Graag een eerlijke mening van kenners.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Gerarda
    Senior Stoner
    Member
    • May 2014
    • 42

    #31
    Re: Graag een eerlijke mening van kenners.

    Merci!

    Comment

    • beowulf
      Exquisite Grower
      MemberLucky Member
      • Nov 2008
      • 6495

      #32
      Re: Graag een eerlijke mening van kenners.

      Oorspronkelijk geplaatst door wessos309
      Een autoflower mag eigenlijk niet verpot worden en er mag ook niks nada aan geknipt, verbogen worden, omdat de plant groeit met een deadline die het moet halen. Hij bloeit automatisch, dus dwangmatig in zijn groei houden / of laten genezen van verpotten/toppen gaat em dus niet worden. Dus wat je zegt klopt.
      Niet verpotten of buigen... Je leest toch wat ze. En toppen kan trouwens ook perfect, hangt allemaal af van de genen. Heb zelf al autoflowers getopt om te zien wat het gaf.

      Comment

      • hippiekomeet
        Wicked Stoner
        MemberLucky Member
        • May 2015
        • 214

        #33
        Re: Graag een eerlijke mening van kenners.

        Oorspronkelijk geplaatst door wessos309
        Een autoflower mag eigenlijk niet verpot worden en er mag ook niks nada aan geknipt, verbogen worden, omdat de plant groeit met een deadline die het moet halen. Hij bloeit automatisch, dus dwangmatig in zijn groei houden / of laten genezen van verpotten/toppen gaat em dus niet worden. Dus wat je zegt klopt.

        Ik zag dit even passeren en had toch een bedenking, het is waar dat een autoflower geen tijd heeft om te herstellen bij het toppen , maar bij het buigen of knakken verander je de route van de sapstroom je kan dit doen zonder schade aan te brengen. Het doel hier is niet meer vertakkingen maar licht aan de kleinere toppen en rond de hoofdtoppen.

        Ben zelf dit jaar daar nu mee bezig , en als ik ze knak naar beneden duurt het 12 h en ze staan weer goed omhoog hier lijkt de bloei er niet onder te lijden wel 1 takje om de 2 dagen

        Comment

        • De Witte
          Ultra Grower
          MemberLucky Member
          • Dec 2013
          • 2133

          #34
          Re: Graag een eerlijke mening van kenners.

          image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgMijn getopte autoflowers.
          En verpot ook, bij de eerste bloeiverschijnselen zelfs nog.
          Handen in de lucht en groeten aan je tante...

          Comment

          • Gerarda
            Senior Stoner
            Member
            • May 2014
            • 42

            #35
            Re: Graag een eerlijke mening van kenners.

            Ik laat, ben te groen ( nog) de natuur zijn gang maar gaan. Ik moet ook alles" vertalen" naar de temperatuur en de lichtintensiteit van hier ( reden waarom ik zo vaak twijfel)
            Misschien volgende kweek durf ik wat meer te wagen
            Voor nu is water geven( hoeveelheid) al twee keer per dag een groot waagstuk.
            Net als voeding. De grow shop raadt me aan niks te doen( aarde heeft genoeg)
            Mijn eerste kweek moet nu niet meer fout lopen. Na 1 juli start ik 3 zaadjes op om dan met 1 wat te experimenteren.
            Ik zie de grote plant gewoon groeien, de kleinere( kleine pot) is breder maar groeit ook prima. Geur? Niks van gemerkt. Zal wel aan mij liggen.

            Comment

            • QnQ
              Godlike Grower
              Lucky Member
              • Sep 2010
              • 26093

              #36
              Re: Graag een eerlijke mening van kenners.

              Het kan altijd, maar of het ook echt meer opbrengt ligt aan de soort.
              Vooral de snelle autoflowers hebben geen voordeel van toppen.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment

              • Stemma
                Exquisite Grower
                420 Member
                • Mar 2014
                • 7415

                #37
                Re: Graag een eerlijke mening van kenners.

                Ja maar Witte, jij hebt wel hele groene vingers he

                LST is low stress training simpel uitgelegd: http://www.rollingstoned.nl/handleid...autoflowers-5/

                Met name de toppen zullen nog dikker moeten worden. Welke voeding heb je gekocht ?

                Edit; een growshop die geen voeding wil verkopen, die kom ik niet vaak tegen
                Let op evt. verkleuringen van de blaadjes en plaats er hier een foto van dan kunnen we meekijken of je plant honger krijgt.
                De info op seedfinder is over de cream mandarine van sweet seeds, zijn jouw zaadjes ook van sweet seeds ? Een andere breeder kan namelijk op andere ( of helemaal geen ) kenmerken geselecteerd hebben.
                Last edited by Stemma; 6 June 2016, 21:34.
                Stemma doet het forum, stout 2017

                Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                Comment

                • Gerarda
                  Senior Stoner
                  Member
                  • May 2014
                  • 42

                  #38
                  Re: Graag een eerlijke mening van kenners.

                  6 juni 1.jpg6 juni.jpg

                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  plantjes zijn Sweet seats Cream Mandarine XL auto voor wat het waard is " speciale uitgace 5+2 " nog voordeel gedaan ook

                  Comment

                  • Stemma
                    Exquisite Grower
                    420 Member
                    • Mar 2014
                    • 7415

                    #39
                    Re: Graag een eerlijke mening van kenners.

                    Mooi dan zijn we weer helemaal op de hoogte

                    En geen bladeren afknippen voor de mineervlieglarve, dat is onnodig schade toebrengen aan je plant.

                    Dit heb ik gisteren gedaan, ze aan de achterzijde verwijderd met een naald.
                    P1060582-1.jpgP1060581.jpgP1060581-2.jpg
                    P1060587.jpgP1060589-1.jpgP1060597.jpg

                    Je plantjes zien er overigens mooi uit !
                    Stemma doet het forum, stout 2017

                    Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Comment

                    • Gerarda
                      Senior Stoner
                      Member
                      • May 2014
                      • 42

                      #40
                      Re: Graag een eerlijke mening van kenners.

                      ik las het ergens, gelukkig waren het maar twee blaadjes. Slechts het aangetaste deel weggehaald. Zal het niet meer doen begreep nu hoe het wel moet.Hoe lang denk je nog voor ze klaar zijn?

                      Comment

                      • Gerarda
                        Senior Stoner
                        Member
                        • May 2014
                        • 42

                        #41
                        Re: Graag een eerlijke mening van kenners.

                        update 9 juni

                        Ziet dat er al een beetje goed uit?
                        9 juni 1.jpg

                        Comment

                        • belladonna
                          Guru of all Growers
                          Lucky Member
                          • Aug 2008
                          • 10674

                          #42
                          Re: Graag een eerlijke mening van kenners.

                          Beter post je nog paar foto willen we goed mee kunnen kijken
                          God was never on your side..

                          Comment

                          • Gerarda
                            Senior Stoner
                            Member
                            • May 2014
                            • 42

                            #43
                            Re: Graag een eerlijke mening van kenners.

                            9 juni 1.jpg9 juni 2.jpg9 juni 4.jpg9 juni 5.jpg9 juni3.jpg

                            Comment

                            • belladonna
                              Guru of all Growers
                              Lucky Member
                              • Aug 2008
                              • 10674

                              #44
                              Re: Graag een eerlijke mening van kenners.

                              ziet er goed uit denk ik want kan nog steeds niet heel de plant zien maar zo ver ziet er goed uit flinke bloei
                              God was never on your side..

                              Comment

                              • Gerarda
                                Senior Stoner
                                Member
                                • May 2014
                                • 42

                                #45
                                Re: Graag een eerlijke mening van kenners.

                                Hoe lang zou die nog bloeien? 2 weken, 3 weken?
                                Nu hele plant erbij, van 6 juni, 3 dagen geleden dus.
                                Witte vliegjes zijn blijkbaar weg.
                                6 juni 1.jpg6 juni.jpg

                                Comment

                                Bezig...