Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

G-Tools Bonanza 1200 of iets anders?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    G-Tools Bonanza 1200 of iets anders?

    Korting op 420shop

    #2
    Re: G-Tools Bonanza 1200 of iets anders?

    El Plantos is momenteel bezig met een kweekverslag en gebruikt diezelfde led.
    Als je die zoekt kun je zien hoe ze het doen, zonder verkooppraatjes.

    Mooie setup.
    Wel een flinke investering.
    Pak meteen een extra filtertje mee, als reserve.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: G-Tools Bonanza 1200 of iets anders?

      Als ze die koelen met hun eigen gtools afzuigers dan heb je nog steeds last van de brom. Ze hebben nu wel een nieuwe, van prima klima. Die is wel stil. En dubbel zo duur.

      Voor de rest vind ik die kasten veel te duur voor wat het is, maar sowieso wel een goeie aankoop. Zou er dan wel lampen in hangen van todogrowled ipv die gtools led want dat is dezelfde zever als zoveel paarse rommel. Led vermogen 560 watt, opgenomen vermogen 360. Dat is onzin voor led.

      Comment


        #4
        Re: G-Tools Bonanza 1200 of iets anders?

        zon buis fan is niet bepaald geluidloos of stil te noemen. Dan ben je veel beter af met een softbox. Wat beo ook al aanhaalde er zijn veel betere led lampen op de markt, die wel beter presteren dan een gemiddelde spaarlamp.

        Die kasten zijn wel echt strak om te zien. Maar ik zou hem ook zelf inrichten, net zo duur waarschijnlijk alleen dan wel het betere materiaal erin.

        Comment


          #5
          Re: G-Tools Bonanza 1200 of iets anders?

          Dank mannen voor de reacties. Het enige probleem dat ik heb is dat ik wat dat betreft niet handig ben dus een lijst samenstellen? Ik heb werkelijk waar keine anung. Dus dat plug en play spreekt me juist daarom wel aan maar als jullie zeggen dat die kast dan alles behalve stil is..

          Ze geven aan dat die TD Silent van hun niet op een gedempt toerental kan draaien bij die twee led units. Het grotere model is lastig in de kast te monteren en op de ET-TC wordt een accoustische geluiddempende slang gemonteerd om de uitgaande lucht te dempen. Dan zou die heel stil moeten zijn... En inderdaad de investering is fors en daarom wil iets waarvan ik zeker weet dat het topkwaliteit is.

          Comment


            #6
            Re: G-Tools Bonanza 1200 of iets anders?

            Wat voor circulatie fan neem je? Deze maakt bij mij het meeste herrie alhoewel ik gewoon naast mijn tent slaap en nergens echt last van heb.


            I like it!!!
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

            Comment


              #7
              Re: G-Tools Bonanza 1200 of iets anders?

              Ik zou ook de kast zelf samenstellen. Je investeert beter in licht en die g-tools, tsja. Twee keer 720 euro, dan heb je beter opties. Dan zetten ze er energiezuinig bij, maar het is niet omdat je kweekt aan een lager wattage dat het effectief energiezuinig is. Want er wordt nog altijd meer energie omgezet in warmte dan bij een hps. Uitgezonderd cobs. Dan moet je hier zijn als je ze niet zelf wil maken: http://www.todogrowled.es/

              Een buisventilator kan perfect stil zijn mafferd, onlangs opgesteld gezien in de growshop en verbaasde mij.
              http://www.g-tools.nl/product/ventil...geen-bromtoon/

              De rest bromt. Is ook weg te werken met een variac. Ondertussen gebruik ik terug men gtools buisventilator ipv de softbox. Zou daar wel een nieuw slak kunnen in zetten. Maar beide combinaties waren even stil.

              Comment


                #8
                Re: G-Tools Bonanza 1200 of iets anders?

                @Hoeloes Deze die Beowulf ook aangeeft:

                http://www.g-tools.nl/product/ventil...geen-bromtoon/

                Comment


                  #9
                  Re: G-Tools Bonanza 1200 of iets anders?

                  Oke, van dit model was ik me nog niet bewust. Ziet er wel veel belovend uit dan. Maar doorgaans brommen ze idd met zon standard dimmer. Heb er hier zelf nog 1 in gebruik een 370m3 waar ik zelf iets van een softbox omheen heb gemaakt, maar deze maakt zelfs dan nog meer kabaal dan mn 500m3 softbox vandaar mn opmerking. Enige nadeel wat ik van de softboxen vind dat ze redelijk lomp zijn.

                  en ja wbt de led lampen sluit ik me volledig aan bij beowulf.

                  Comment


                    #10
                    Re: G-Tools Bonanza 1200 of iets anders?

                    Ja wat dat betreft is de tip over el plantos precies op tijd. Ben benieuwd qat daar de resultaten dan van zijn want dat zijn hun standaard leds. Hoe en waarvan heb jij die softbox gemaakt dan?

                    Comment


                      #11
                      Re: G-Tools Bonanza 1200 of iets anders?

                      Gewoon een kistje van mdf hout, maten door geven in de bouwmarkt dan ga je naar huis met je eigen bouw pakketje. Dat kistje bekleed je dan van binnen met geluidsdempende isolatie materiaal. Ook te halen bij een bouwmarkt.

                      Dan krijg je zoiets als dit.

                      buiszuiger in softbox.jpg

                      Comment


                        #12
                        Re: G-Tools Bonanza 1200 of iets anders?

                        Ja, dat is ook wat een softbox is mdf kast met geluidsisolatie langs de binnenkant. Meer is dat niet. Alleen gaat daar een (thorin) slak in.

                        Nee, die nieuwe prima klima is prima Je hoort niks meer.

                        Comment


                          #13
                          Re: G-Tools Bonanza 1200 of iets anders?

                          Die gtools kasten zijn wel mooi en afgewerkt,maar je warme lucht,moet toch nog naar buiten,door een raampje of dakdoorvoer enz het moet echt naar buiten anders gaat tegen de oogsttijd je kamer wat naar wiet ruiken.de afzuigers in een gtoolskast zijn niet gebouwd om er een afvoerslang van 10 meter op te zetten.Maak dus eerst foto,s van de ruimte waar je hem gaat zetten,dan helpen je ze hier wel verder.en als je voor led gaat zou ik ook voor todoledgrow gaan.buiten en binnenkweken gaat helaas niet samen,als ze voor je buitenplanten komen willen ze meestal ook binnen kijken,vandaar dat ik ook iedereen een tentje aanbeveel.
                          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                          Comment


                            #14
                            Re: G-Tools Bonanza 1200 of iets anders?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Ikweetwelwatofniet View Post
                            @Hoeloes Deze die Beowulf ook aangeeft:

                            http://www.g-tools.nl/product/ventil...geen-bromtoon/
                            Nee ik bedoel een fan voor in de tent die net boven de toppen van je plant blaast, zoiets als dit
                            Deze heb ik in de tent hangen.


                            I like it!!!
                            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                            Comment


                              #15
                              Re: G-Tools Bonanza 1200 of iets anders?

                              Ga ik die fan nodig hebben? En heb ik nog een extra geurafvoer nodig? Die koolstoffilter is de hoogste in de industrie geven ze aan. Ik weet igg wel al dat ik met die leds van todogrowleds of die van kind aan de slag ga maar dat verslag van EL Plantos wacht ik ff af. Dat ziet er wel veelbelovend uit. Mijn budget is ongeveer 2.500 euro. Wat zouden jullie hiervoor doen?

                              Comment


                              • jfndk
                                jfndk commented
                                Editing a comment
                                G-Tools Bonanza 1200 and Fluence SPYDRx Plus 685W LED Grow Light... That works
                            Bezig...
                            X