Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Led 2016 welke is nu het best

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Verlichting: Led 2016 welke is nu het best

    Korting op 420shop
    Hallo medekwekers

    Heeft iemand verstand van led en welke wel gram de watt kan halen?
    Ook heb ik geen idee wanneer ik hoeveel moet afzuigen op 1m2 voor bijv. 600watt led?


    Heb net ook gelezen op wietforum.nl (waar ik me trouwens niet op kan inschrijven omdat ze vragen wie de admin is van het forum...?)
    Dat ene gast genaamd biglia 1,5gr gedroogde wiet per watt haald met de Growsun 320watt van het ledwarenhuis dit kan ik dan weer niet geloven maar misschien loop ik achter

    Mvg Boskabouter

    #2
    Re: Led 2016 welke is nu het best

    Beste Boskabouter

    Ik heb net mijn eerste kweek met de Spectrabox Pro 4
    https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41859-Beginnend-LED-kweker-Kweekverslag

    Comment


      #3
      Re: Led 2016 welke is nu het best

      Kijk eens naar de Apollo 10 voor een oppervlakte van max 1,5m2 en let goed op de licht spectrums die je nodig hebt om je gestelde doel te bereiken.
      Ik wil zelf deze lamp gebruiken voor een tent van 90x90.
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

      Comment


        #4
        Re: Led 2016 welke is nu het best

        Uiteindelijk een lamp besteld en het is geworden de;
        -Unitec Black-line grow Led light
        zie hier: http://www.greensell.nl/c-3228951/un...row-led-light/
        k ben benieuwd wat jullie van m'n gekozen lamp vinden.

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Zou er nog iemand actief zijn op dit forum? Of hebben alle led kwekers de hoop opgegeven. Led is nog steeds verder aan het ontwikkelen. En is een super interessant kweek medium.
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

        Comment


          #5
          Re: Led 2016 welke is nu het best

          De meeste "led kwekers" proberen het een keertje met zo'n paars lampje en besluiten dan dat dat het toch niet is. Meestal maakt men het verslag niet eens af, omdat het prut wordt. Een enkeling koopt er nog zo'n lamp bij om dan uiteindelijk wel een keer genoeg licht te hebben, maar dan verbruiken ze inmiddels meer stroom dan voorheen met de HPS. Dan komt ook de ellende dat de tent te heet wordt etc etc etc. Een heel enkele micro kweker is tevreden met een licht wat een godsvermogen heeft gekost, maar wat minder wiet oplevert dan een HPS met vergelijkbaar wattage.

          Als je op Rollitup kijkt naar de Cree COB led kwekers dan haalt men daar makkelijk tussen de 1.2 en 1.4g/W. Dat zijn led armaturen met betrouwbare specs en omdat je het zelf bouwt kost het minder dan de "goedkope" troep die je in de growshops koopt.

          Ik heb zelf ook zo'n ding gebouwd (zie mijn handtekening) en het werkt perfect. Ik haal daar 30% meer oogst per watt dan van de HPS die ik daarvoor had. Zelf bouwen is simpel. Zie voor meer info:
          http://rollitup.org/f/led-and-other-lighting.124/
          http://ledbuilder.org/index.php

          Of koop een kant en klaar armatuur:
          http://www.todogrowled.com/gb/
          http://www.leoledgrow.eu/

          Voor alle duidelijkheid, de ene led is de andere niet. Je kan met exact dezelfde led een efficientie halen waar een spaarlamp je nog om uitlacht tot ver over de 200lm/W.

          Als je een "led grow light" ziet waar geen umol/s specificatie wordt gegeven kun je 100% zeker van zijn dat je opgelicht wordt.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #6
            Re: Led 2016 welke is nu het best

            Laten we eerlijk zijn though, bijna alle kant-en-klare led lights wegen nauwelijks op tegen de kosten. Alleen als je ze zelf maakt is het nog efficient.

            Comment


              #7
              Re: Led 2016 welke is nu het best

              Ja dat denk ik ook wel, maar bijvoorbeeld die led armaturen van Todogrowled kosten €350 voor 220W. Je kunt zoiets voor €250 dus inderdaad wel zelf maken, maar dan zit je voor die 100 euro verschil wel een hoop te klooien.

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                #8
                Re: Led 2016 welke is nu het best

                Vond dit wel een eye-opener.... die gast heeft er echt werk van gemaakt.... let op, hij baseert zijn conclusies voornamelijk op wat elke fabrikant beweert over zijn lampen en wat er wel en niet van klopt o.b.v. van zijn ervaring en kennis. Hij gaat diep in op de materie om zo transparant mogelijk te zijn naar de lezer toe over zijn beoordeling. Jammer om te zien dat de meeste fabrikanten zoals verwacht er een potje van maken. Hij heeft geen vergelijkende tests gedaan helaas, maar al met al geeft het een redelijk goed beeld van waar je wel en niet moet zijn. Als je je een beetje verdiept in de achtergronden van zijn keuzes, kun je zelf ook makkelijker kritisch lezen op de sites van leveranciers die niet in zijn onderzoek zijn opgenomen.

                http://www.compareledgrowlights.com/conclusion/

                jammer dat 'winnende lamp', de Black Dog, tandjesduur is in Nederland. De phytomax 200 begint in Nederland al op 1000 euro!!!!

                Comment


                  #9
                  Re: Led 2016 welke is nu het best

                  Ik denk dat het er ook een beetje aan ligt wat je behoeften
                  en verwachtingen zijn!

                  Ik heb net dezelfde lamp twee net kweekjes achter de rug, op de mijne
                  zitten wel twee schakelaars voor 40 of 60 of 100% aan!

                  Beide keren met 5 planten uit zaad, eenmaal AFs en eenmaal reg.

                  Alletwee de keren zo'n beetje 80 gram per plant, maar al zou je maar 50 of 60 gram
                  halen dan nog lijkt het me de investering meer dan waard als je
                  nagaat wat je in de shop betaald!

                  En het is een leuke hobby!

                  Succes O.D.

                  Comment


                    #10
                    Re: Led 2016 welke is nu het best

                    Bij die 80 gram reken je wel 30 gram fluf en suikerblaadjes. Die knip ik bv weg en reken ik niet bij het totaal. Uiteraard niet belangrijk voor u, maar wel voor de discussie cob/burple/hps. Zo krijg je dus een vertekend beeld.

                    Comment


                      #11
                      Re: Led 2016 welke is nu het best

                      @Meglow, Wel grappig om zo te selecteren op zich, maar als het dus een knudde lamp is die veel geld kost dan kan dat de "beste" lamp zijn als ze maar niet liegen in de verkoop verhalen.

                      Ik zie toch liever hoeveel en lamp kost en hoeveel licht die dan op de planten geeft. Bij deze vergelijking (helaas al wat verouderd) zetten ze de led armaturen op een bol van Ulbricht waar je echt de totale lichtproductie van een lamp kan meten:
                      Last edited by Wietefras; 25 August 2016, 19:17.

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment


                        #12
                        Re: Led 2016 welke is nu het best

                        Klopt gedeeltelijk beowulf, een roker of andere
                        gebruikers zouden waarschijnlijk veel minder klein
                        spul overhouden, maar omdat ik toch van alles
                        olie maak ben ik sneller geneigd om het op de
                        grote hoop te gooien!

                        Groet O.D.

                        Comment


                          #13
                          Re: Led 2016 welke is nu het best

                          Het punt is dat je vergelijking met anderen dan mank gaat als die wel alleen de "echte" wiet tellen.

                          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                          Comment


                            #14
                            Re: Led 2016 welke is nu het best

                            Klopt dat is wat ik ook zeg wietefras,
                            alleen iemand anders zou meer toppen (topjes) oogsten
                            en minder, misschien wel de helft klein spul hebben,
                            maar ik begrijp dat jullie dat niet meetellen, maar toch
                            ook niet weggooien!

                            groet O.D.

                            Comment


                              #15
                              Re: Led 2016 welke is nu het best

                              Verhelderend filmpje, Wietefras... thanks
                              Op de site die ik linkte komt de BML er ook goed uit. Wel een dure jongen en ook jammer dat ze niets onder de 600W hebben.
                              Ook grappig om te zien dat de KIND er ook niet zo best uit komt, terwijl ze toch behoorlijk hoog van de toren blazen over hoe goed hun lampen zijn. Hun marketing-afdeling is in ieder geval goed

                              Ik ga me eens beraden om over te stappen naar zo'n lamp met CREE-leds, eerst maar eens verder inlezen via de links die je gepost hebt.... die spectrabox van mij blijft een matig ding, puur voor de hobby is het leuk, maar de opbrengsten blijven mager.

                              Comment

                              Bezig...
                              X