Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beestjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Beestjes

    Als er beginnend toprot in komt moet je wel. Dat begint meestal rond de stam, dus moeilijk zichtbaar. Die bruine blaadjes zijn daar een indicatie van en dan is het al te laat.

    Comment


      #32
      Re: Beestjes

      Dan haal ik alles om dan is het nu droog tijd is niet anders.
      Hoe ziet dit er dan uit op de stam?

      Comment


        #33
        Re: Beestjes

        Witte pluis. Toppen voelen zacht aan ipv hard. En door dat proberen vast te stellen (toppen lichtjes open breken) vergroot je de kans op toprot

        Comment


          #34
          Re: Beestjes

          Volgend jaar je dames een afdakje geven. Vooral s'nachts en tijdens regen, zeker als er topvorming is en tijdens het afbloeien.
          Vorig jaar was het bij mij in de tuin een dauwschimmel paradijs.
          Dit jaar heb ik ze beschermd met eerst een parasol en nadat ik 1 plekkie stamrot ontdekte heb ik ze verplaatst onder m'n overkapping die ik speciaal daarvoor heb laten neer zetten.
          De tak waarvan ik de stamrot behandeld heb doet het nog steeds prima en heb gelukkig nog geen andere schimmels ontdekt.





          I like it!!!
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

          Comment


            #35
            Re: Beestjes

            Sinds het wat klamme en vochtiger is staan mijn dames ook onder de overkapping.
            Ik heb nu dus 1 plant met stamrot en 1 met toprot
            Kan ik ook de hoofdtop eruit knippen en de rest laten staan?
            Mijn kleine dames doen het beduidend beter dan de grote planten.
            Komend jaar wilde ik ze in volle grond zetten maar vraag me af of dit raadzaam is.
            Echter wil ik komend jaar een verslag gaan maken van begin tot eind.
            Ik heb eerder hele kleine topjes geoogst omdat er dan meer energie naar de grote toppen zou gaan.
            Deze zijn ondertussen gedroogd en je wordt er lekker echter kortstondig stoned van

            Dus voor mij is mijn 1e x sowieso een succes.
            Al met al een heel mooi leerproces gehad dit jaar.

            Comment


              #36
              Re: Beestjes

              Jammer dat je ondanks je genomen maatregelen toch toprot en stamrot hebt gekregen.
              Succes met oogsten


              I like it!!!
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

              Comment

              Bezig...
              X