Wel of niet..

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • ganjagast
    Elite Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • May 2016
    • 2881

    #1

    Overige: Wel of niet..

    Korting op 420shop
    Beste leden,

    Ik ben nu nog steeds van plan om een micro kweekje op te zetten met max 4 plantjes die ik natuurlijk voor eigen gebruik wil planten. Echter maak ik me zorgen om het risico dat ik loop.

    Ik heb een vast tarief bij de energie maatschappij. Ik woon op mezelf. Is het te doen met de volgende apparaten:

    400 Watt LED Full Band (groei en bloei) Buis zuiger,
    luchtslang en Koolstof filter,
    Ventilator

    Zal ik niet dik over het vaste tarief gaan door deze apparaten?
    Alvast bedankt.
    Last edited by ganjagast; 28 May 2016, 23:25.
    Ad usum proprium!
  • beowulf
    Exquisite Grower
    MemberLucky Member
    • Nov 2008
    • 6495

    #2
    Re: Wel of niet..

    Aangezien wij niet kunnen rieken hoe lang die setup gaat draaien en wat uw vast tarief is valt daar moeilijk op te antwoorden.
    Je zal aan het eind van de rit de rekening wel toegestuurd krijgen. Er staat geen maximum op af te nemen kwh he, maar je gaat sowieso ver over je normaal gebruik.

    Comment

    • FlintStoned
      Banned
      • Oct 2012
      • 5580

      #3
      Re: Wel of niet..

      buis slang en filter verbruikengeen stroom de rest is een eenvousige som.

      Gewoon je maandelijkse voorschot met 50 euro verhogen dan valt de eindafrekening reuze mee.

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #4
        Re: Wel of niet..

        Als je bij elk apparaat even opzoekt hoeveel Watt ze trekken kun je dat op de energiekosten calculator van JD uitrekenen.

        QNQ2012016.jpg
        Of je zet er zo'n metertje tussen
        Voer je de KWh-prijs in op zo'n ding zie je ook precies de kosten.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • ganjagast
          Elite Grower
          420 MemberMemberLucky Member
          • May 2016
          • 2881

          #5
          Re: Wel of niet..
          xx
          Last edited by ganjagast; 11 February 2019, 19:01.
          Ad usum proprium!

          Comment

          • BigMart
            Elite Stoner
            MemberLucky Member
            • Jan 2016
            • 139

            #6
            Re: Wel of niet..

            Hoe ga je niet meer dan 200 watt gebruiken als je lamp al 400 watt is?
            Je kan ook je 4 plantjes lekker buiten zetten, kost je geen stroom en ze worden een stuk groter.

            Comment

            • FlintStoned
              Banned
              • Oct 2012
              • 5580

              #7
              Re: Wel of niet..

              Gewoon je maandelijkse voorschot met 50 euro verhogen dan valt de eindafrekening reuze mee.

              Wat bedoel je precies Ik ben echt zeer onhandig met dit soort zaken hehe.
              Jij, of je ouders betalen elke maand een vastgesteld bedrag voor het gas en de electra. Dit noemt men een voorschot. De voorschothoogte berekend men aan de hand van het verbruik van het jaar ervoor. Je betaald dus elke maand een vast bedrag aan de energieleverancier. Op het einde van het jaar maakt men dan de jaarafrekening en deze wordt dan verrekend met het reeds betaalde voorschot. Heb je meer verbruikt dan het voorschot bedrag moet je bijbetalen en zet men het voorschot het jaar erop omhoog. Verbruik je minder krijg je geld terug en verlaagt men het voorschot het jaar erop.


              Nu kun je ook zelf het voorschot al verhogen omdat je voorziet meer te gaan verbruiken. Hierdoor voorkom je dus dat je na de eindafrekening ineens een gigantisch hoog bedrag moet bijbetalen.

              Comment

              • ganjagast
                Elite Grower
                420 MemberMemberLucky Member
                • May 2016
                • 2881

                #8
                Re: Wel of niet..

                Foutjee bedankt. Voor alle duidelijkheid. Het gaat om een 300W LED i.p.v een 400W


                Oorspronkelijk geplaatst door BigMart
                Hoe ga je niet meer dan 200 watt gebruiken als je lamp al 400 watt is?.
                Dat vind ik dus ook erg verwarrend. Op de site staat duidelijk aangegeven dat het stroomverbruik minder is als 200Watt.


                Zie beschrijving: Stroom verbruik van deze set is minder dan 200 watt

                Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned
                Nu kun je ook zelf het voorschot al verhogen omdat je voorziet meer te gaan verbruiken. Hierdoor voorkom je dus dat je na de eindafrekening ineens een gigantisch hoog bedrag moet bijbetalen.
                Duidelijk. Ik ga eens kijken op de site van mijn energieleverancier
                Ad usum proprium!

                Comment

                • FlintStoned
                  Banned
                  • Oct 2012
                  • 5580

                  #9
                  Re: Wel of niet..

                  Er staat:
                  300 watt LED power kweeklamp, Full Band, goed voor groei en bloei.

                  Deze LED kweeklamp werkt met 60x5 watt LEDs.
                  Nu is 60 x 5 bij mij gewoon 300.

                  Wat men met deze zin:
                  Stroom verbruik van deze set is minder dan 200 watt
                  is mij totaal onduidelijk. 60 5 watt ledjes verbruiken gewoon 300 watt en geen 200 watt.


                  Stel we rekenen voor de gemakkelijkheid met deze 300 watt/uur en vergeten even dat je afzuiger ventilator en de voedingen van de ledjes ook stroom verbruiken. om de som niet te moeilijk te maken gaan we er ook vanuit dat je de gehele run op 12/12 doet.

                  Dan wordt het verbruik van die 300 watt ledbak dus:

                  (300 watt x 7 dagen in de week x 12 uur lamp aan x 12 weken wat de gehele run duurt) delen door 1000 om op kilowat uit te komen x 0,24 cent wat 1 kilowat/uur kost


                  ((300 x 7 x 12 x )/1000)) x 0,24 = 60 euro

                  Comment

                  • ganjagast
                    Elite Grower
                    420 MemberMemberLucky Member
                    • May 2016
                    • 2881

                    #10
                    Re: Wel of niet..

                    Dan ga ik zeker geen gebruik maken van de kweeklamp. Verkopen en dan een UFO 90W aanschaffen.
                    Last edited by ganjagast; 30 July 2016, 01:02.
                    Ad usum proprium!

                    Comment

                    Bezig...