Mededeling

Collapse
No announcement yet.

planten hoog en smal: wat nu

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Overige: planten hoog en smal: wat nu

Korting op 420shop
    Dag iedereen,

Ik kweek mijn eerste wietplanten en al bij al gaat dit goed. In bijlage vinden jullie enkele foto's. Hierbij zie ik geen balletjes, maar ook geen draden. De planten zijn hoog maar niet echt breed of dcht bebladerd. Daarom volgende vragen:
    - Kunnen jullie bevestigen dat het om vrouwelijke planten gaat?
    - Hoe kan ik er voor zorgen dat de planten lager, breder en meer bebladerd worden? M.a.w. hoe kan ik de toekomstige oogst vergroten?
    - Moet ik verpotten? Zo ja, kan ik de planten in grote potten buiten zetten?

Alle tips meer dan welkom, ik kan wat hulp gebruiken

Vriendelijke groeten!
    Attached Files

Re: planten hoog en smal: wat nu

Planten achter glas zullen altijd meer strekken bij gebrek aan een bepaald ' spectrum' uit het licht wat door glas wordt tegengehouden.

Welke zaden heb je geplant?

Je zou kunnen overwegen om je planten buiten te zetten en te toppen, grotere potten vinden alle cannaplanten fijn.
    Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Het zijn Laughing Buddha zaden. Feminized, maar ik heb me laten bang maken dat het toch mannetjes kunnen zijn

Ik heb net grotere potten voor buiten gekocht. Heeft dieven in dit geval (nog) nu?

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Comment

Niet dieven maar toppen. Zolang je planten niet in bloei zijn kan je toppen. En zolang je planten geen hermaverschijnselen heeft is er niets aan de hand, je niet gek laten maken.
        Je hoeft overigens niet te toppen, in de buitenlucht zal ze veel minder strekken dan binnen.

Stemma doet stout (2016)

Comment

Heeeeeey.......ik kom er even bij zitten !
          Waarom denken over dieven? Strekken komt idd door t "zoeken naar goed licht " ; zoals stemma zegt...zet lekker buiten! Komt een volle bak prima gratis licht aan de komende tijd.
          Hoeveel nodes hebben ze nu?
          Terugtoppen....en ze worden als vanzelf voller waarschijnlijk. .. (wel in één keer, niet over langere tijd stressen )

Grtz Kaya

Verstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk
          HOME WEED HOME

Comment

Als je ze buiten kunt zetten zou ik dit zeker doen, de lengte komt denk ik puur door het 'zoeken' naar licht.
            Hou oud zijn je plantjes nu ongeveer?
            Greetzz,,

Comment

Hey,

Ik hoor gewoon dat dieven een goed idee is, maar zoals gezegd: geen ervaring Ik zet vanavond in een grotere pot buiten en top de planten. Bedankt voor de tips, ik hou jullie op de hoogte!

Comment

Lijkt mij.....puur op gevoel hoor.....dat als je gaat dieven, je de"sources" minder gaat maken; als ik die plant was en juist licht wil.....zocht ik het dan hogerop 😉

Grtz Kaya

Verstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk
                HOME WEED HOME

Comment

En zoals ik zei , toppen hoeft niet perse.
                  Misschien moet je eerst een kweekje doen zonder "poespas" aangezien je geen ervaring hebt, of probeer het bij 1 plant dan kun je gelijk de verschillen zien

Stemma doet stout (2016)

Comment

Lekker naar buiten en kijken wat ze dan doen.
                    Hoe oud zijn ze nu ongeveer?
                    Greetzz,,

Comment

Midden mei in de grond gestopt... Zitten nu in grotere potten buiten: hopelijk deze week beterschap. Zal ook eens experimenteren met toppen op de grootste plant.

Comment

1: Foto 3 is een vrouwtje

2: Niet achter een raam kweken. Dubbel en gecoat glas houdt minstens 20-30% licht tegen
                        --- Planten kweken met minder sativa genen. Deze zijn 70% sativa, die worden groot en bloeien lang.
                        --- Toppen worden ze breder van, niet lager, de nieuwe uitlopers zullen de functie van de originele top overnemen.
                        --- Toppen levert wel een verhoogd risico op toprot later in de kweek. Als het niet persé nodig is kun je het beter niet doen.
                        --- Dieven doe je niet bij planten die je in de zon kweekt. Dat heeft geen nut.

3: Potten van minstens 25 liter (helemaal vullen) en buiten zetten. 24/7 buiten laten ook. Tot eind november/half december gok ik.
                        --- Ze hebben 12 weken bloei nodig, dus eigenlijk zijn ze niet geschikt om onder de zon in ons klimaat te kweken.
                        --- 25L is nog vrij klein voor deze planten.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bedankt voor de info, QnQ! Zeer nuttig. Zullen volgend jaar wat meer research doen voor we onze zaden kopen. Gebruiks- en kweekgenot zijn duidelijk niet hetzelfde

Waar haal je die info over Laughing Buddha? Ergens een site die voor mij interessant kan zijn?

Comment

Ik krijg altijd veel resultaten via www.google.com
                            bijvoorbeeld
                            seedfinder Een site met heel veel info over soorten.
                            Op seedfinder is het bovenste deel de omschrijving van de breeder.
                            Reviews van kwekers staan iets lager, onder "user-generated strain-profile..."

Op Icmag is altijd wel iets te vinden, en met een beetje geluk staatie ook bij leafly
                            En dan youtube nog om af te sluiten met een lach.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

- Normaal kan je de planten nu rustig buitenzetten. Een Ruime pot en een zonnige hoek volstaan normaal.
                              - Zoals hierboven reeds gezegd, deze plantjes hebben inderdaad normaal 12 weken bloei nodig, maar zelf heb ik al Laughing Buddha-plantjes gehad die na 9 weken reeds top waren.
                              - Toppen kan je altijd doen, maar ik doe het meestal niet.
                              - Volgens mij zijn de foto's die je toonde mannetjes: de
                              Laughing Buddha-plantjes zijn een vrij "vertakkende soort".

groetjes

Comment

Bezig...
                              X