Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginner vragen over drogen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Beginner vragen over drogen

    Korting op 420shop

    #2
    Re: Beginner vragen over drogen

    Ik droog me planten aan een was lijn in een kamer waar ik het gordijn dicht doe.

    Als ik vind dat het te langzaam droogt zet ik een ventilator in die kamer.

    Te langzaam drogen geeft extra kans op schimmel, te snel drogen is echter ook niet goed.

    De onderdruk is dat het niet gaat stinken. Dat is echter geen probleem in mijn huis en op zich niet echt nodig.
    Of mag niemand het ruiken ?
    Lets not criticize but legalize

    Comment


      #3
      Re: Beginner vragen over drogen

      Wat is de beste manier om wiet te drogen?
      Nadat je de hoofdstam doorgeknipt hebt, hang je de plant, toppen of takken in een droge en donkere ruimte. Hang de plant ondersteboven. Het is belangrijk dat de ruimte droog is anders krijg je alsnog schimmel of toprot. De ruimte moet ook donker zijn omdat de plant na het afknippen nog even doorgroeit. Ze zal wat langer nagroeien indien ze nog licht krijgt. Tijdens dit nagroeien krijgt de plant geen water meer omdat de hoofdstam doorgeknipt is, daarom gaat de plant zijn THC gebruiken voor de laatst overgebleven groeistuipen, resultaat : Een plant met minder THC.
      Hoe lang duurt het voordat je de wiet kunt roken?
      Het drogen van de toppen moet rustig gebeuren. Ga je de toppen geforceerd drogen dan gaat dat ten koste van de smaak en kwaliteit. Niet met een fohn of in de magnetron drogen, zelfs op de verwarming verlies je smaak en kwaliteit. Kun je echt niet wachten met het roken? leg dan een klein stukje op of in de buurt van de verwarming, zo kun je in ieder geval iets roken. De rest zou ik echt op zijn gemak laten drogen. De wiet is te consumeren op het moment dat de takjes doorbreken en niet meer doorbuigen.
      Wat is de beste temperatuur om de wiet te drogen?
      Het meest ideale is tussen de 15 en 20 graden. Daarbij is het van groot belang dat je bij het drogen geen gebruik maakt van een ventilator die je direct op de wiettoppen richt. Een luchtcirculatie is prima maar richt de ventilator niet op de te drogen toppen.
      Ik krijg tijdens het drogen schimmel op de toppen, hoe kan dit?
      Als je tijdens het drogen schimmel op je toppen krijgt is de omgeving waarin je droogt is duidelijk te vochtig. Zoek een andere ruimte waar de luchtvochtigheid lager is. Toppen waar schimmel op zit moet je niet roken! Hier ga je je niet lekker van voelen! Een luchtvochtigheid van 40% - 50% is het beste.
      De geur van mijn wiet veranderd door het drogen, hoe kan dit?
      Het klopt inderdaad dat de geur van je wiet veranderd door het drogen. De wietgeur wordt wat minder intens en het kan zijn dat je wiet naar hooi gaat ruiken. Dit is heel normaal. Ook kan het zijn dat je wiet wat chemisch ruikt, dat kunnen de resten zijn van je bloeivoeding. Volgende keer zou je 2 weken voor de oogst alleen nog maar water kunnen geven om de plant op deze manier schoon te spoelen.
      Hoe en hoelang kan ik wiet bewaren?
      Als je wiet goed droog is kun je dit verpakken in luchtdichte zakken. Bewaar je wiet op een droge donkere plaats. Je zou zelfs je wiet in kunnen vriezen, zo kun je het wel n jaar bewaren.
      Je wiet drogen, ophangen of neerleggen?
      Het beste is om je wiet hangend te laten drogen, dan komt de lucht rondom de top en zo droogt ze geleidelijk. Het neerleggen van de toppen om te drogen is af te raden. Sommige mensen leggen de wiettoppen te drogen op kranten, het nadeel is dat de lucht niet tussen de top en het papier kan komen. Wat wel prima kan is liggend drogen in een net, zo kan de lucht toch rondom de top komen waardoor ze geleidelijk droogt. Als je je wiet op papier laat drogen is er een grotere kans op schimmel of rot.
      TIPS wietdrogen
      Zorg dat bij het drogen de toppen elkaar niet raken, zorg voor voldoende ruimte tussen de toppen. Op deze manier kan de lucht er tussendoor en voorkom je schimmel op plaatsen waar de toppen elkaar raken.
      Kort samengevat
      Zorg voor droge lucht, tussen de 18 en 22 graden
      Je wiet is droog genoeg als de takjes doorknakken en niet meer doorbuigen
      Droog je wiet in het donker
      Hang de takken te drogen, leg ze niet op papier of kranten
      Hang de takken met de toppen naar beneden
      Zorg dat de toppen elkaar niet raken tijdens het drogen
      sigpic
      LED there be light

      Comment


        #4
        Re: Beginner vragen over drogen

        Hoe te drogen : Dat ligt eraan hoeveel planten je hebt, of het binnen- of buitenkweek is, gezonde planten, of ziektes als meeldauw of toprot gehad etc ...

        Als je even naar google gaat en intiept "wietdroogkast" en dan bij afbeeldingen kijkt kom je al een heel eind denk ik.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Beginner vragen over drogen

          @gps het drogen is bij mij stap 1 in het uitzoeken (ookal word dit als laatste gedaan )
          nog geen idee dus hoeveel stuks er gaan passen.. ik heb tegen mezelf gesegd maximaal 50 stuks maar als er maar 20 stuks in passen vind ik dat ook geen probleem. Daar kom ik nog op terug zodra ik het drogen in theorie helemaal begrijp

          @kanon hier heb ik wat aan! Alles netjes en overzichtelijk bij elkaar

          @qnq het word wel binnenkweek. Ik heb het even opgezocht op Google en heb mijn droom hokje gevonden is dat een CO2 fles die bij het droog netje staat? Ik zou het precies zo in willen richten

          Comment


            #6
            Re: Beginner vragen over drogen

            Ik weet niet zo gek veel....kom net kijken....maar waarom denk je dat iemand een CO2 fles in zn droogtent zou zetten?

            En....By the way.....50 stuks maximaal? Iets met forumregels cq beleid cq doelgroep over het hoofd gezien?

            Verstuurd vanaf mijn SM-N915FY met Tapatalk
            Last edited by KAYA74; 23 August 2016, 22:08. Reden: Regels?
            HOME WEED HOME

            Comment


              #7
              Re: Beginner vragen over drogen

              Ik heb de forumregels gelezen maar zal het nog een keer doen...
              Geen idee het lijkt erop haha heb iets gelezen over CO2 flessen voor de luchtdruk dacht ik. Ze hebben het op internet steeds over een of andere vlam voor de druk maar ik snap het niet en ben niet van plan om een vlam in me huis te laten branden -.-'

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              De regels:

              Niet toegstaan:
              - De handel in wiet,stekken, hasj, hasjolie, sporen, en harddrugs!
              - Illegale activiteiten om bv je stroom e.d. te manipuleren (magneten, wiet verzwaarder, enz)!
              - Verboden gif en/of stoffen (bv vertimec)!
              - Het verkopen van wietzaden.
              * Het ruilen van wietzaden en stuifmeel van mannelijke cannabis planten is alleen toegestaan in de Marktplaats

              Reclame
              Het is niet toegestaan om zonder toestemming reclame te maken voor bedrijven/ en of producten in berichten / topics / kweekverslagen.
              Het is niet toegestaan om zonder toestemming reclame te maken voor bedrijven/ en of producten in de signatures / handtekeningen, zowel hyperlinks als afbeeldingen zijn niet toegestaan.

              Comment


                #8
                Re: Beginner vragen over drogen

                Haha....heb net ff voor je lopen zoeken ...maar kan t zo snel niet weervinden (als t er al stond😎..en niet ergens anders&#129303
                Meende me vaag iets te herinneren over gedoogbeleid, 5 plantjes etc etc.
                Maar goed; voor zover ik kom met mn beetje kennis en gelezen info;;;;;
                CO2 Kun je toevoegen tijdens de groei.....hiermee kunnen de dames hogere temperaturen "handelen" en gaat de stofwisseling beter/sneller/optimaler....dus...uiteindelijk doel; hogere opbrengst.
                Als je wilt drogen wil je wat wegnemen (vocht in dit geval) en niks toevoegen lijkt me.
                Misschien heb je ergens iets gelezen over toevoegen van CO2 tijdens het drogen, ik heb het nergens gezien.
                Wil het niet beter weten, maar zou t jammer vinden als je dingen aanschaft waar je niks aan hebt. Weet inmiddels uit ervaring dat als je eenmaal bezig bent en enthousiast raakt, je de euries wel kwijt kunt als je niet oppast.
                Succes joh!!! Ik volg ff, vind het wel interessant dat je BEGINT met een vraag over het EIND!

                GRTZ KAYA

                Verstuurd vanaf mijn SM-N915FY met Tapatalk
                HOME WEED HOME

                Comment


                  #9
                  Re: Beginner vragen over drogen

                  Dit forum is speciaal bestemd voor hobby- en medicinaal kwekers,
                  Kweekvragen en verslagen die duiden op een groter kweekvolume dan logischerwijs voor eigen gebruik kan zijn zijn niet gewenst,



                  Zoiets dus.

                  Comment


                    #10
                    Re: Beginner vragen over drogen

                    KABAM. ......thnx beowulf....die bedoelde ik😊

                    Verstuurd vanaf mijn SM-N915FY met Tapatalk
                    HOME WEED HOME

                    Comment


                      #11
                      Re: Beginner vragen over drogen

                      Dat stalen ding wat in die linker droogkast staat, is geen CO2 fles maar is een koolstoffilter.

                      Comment


                        #12
                        Re: Beginner vragen over drogen

                        5 stuks is wel heel weinig :p ik hoorde dat soms wel 20% niet verder als een stekje komt en dat je 20g per plant kunt verwachten.. Dat is, als het er 50 zouden zijn, 20% er vanaf is 40 stuks x 20 = 800g delen door 4 (meebetalers) is 200g per persoon iedere 2 - 3 maanden

                        maargoed daar ben ik nog niet voor hier! Ik zal de info die ik al heb opgeschreven en de info die ik hier heb gekregen gebruiken om het even verder uit te zoeken en dan zal ik een laatste check up doen! Thx mannen

                        Comment


                          #13
                          Re: Beginner vragen over drogen

                          Het resultaat hangt niet af van het aantal planten.
                          Met 5 planten onder 600W kun je net zoveel oogsten als met 16 in dezelfde ruimte, of 32, of 64, of 128.
                          De enige die beter wordt van zulke aantallen zijn de growshops die illegaal stekken verkopen.
                          Lees meer praktijk, minder growshoptalk.
                          Kweekverslagen dus.
                          Voor je op de voorpagina van het Brabants Sufferdje staat.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #14
                            Re: Beginner vragen over drogen

                            Zal ik doen bedankt voor de tip er komt ook zo veel bij kijken, niet normaal maar wel erg interessant allemaal

                            Comment

                            Bezig...
                            X