erin zetten en eruit halen en dat gat vullen met zaai/stek.

            Comment


              #7
              Re: 3 X Purple Bud, (Beginner, Hulp Gezocht)

              Alvast veel succes BlieBlaBloe@
              Groene vingers

              Comment


                #8
                Re: 3 X Purple Bud, (Beginner, Hulp Gezocht)

                Oorspronkelijk geplaatst door THEBIRD View Post
                Alvast veel succes BlieBlaBloe@
                Dankjewel! Als je nog tips heb hoor ik het graag!

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                Oke ik weet al wat ik ga doen, vandaag ga ik naar de gamma en lever daar weer de zak potgrond in, dan heb ik weer genoeg geld om bij de praxis 10 liter pokon zaai- & stekgrond te kopen.
                Dan plant ik mijn gekiemde zaadjes in de 3 kleine bakjes op deze foto.
                Kleine bakjes.jpg

                over ongeveer 1 a 2 weken ga ik de grote potten vullen met potgrond en dan pot ik ze over daar in.
                Denk dat de kleine bakjes al vol zitten met wortels over 1 a 2 weken?
                Weet iemand nog goede voeding etc wat niet al te duur is? Wanneer moet ik dat toevoegen?
                Moet ik de bakjes meteen buiten zetten of binnen bij het raam? En gewoon de bovengrond nat sproeien met een planten sproeier?
                Last edited by BlieBlaBloe; 18 May 2016, 12:21.

                Comment


                  #9
                  Re: 3 X Purple Bud, (Beginner, Hulp Gezocht)

                  Je hebt niet eens geld om zaai/stek grond te kopen?
                  Je hebt die potgrond nog nodig dus waarom inleveren?

                  Comment


                    #10
                    Re: 3 X Purple Bud, (Beginner, Hulp Gezocht)

                    Ja heb nogal weinig geld deze week
                    Dus leek het me handiger om deze in te leveren en zaai & stekgrond te gebruiken, en als ik weer meer geld heb 60L potgrond te kopen en dan overpotten.
                    Had ergens gelezen dat ze 1-4 weken geen voeding nodig hadden, alleen water, en dat mest de zaadjes zou kunnen verbranden?
                    Of kan ik die fleurella toch gebruiken?
                    Last edited by BlieBlaBloe; 18 May 2016, 12:45.

                    Comment


                      #11
                      Re: 3 X Purple Bud, (Beginner, Hulp Gezocht)

                      Daarom gebruik je zaai/stek grond om te zaaien. Maar die potgrond is niet zwaar bemest.
                      Ik gebruik die potgrond en gooi er bakken compost door zodat ie 3/4x zo sterk is en verbrand niks.. dus is prima.

                      Comment


                        #12
                        Re: 3 X Purple Bud, (Beginner, Hulp Gezocht)

                        Oke, ik heb ook nog raad gevraagd aan andere mensen over deze grond, en die zeggen, maak je geen druk, die fleurella potgrond kan je gewoon gebruiken.
                        Dus deze ga ik dan ook gebruiken, ik ga zo weer een zak halen, zodat ik meteen 2, 19L potten kan vullen en daar de 2 zaadjes in doe met de langste wortel.
                        Morgen haal ik nog een zak en doe ik het 3e zaadje er in, morgen is de wortel wel groot genoeg. ze loopt wel achter met groeien..

                        Comment


                          #13
                          Re: 3 X Purple Bud, (Beginner, Hulp Gezocht)

                          Heb nu 2 emmers staan met plastic er over heen, natuurlijk gaatjes er in geprikt!
                          GOED NIEUWS! Er is een plantje! Moet ik nog steeds het plastic er op laten zitten of kan dat er nu af?
                          Hoe zit dat nou met de plant in het donker en in het licht zetten?
                          Morgen maak ik foto's!

                          Comment


                            #14
                            Re: 3 X Purple Bud, (Beginner, Hulp Gezocht)

                            Plastic is zoiezo niet eens nodig.
                            Gewoon lekker in het licht zetten en ze komen vaneigens boven kijken.
                            En aangezien die van jou boven is, zou ik dat plastic maar gauw eraf halen voordat je plant naar de klote gaat meteen
                            Ik ben ooit gebeten door een haai in me been..
                            Das nie waar! Was wel een keertje haai in de zee

                            Comment


                              #15
                              Re: 3 X Purple Bud, (Beginner, Hulp Gezocht)

                              Oke, dan nog 1 vraag! Ik heb ze dus in 19 liter potten, hoeveel water moeten ze hebben? Moet niet al het grond nat zijn?

                              Comment

                              Bezig...
                              X