Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

spa voor je plant?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Water: spa voor je plant?

    Korting op 420shop
    ik las vandaag op dit forum dat mensen spa blauw aan hun planten geven, is dit echt nodig of kan ik ook gewoon kraantjes water gebruiken?

    #2
    Re: spa voor je plant?

    Waarschijnlijk omdat spa een PH van 6.0 heeft
    ik zou gewoon kraanwater met PH-min gebruiken, of 50/50 kraanwater/regenwater als je een ton in de tuin heb staan.
    Zou niet met flessen spa gaan zeulen iig

    grtz !
    Shivaman-s-Amnesia-scrogg

    Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
    (running)

    Comment


      #3
      Re: spa voor je plant?

      Ik douche mij onder spa blauw.

      Comment


        #4
        Re: spa voor je plant?

        Veel bronwaters hebben een hoog gehalte aan Calcium, door dit te gebruiken kun je problemen krijgen zoals magnesiumtekorten.

        Beter kraanwater, check wel bij je watermaatschappij hoe hard je water is en hoe de Ph is, dan kun je hier als het nodig is op anticiperen. Deze waarden vind je op internet.
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          #5
          Re: spa voor je plant?

          Screenshot_2016-07-31-12-09-55.jpg
          Kunnen jullie hier iets mee? Ik snap hier niets van

          Comment


            #6
            Re: spa voor je plant?

            Je hoeft daar ook niks van te snappen. Wat is het probleem eigenlijk? Als je geen regenwater voor handen hebt gebruik je kraanwater, al dat niet afgezuurd en dat hangt van de soort voeding af die je gebruikt.

            Neem gewoon een paar kweekverslagen door die succesvol zijn afgerond en kopieer de stijl die je ligt.

            Comment


              #7
              Re: spa voor je plant?

              Ja, daar kan ik wel iets mee. En Beo, je kunt er wel iets mee!

              Je ziet dat je 'normaal' kraanwater hebt wat je prima aan je plant kan geven. In gebieden met hard water gebruikt men wel een Britta filter om het water te 'ontharden'. Nu nog even je Ph opzoeken

              Duitse Hardheid Franse Hardheid Concentratie zouten type water
              0 tot 4 dH 0 tot 7 fH 0–20 mg/l zeer zacht water
              4 tot 8 dH 7 tot 15 fH 20–40 mg/l zacht water
              8 tot 12 dH 15 tot 22 fH 40–60 mg/l gemiddeld water
              12 tot 18 dH 22 tot 32 fH 60–80 mg/l vrij hard water
              18 tot 30 dH 32 tot 55 fH 80–120 mg/l hard water
              >30 dH >55 fH >120 mg/l zeer hard water
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment


                #8
                Re: spa voor je plant?

                Vraag maar is aan Modest wat die brita deed met zijn planten... Hardheid van mijn water is 35 tot 40 franse graden. Geen last van. Planten ook niet. Ik zuur niet eens af, ook niet op terra.
                Je moet geen problemen gaan zoeken waar ze niet zijn.

                Comment


                  #9
                  Re: spa voor je plant?

                  Ik begreep juist dat Modest er baat bij had. Mway gebruikt ook een Brita filter, zonder problemen dacht ik. Ik zoek geen problemen maar leg iets uit over de hardheid van het water en wat sommige mensen daar aan doen. Het lijkt mij logisch dat je er pas iets aan gaat doen als je een probleem ervaart.
                  Denk dat zolang de verhouding Ca Mag goed is in het water er geen problemen zullen komen, dit zal bij jou zo zijn denk ik.
                  Stemma doet het forum, stout 2017

                  Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  Comment


                    #10
                    Re: spa voor je plant?

                    ik zal er heel kort over zijn,... vergelijkspa blau et je kraanwaterm spa blau heeft ph6 mar in dat water zit niks kranwater heeft ph 8 en daar zit wel vanalles in, rara de cocosnoot

                    waar niks in zit kun je ook niks van weten ghehehhee spa blau voor cannabis geeft in week 4 loei al enkalgebrek zwijgen van de rrst n ja ik heb dat gebrobeerd.

                    Comment


                      #11
                      Re: spa voor je plant?

                      wat doet die brita filter dan , mag je mij of hij mag me dat ook wel eens zeggen dan ?
                      ik zit met tehard water en als ik da in dieje brita filter kiep is da zo goed als perfect !
                      moet je wel gelijk geven dat het ook goei dingen uit het water haalt maar heb juist door het gebruik daar van geen ca gebrekjes meer .

                      Comment


                        #12
                        Re: spa voor je plant?

                        Spa blau is heel arm water kwa sporen elementen, het bevat nauwelijks Ca en al helemaal weinig Mg, wat je op het etiket van zoon fles zien moet je wel ergens tegenover zetten, opt etiket staat ph6 , das nog maar de vraag er stat op Mg 23 ppm maar in hoeveel liters? ga er maar van uit dat alles wat echt bronwater genoemd mag worden niet echt geschikt is als gietwater, als je hier nader uitleg over wil wil ik je dat graag uitlegen maar dat gaat nu ff te ver.

                        voordeel vanet osmose water werken is dat je dan geen basis ec van het wwater hebt, je moet dan wel echt weten wat ja aan dit osmosewater toeovoegd
                        meer iets vor een kweker met een laboritoriumjas aan.

                        om op je vrag terug te komen zoon filter haalt wat kalk uit je water meer niet, kal is juist datgene waar je tekort aan gaat krijgen in week 6 bloei ondat kalk niet actief kan worden opgenomen, kalk komt met het water mee zolang ze dus goed verdampen heb je genoeg kalk in je plant maa op week 6 bloei is menig blad verrot en die verdampen dan niks en leveren dan ok geen kalk.,.... het is niet zozer moet ik kalkrijk of kalk arm water geve n het is meer houd je blad tot wek 6 bloei groen, over voed niet, een overvoed blad doet namelijk niet mee an de kalk opname
                        Last edited by FlintStoned; 1 August 2016, 12:00.

                        Comment

                        Bezig...
                        X