Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste oogst, twijfels!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste oogst, twijfels!

    Korting op 420shop
    Mijn eerste kweekje van 4 plantjes loopt ver teneinde maar nu weet ik niet goed hoe lang ze nog moeten gaan?
    Een microscoop of goede camera heb ik niet, en een vergrootglas is onduidelijk om de trichomen te checken...
    Alvast bedankt voor de expertise!
    Attached Files

    #2
    Re: Eerste oogst, twijfels!

    Zitten nog wel veel witte bloei haartjes op, dus die zijn nog niet klaar. Heb je mooi in de tussentijd de kans om opzoek te gaan naar een fatsoenlijke loep Want daar kun je het perfect mee controleren...
    [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

    Comment


      #3
      Re: Eerste oogst, twijfels!

      week of 3nog,.. zet ze mar op wateren stop met voeden
      . ziet er niet slecht uit nu enkel nog afbloeien op water en dan heel langzaam drogen en curen

      Comment


        #4
        Re: Eerste oogst, twijfels!

        Ik ben al even aan het spoelen door overvoeding, 1 plant begint volledig vanonder uit geel te worden.

        Comment


          #5
          Re: Eerste oogst, twijfels!

          Als ze van onder vergelen is dat geen over voeding maar dan trekt ze stikstof uit dat onderste blad om het boven te hergebruiken. Blad wat te weinig licht vangt en dus meer energie kost dan dat het opbrengt zal een plant ook leegtrekken en afkurken. Dit laatse is dus geheel normaal. Tegen de oogst aan is het niet zo vreemd dat ze haar fanblad leegtrekt.

          Comment


            #6
            Re: Eerste oogst, twijfels!

            Ik heb me wat verkeerd uitgedrukt. Ze waren overvoed maar na een dikke week spoelen (normale watergift zonder voeding) begint 1 plant inderdaad te vergelen door N tekort. En aangezien ze al 200 ml drinken dan ervoor icm het vergelen dacht ik dat de oogst ver teneinde was.

            Comment


              #7
              Re: Eerste oogst, twijfels!

              nog even laten staan deze en intussen tijd gewoon een loep kopen voor net geen 10 euro waar je in volgende ronde ook wat aan hebt en wat is 10 euro op een leuke hobby?
              sigpic
              LED there be light

              Comment


                #8
                Re: Eerste oogst, twijfels!

                Dan komt dat helemaal goed.

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste oogst, twijfels!

                  Gij met uw loep.

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste oogst, twijfels!

                    Hehe...
                    Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste oogst, twijfels!

                      Kleine update...
                      Stomme fout gemaakt... Ik heb gisteren de lampen vroeger (17:50 ipv 18u) aangestoken omdat ik haast had en een afspraak had. Jullie kunnen het al raden, de lamp is blijven branden... deze heeft een volledige dag gebrand, dus van 18 uur gisteravond tot op deze moment. Ik had gelezen dat de donkere periode telt voor de bloei dus heb ik de lamp daarnet maar aangelaten om de cyclus niet verder te verstoren. Handel ik hiermee correct? Morgenvroeg gaan de lampen om 06:00 uit dus hebben ze 1 nachtcyclus van 12 uur gemist. Wat is jullie opinie?

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste oogst, twijfels!

                        Uit eten met een andere dame?
                        En daarna ook nog eens niet thuis gekomen?
                        Dat wordt ruzie in de tent!

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        ik heb nog even geen antwoord voor je.
                        Je uitleg is wel wat vreemd: De donkere periode telt voor de bloei dus heb ik de lampen nog maar even veel langer erop gezet?
                        Evengoed is dit wel iets dat meerdere mensen met gemak kan overkomen dus verdient wel een onderzoekje.
                        Ik ga even surfen, hoewel ik niet zeker weet wat voor zoekopdracht ik hiervoor in moet voeren.

                        mocht ik wat vinden -geef ik het door- hoewel de uitkomst voor jou nu niet meer uitmaakt.
                        Wel mooie toppen heb je, trouwens!

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        Nou ben ff wezen surfen. Ik heb goed nieuws: Iedereen beweerd wat anders, dus je kan gerust stellen dat je het goede hebt gedaan!

                        Laat alleen de volgende drie weken de echte liefdes van je leven niet meer in de steek voor wat losse scharrels!

                        Comment


                          #13
                          Re: Eerste oogst, twijfels!

                          Als ze 1 nachtcyclus missen hebben ze dus 36 uur licht gehad !

                          Nja, misschien ga je het zien, misschien niet...afwachten maar heh..
                          Hoe ga je het eventueel kunnen zien ?
                          Je hebt kans dat ze wat stress ervaren wat kan zorgen voor banaantjes in de toppen.

                          Tijd om te gaan sparen voor een goeie timer ?
                          Bijvoorbeeld Deze van LUMii kun je ook gebruiken voor 400W HPS
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #14
                            Re: Eerste oogst, twijfels!

                            Bedankt mannen, er is op de moment weinig te zien.
                            Ik vermoed dat ik dit weekend ga oogsten aangezien zo'n 50% van de trichomen melk is!

                            Comment


                              #15
                              Re: Eerste oogst, twijfels!

                              Mag aan nemen dat je niet vergeten ben minimaal 1 week te spoelen toch ?

                              BTW het zijn AF's toch die kunnen best tegen 24 uur licht hoor een keer
                              sigpic
                              LED there be light

                              Comment

                              Bezig...
                              X