Het avontuur kan beginnen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • D83
    Elite Stoner
    MemberLucky Member
    • Oct 2016
    • 126

    #1

    Het avontuur kan beginnen

    Korting op 420shop
    Hoi mede kwekers,

    Onlangs ben ik lid geworden van JD, en inmiddels heb ik vandaag mijn kweektent ook mogen ontvangen. Het is de Hydro Shoot HS100 geworden, waarbij een hps lamp van 400 watt word bijgeleverd. Dus, direct installeren natuurlijk op mijn vrije dag!

    Tent opzetten was een makkie, stelde niet veel voor. Vervolgens heb ik het koolstoffilter en de afzuiger geplaatst, maar weet niet of dit prima is. Ik zoek eigenlijk tips en/of een bevestiging dat ik op het juiste pad ben qua installatie.

    Ik wil de aansluitingen en afvoeren naar buiten nog met zilveren ducttape "sealen" zodat alles mooi aansluit en de rest van m'n huis geur vrij blijft.

    Zo ziet het er nu uit:

    IMG_4808.jpg

    Hoor het graag, alvast bedankt!
  • DonVergo
    Senior Stoner
    Member
    • Oct 2016
    • 26

    #2
    Re: Het avontuur kan beginnen

    Waarbuiten loopt de afvoerbuis naar toe? Aangezien je het huis geurvrij wilt houden?

    Comment

    • D83
      Elite Stoner
      MemberLucky Member
      • Oct 2016
      • 126

      #3
      Re: Het avontuur kan beginnen

      Hij loopt via de bovenkant naar buiten, heb hem daar gewoon los op liggen. Wel bij een raam dat op een kier gezet kan worden.

      IMG_4809.jpg

      Comment

      • DonVergo
        Senior Stoner
        Member
        • Oct 2016
        • 26

        #4
        Re: Het avontuur kan beginnen

        Oorspronkelijk geplaatst door D83
        Hij loopt via de bovenkant naar buiten, heb hem daar gewoon los op liggen. Wel bij een raam dat op een kier gezet kan worden.
        Ja dat gaat niet veel helpen als de geur van het plantje naar je kamer gezogen wordt. Neem aan dat je deze kamer ook geurvrij wilt? Dat raam zou dag en nacht open moeten staan wil je de geur continu wegkrijgen via dat raam.

        Comment

        • beowulf
          Exquisite Grower
          MemberLucky Member
          • Nov 2008
          • 6495

          #5
          Re: Het avontuur kan beginnen

          Die lucht die uit de tent komt is gefilterd en geurvrij. Wat zou je dag en nacht een raam gaan open zetten?

          Ik stel mijn tent ook zo op, alleen heb ik de afzuiger buiten de tent hangen. Zo kan die nog wat gedempt worden en is geen extra slang nodig voor de uitgeblazen lucht. Scheelt wat in lawaai. Maar als de filter zijn werk doet ga je niks ruiken. Alleen is het beter voor de LV in je huis om de lucht wel naar buiten af te voeren. Maar het hoeft zeker niet.

          Comment

          • DonVergo
            Senior Stoner
            Member
            • Oct 2016
            • 26

            #6
            Re: Het avontuur kan beginnen

            Oorspronkelijk geplaatst door beowulf
            Die lucht die uit de tent komt is gefilterd en geurvrij. Wat zou je dag en nacht een raam gaan open zetten?

            Ik stel mijn tent ook zo op, alleen heb ik de afzuiger buiten de tent hangen. Zo kan die nog wat gedempt worden en is geen extra slang nodig voor de uitgeblazen lucht. Scheelt wat in lawaai. Maar als de filter zijn werk doet ga je niks ruiken. Alleen is het beter voor de LV in je huis om de lucht wel naar buiten af te voeren. Maar het hoeft zeker niet.
            Dan had ik ongetwijfeld een niet goed werkende filter gehad en/of een pantje wat sterk zou ruiken.
            Ik heb naar aanleiding hiervan wel de afvoerbuis mee gesplitst naar buiten toe met die van de wasmachine.

            Comment

            • D83
              Elite Stoner
              MemberLucky Member
              • Oct 2016
              • 126

              #7
              Re: Het avontuur kan beginnen

              Ik wou net zeggen, aardig groen ben ik nog maar het moet als het goed is zo goed als reukloos zijn met het filter. Het raam wil ik niet open gaan zetten aangezien we de koude periode tegemoet gaan, en m'n plantjes daar niet zo van houden De deur kan wel op een kier blijven.

              Comment

              • DonVergo
                Senior Stoner
                Member
                • Oct 2016
                • 26

                #8
                Re: Het avontuur kan beginnen

                Oorspronkelijk geplaatst door D83
                Ik wou net zeggen, aardig groen ben ik nog maar het moet als het goed is zo goed als reukloos zijn met het filter. Het raam wil ik niet open gaan zetten aangezien we de koude periode tegemoet gaan, en m'n plantjes daar niet zo van houden De deur kan wel op een kier blijven.
                Het raam zou ik met de koude periode inderdaad niet openzetten maar hou er wel rekening mee dat de plantjes ook frisse lucht nodig zullen hebben.

                Comment

                • D83
                  Elite Stoner
                  MemberLucky Member
                  • Oct 2016
                  • 126

                  #9
                  Re: Het avontuur kan beginnen

                  Heb wel een ventilatie rooster die ik kan afstellen dus denk dat dat in combinatie met de deur op een kier wel goed moet gaan. Het zal toch eerst uitproberen worden of het zo ideaal is. Heb verder nog niks gehoord over m'n filter en afzuiging dus dat zit volgens mij wel goed nu?

                  Comment

                  • DonVergo
                    Senior Stoner
                    Member
                    • Oct 2016
                    • 26

                    #10
                    Re: Het avontuur kan beginnen

                    Oorspronkelijk geplaatst door D83
                    Heb wel een ventilatie rooster die ik kan afstellen dus denk dat dat in combinatie met de deur op een kier wel goed moet gaan. Het zal toch eerst uitproberen worden of het zo ideaal is. Heb verder nog niks gehoord over m'n filter en afzuiging dus dat zit volgens mij wel goed nu?
                    Dat frisse lucht verhaal is voor iedere kweker vaak een uitprobeersel.
                    Betreft je filter en afzuiging zit het wel goed naar mijn mening. Zorg ervoor dat het goed aangesloten is om het maximaal te kunnen laten werken.
                    Begin maar met zaaien en laat het ons weten hoe je progressie verloopt.

                    Comment

                    • D83
                      Elite Stoner
                      MemberLucky Member
                      • Oct 2016
                      • 126

                      #11
                      Re: Het avontuur kan beginnen

                      Nog even een laatste update voordat ik met het echte werk kan beginnen, alles is geïnstalleerd nu ook de lamp en vsa.

                      IMG_4813.jpgIMG_4814.jpg

                      Voor m'n eerste kweek zoek ik goede amnesia haze zaadjes. Heeft iemand nog een goede tip waar ik deze het beste kan bestellen?

                      Comment

                      • DonVergo
                        Senior Stoner
                        Member
                        • Oct 2016
                        • 26

                        #12
                        Re: Het avontuur kan beginnen

                        Oorspronkelijk geplaatst door D83
                        Nog even een laatste update voordat ik met het echte werk kan beginnen, alles is geïnstalleerd nu ook de lamp en vsa.

                        Voor m'n eerste kweek zoek ik goede amnesia haze zaadjes. Heeft iemand nog een goede tip waar ik deze het beste kan bestellen?
                        Netjes!
                        Waar je ze het best bestellen kan? Ik denk dat als je het op zoekt vanzelf terecht komt op een site waar je het bestellen kan.

                        Comment

                        • D83
                          Elite Stoner
                          MemberLucky Member
                          • Oct 2016
                          • 126

                          #13
                          Re: Het avontuur kan beginnen

                          Je hebt ontzettend veel aanbieders met verschillende prijzen vandaar de vraag. Maar ik ga even het forum door zoeken, is vast een topic over

                          Comment

                          • beowulf
                            Exquisite Grower
                            MemberLucky Member
                            • Nov 2008
                            • 6495

                            #14
                            Re: Het avontuur kan beginnen

                            Of gewoon via het forum zelf? https://420shop.nl/wietzaden.html

                            Comment

                            • D83
                              Elite Stoner
                              MemberLucky Member
                              • Oct 2016
                              • 126

                              #15
                              Re: Het avontuur kan beginnen

                              Kijk aan, ik heb nog aardig wat te ontdekken hier op het forum. Bedankt voor de tip beowulf. Zag door alle planten het zaad niet meer

                              Comment

                              Bezig...