Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Led, 60x60x150, cheese haze, HELP!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Led, 60x60x150, cheese haze, HELP!!

Korting op 420shop
    Hoi!

Ik heb, na lang zelf led lampen maken, koelkasten verbouwen, afzuigen met computer ventilatoren, voeding die gebruikt word voor tomaten planten en alles totaal onder de 50 watt te houden, gekozen voor een betere, nettere, beter gefaciliteerde omgeving voor de plant.

Ik heb een tent gekocht van 60x60 en 150 hoog, dit aangesloten op een buis ventilator die 180m2 weg zuigt per uur en een marshydro led lamp die 140 watt vraagt en volgens de site vergelijkbaar is met 600 watt hps. Ik heb keurig voeding gekocht bij de Shop voor groei, bloei en zelfs bloei booster! Er hangt in de ruimte een luchtvochtigheid en temperatuur meter die beide consequent aangeven dat de temperatuur 30 graden is en de luchtvochtigheid 55%. Ook heb ik een speciaal apparaat besteld via aliexpress, dit zou het licht, moist en ph moeten meten in de aarde. Helaas werkt dit voor moist geloof ik prima maar voor de rest niet zo als ik had gewild. Ik heb me ook nooit bezig gehouden met de ph waarde in de aarde. Het plantje staat sinds 2 weken in deze volgens mij, prima kweek ruimte en 1 week in een 45 liter metselkuip met gaten in de bodem, daarvoor in een +- 10 liter pot. Met het groei medium heb ik niet goed gehandeld, omdat het mij zo leek dat dat niet bijzonder belangrijk was, waar ik me natuurlijk in vergist heb. Alle aarde die gebruikt is komt van de Vomar en kostte 2,50 per 20 l. Het leek mij een wijs plan deze aarde te mengen met 30% moestuin aarde, daar zat namelijk meer voeding in. Het plantje is nu precies 9 weken oud en ik heb het vorige week in de bloei gezet, precies 7 dagen geleden.
    Het plantje is begonnen de eerste 7 weken in mijn zelf gemaakte 'grow koelkast' met weinig ruimte, licht en ventilatie. Nog sterker, toen het warm was, weken geleden, was het in die koelkast wel 40 graden! Als de deur dicht was. En dat was altijd als ik in mijn slaapkamer was en ik wakker zou kunnen worden van het licht. Ook leek het mij mooi, puur uit interesse de plant te toppen. Dit werkte uitstekend tot dat ik dacht dat de twee toppen, in plaats van 1, ook wel gefimmed zouden kunnen worden, dit heb ik precies niet goed gedaan waardoor de plant nog breder werd.
    Nu ben ik er natuurlijk van overtuigd dat de situatie die ik net schets niet het perfecte kweken is. Voorgroei onder zelfbouw lamp met hoge temperatuur en niet genoeg verse lucht en ruimte.
    Nu, 2 weken geleden is de situatie voor de plant veranderd, er is goed licht, goede temperatuur, veel verse lucht, genoeg aarde, goede voeding (die ik zo precies mogelijk probeer toe te dienen) en het allerbelangrijkste; meer verwachtingen van de plant!
    Toch is het zo dat ik onderaan de plant wat bijzondere gele bladeren zie en zelfs zo dat 1 scheut van onderaan de plant bladeren heeft waarbij het lijkt of er aan gebeten is door een beest. In het midden van de plant, waar het led licht niet goed schijnt vormen ook gele bladeren.

Mijn grote vraag is; ik heb volgens mij een prima klimaat gecreŽerd voor de plant in de afgelopen twee weken en ik vraag me echt heel erg af, wat de oorzaak is van de symptomen die de plant laat zien.

Is er iemand die mij kan wijzen op dingen die ik niet goed genoeg doe voor de plant of beter anders kan pakken?

Ik zie steeds op forums, facebook en internet perfecte wiet planten die helemaal gezond zijn, precies krijgen wat ze nodig hebben en perfecte buds vormen. Precies wat ik wil!
    Maar zie niet wat ik verkeerd doe.

Help me out!!

Vriendelijke groet,

Re: Led, 60x60x150, cheese haze, HELP!!

Beste Ledlight,

Leuk dat je begonnen bent met onze hobby na de lap tekst te hebben gelezen zie ik wel een paar verbeterpunten.
    1) Ten eerste de temperatuur is te hoog deze moet onder de 28 graden en in de koelkast met 40 graden is veel te hoog.
    2) De aarde die je gebruikt is niet optimaal deze heeft andere voedingswaarde
    Je kunt daar nu niets meer aan veranderen, volgende keer een lightmix
    3) welke voeding gebruik je als deze niet biolochisch dan zul je ph en ec moeten meten anders weet je niet wat je aan het doen bent.

En de foto's zijn niet zichtbaar dus wij kunnen niet zien hoe ze erbij staat

Comment

Re: Led, 60x60x150, cheese haze, HELP!!

De foto's zijn hier niet zichtbaar. Raad geven wordt dan moeilijk.

Comment

Footer Left Ad

Collapse
      Bezig...
      X