Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Zijn beter alternatieven. Bekijk de micro sectie, lees wat kweekverslagen. Pak T-neon als het budget niks beter toelaat. En informeer je een beetje, komt wat beter over dan lukraak vragen posten die al tot in den treure toe beantwoord zijn.
Meestal alleen met voorgroei maar er zijn ook best mensen die groeien en zelfs afbloeien onder tl....
Wel zorgen dat je de goede kleurcodes gebruikt...
Beter dan hps is het niet. Maar natuurlijk wel veul makkelijker. En dat merk je aan het resultaat meestal
Ghehe..
Meestal schrijft men er dan nog bij "ik heb overal gezocht, maar kon niks vinden"....of..."ik zie allemaal verschillende antwoorden"...
Dat schrijf je niet, want dat kan ook niet eh..zelfs hier op JD zijn er tientallen topics over verlichting als je even zoekt.
Bijvoorbeeld deze: Verlichting in je kweekruimte.
Onder TL kweken is niet gebruikelijk, maar het kan, als je er maar genoeg ophangt.
Het hele kweekoppervlak hang je vol want je kunt alleen vlak onder de TL kweken.
TL moet maximaal 10cm boven de toppen, dus je moet scroggen of buigen om de bovenkant van de plant zoveel mogelijk op één hoogte te krijgen.
Alles wat te ver van de TL af zit wordt fluf, dus een echte scrog is ook hier het meest rendabel.
Kleurcodes zijn een beetje belangrijk, niet zó, want een warme kleur geeft ook minder licht dan een koele kleur.
Best hang je dus 50/50 coolwhite en warmwhite.
Meer info in dat topic (20 pagina's) wat ik eerder aanhaalde.
Onder TL kweken is (net als LED) onderaan de streep NIET goedkoper dan onder HPS.
Wil je weinig kosten, wacht je tot juni en zet je je plantjes buiten.
Succes.
Misschien is de TGL Led uit Spanje een optie. De prijs is net weer gezakt.
Deze is niet al te duur, heeft het juiste spectrum en is prima geschikt voor 1 of 2 plantjes in een klein kweekkastje.
Comment