Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Complete kweektent

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Complete kweektent

    Korting op 420shop
    Goedemiddag iedereen

    Ik ben bezig met een buitenkweek. maar door gebrek aan zonlicht in de tuin zit ik te denken aan een complete tent te kopen. Ik had eerst het idee om zelf een kast te maken maar daar komt behoorlijk wat bij kijken. Ik ben al behoorlijk aan het rond kijken voor een complete kweektent ik heb er nu 1 op het oog maar wil graag jullie advies als het wat is of niet

    Mvg
    Smookie86

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Ik was vergeten de specificaties bij te voegen zie foto

    Gr
    Smookie86
    Attached Files

    #2

    Comment


      #3
      Re: Complete kweektent

      Rond de 500 euro wil ik Max uitgeven

      Comment


        #4
        Re: Complete kweektent

        Oke... dat is niet heel ruim voor een 120x120 tent met 600Watt, maar wel te doen imo:

        Ik heb bij desjop.nl

        Comment


          #5
          Re: Complete kweektent

          1x 1x 2 of nog iets kleiner is ook goed ik heb er niet veel verstand van ik heb 6x 11L potten als ik die er in kwijt kan ben ik blij maar wil er iets grotere potten in doen dan als die mogelijkheid er is

          Comment


            #6
            Re: Complete kweektent

            Hoe kleiner de tent, hoe groter de koelingsproblemen (volgens mij). Het toilet thuis (kleine ruimte) warmt ook veel sneller op dan de huiskamer
            Dus bij een kleinere tent hoort een 'kleinere' lamp. 600W in mijn 90x90 tent zou ws. nooit werken (misschien rondom een Elfstedentocht)

            Over het formaat: ik zou in m'n DR90 tent al 9x11liter kwijt kunnen. Zelfs 9x18L, maar dan zit het wel knettervol (mij te vol)
            In de praktijk ga ik ws. de volgende keer gewoon weer voor 4x11 of 4x18. Dan kunnen de planten breder worden dan de pot i.p.v. alleen maar smal en hoog worden.
            6x11L is imo prima te doen in een 90x90.

            Sorry voor de dooddoener, maar probeer je toch wat meer in te lezen. Er is hier zoveel waardevolle info te vinden op het forum (alleen de zoekfunctie werkt niet altijd optimaal mee)
            Heb je al wel de 'stickies' gelezen? Dat zou een goede start zijn: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...De-kweekruimte

            Comment


              #7
              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              Top dankje voor alle info

              Comment


                #8
                Re: Complete kweektent

                Hier: De tent is toch leeg momenteel, dus heb er even snel 5x11L potten in geplaatst om je een idee van de ruimte te geven. Dit is een Secret Jardin DR90, 90x90x185cm.
                IMG_20160711_173335.jpg

                Voor deze tent was ik 506 euro kwijt, met een Lumatek 400W EVSA (dimmable). Die heeft m'n eerste ronde dus 'gered' doordat ik tijdens de juni-hitte terug kon naar 275Watt.
                Ben zelf erg tevreden over deze set, al zou een stukje extra afzuigcapaciteit het wel afmaken. Da's dan gelijk zo'n 150 euro extra, daarom laat ik 't nog even zitten en wacht op koeler weer

                Comment


                  #9
                  Re: Complete kweektent

                  Dat ziet er wel heel interessant uit �� als maandje wacht kan ik het ook ongeveer zo halen. en net wat je zegt dan wel andere afzuiging hoeveel zou dan het beste zijn m3

                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  Hoe hoog kunnen je plantjes worden en had je nog een leuke oogst

                  Comment


                    #10
                    Re: Complete kweektent

                    Je zou kunnen overwegen te starten zonder koolstoffilter en deze over een paar weken te halen. In de eerste weken geuren je planten nog niet.
                    Zorg dan echter wel dat je 'm RUIM OP TIJD hebt. Het zou erg jammer zijn dat je planten de afvalbak in moeten vanwege plotselinge geuroverlast!
                    Die 400m3 buisfan is overigens zeker geen naar ding hoor. Alleen in de zomerperiode kan ie net niet voldoende hete lucht de tent uit krijgen bij 400W. En je hoort 'm.
                    Een stap beter (meer capaciteit, minder geluid) is een softbox (zo'n houten of metalen doos met slakkenhuis afzuiger en geluidsdemping erin). Gezien ik daar zelf 0,0 ervaring mee heb: Geen advies van mij

                    Ik heb ruimte voor planten van ongeveer 1,20m hoog (er komt dan 40cm afstand tussen lamp en plant bij en wat ruimte boven de lamp maakt 1,85m)
                    Ben zelf erg tevreden over m'n eerste oogst, zowel qua opbrengst als kwaliteit. En dan te weten dat ik een balletje heb gemist en dus best wel wat zaad tegen kom. En last van toprot heb gehad.
                    Ach... zo blijft er wat te verbeteren over voor de tweede ronde he. Hier mijn kweekverslag met alle info

                    Comment


                      #11
                      Re: Complete kweektent

                      Dat is wel wat.
                      Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                      Comment


                        #12
                        Re: Complete kweektent

                        ik heb een komplete kweektent beschikbaar 120x240 kompleet en goeie prijs

                        Comment


                          #13
                          Re: Complete kweektent

                          Er zijn diverse sites en webwinkels waar je complete
                          sets kunt bekijken en beoordelen en of kun samenstellen
                          met diverse onderdelen naar je voorkeur!
                          Vaak kan je dan ook zien hoeveel potten er in welke tent
                          passen want de maten van potten staan ook meestal wel
                          ergens vermeld!
                          De meest gangbare 11 liter potten zijn 25x25cm
                          en de 18 liters 30x30 , maar of het ideaal gaat werken
                          als beginner om het gelijk ramvol te zetten betwijfel ik!
                          http://www.greensell.nl/c-3310044/co...ten-overzicht/

                          succes O.D.

                          Comment


                            #14
                            Re: Complete kweektent

                            Kan iemand me aan raden welke afzuiging ik het beste kan gebruiken bij 90 x 90 x 200 en een 400 en of 600 W lamp. er zijn zo veel soorten en wiskunde was niet m'n beste vak vroeger op school dus dat uitrekenen lukt me niet echt

                            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                            In een tentje van 90 bij 90 zou ik dan wel 5 x 18L pot kwijt kunnen zonder al te vol te zetten als je ze in een X vorm zet hou hou je nog wat overzicht
                            Last edited by Smookie86; 12 July 2016, 19:19.

                            Comment


                              #15
                              Re: Complete kweektent

                              Hier kan je dat precies nalezen, scrol door naar je gewenste opstelling!

                              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...je-kweekruimte

                              succes O.D.

                              Comment

                              Bezig...
                              X