Het avontuur kan beginnen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • D83
    Elite Stoner
    MemberLucky Member
    • Oct 2016
    • 126

    #61
    Re: Het avontuur kan beginnen

    De dames gaan nog steeds goed. Ze groeien ongeveer een cm per dag, en temp is nog steeds gemiddeld 22 graden met een lv van 45%. Het enige lastige vind ik inschatten hoeveel dorst ze hebben. De grond is niet nat, meer droog en geef ze dagelijks elk 100ml water met een pH van 6.0 (kraanwater met zo'n citroentje). Niet direct op de plantjes maar in een cirkeltje erom heen. Weet iemand of dit de juiste hoeveelheid water, en methode is? Enorm veel gelezen maar geen duidelijk antwoord, vandaar m'n vraag hier even...

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    IMG_4950.jpgIMG_4951.jpgIMG_4952.jpgIMG_4953.jpg

    Comment

    • Mabbagi
      Senior Stoner
      Nieuw Lid
      • Oct 2016
      • 29

      #62
      Re: Het avontuur kan beginnen

      Vrienden van me zeggen dagelijks 1% van je liter pot (11l is dus 110ml) maar weet niet of dit klopt. Koop gewoon een tensiometer dit kosten geen drol geen gezeik meer haha https://m.aliexpress.com/item/120579...aff_platform=y

      Comment

      • Meglow
        Expert Grower
        MemberLucky Member
        • Jun 2011
        • 1374

        #63
        Re: Het avontuur kan beginnen

        Dat is uiteraard helemaal afhankelijk van hoe groot je plantje is en hoe warm ze het heeft. Verder goed kijken naar hoe ze er bij staat. Andere technieken zijn het dagelijks optillen van je pot en voelen hoe zwaar deze is, tensiometer plaatsen of af en toe je vinger in de grond steken om te voelen hoe vochtig deze is.

        Comment

        • D83
          Elite Stoner
          MemberLucky Member
          • Oct 2016
          • 126

          #64
          Re: Het avontuur kan beginnen

          Vingers ergens instoppen om te kijken hoe vochtig het is moet wel lukken, aardig ervaren mee Ik ga even checken naar zo'n metertje.

          Comment

          • Meglow
            Expert Grower
            MemberLucky Member
            • Jun 2011
            • 1374

            #65
            Re: Het avontuur kan beginnen

            manmanman

            Comment

            • D83
              Elite Stoner
              MemberLucky Member
              • Oct 2016
              • 126

              #66
              Re: Het avontuur kan beginnen

              Hallo heren,

              Ik heb net m'n dagelijkse check gedaan bij m'n zuigelingen, en zag dat er een klein gaatje in een blaadje zit. Ik zie verder geen ongedierte vliegen of kruipen, en vroeg me af of iemand een idee heeft wat dit kan zijn. Het bleaching effect van de led hoort bij m'n lamp natuurlijk. Die hangt momenteel op 35 cm vanaf het blad gemeten.

              IMG_4958.jpg

              Het gaat om het linkerblaadje.

              Comment

              • QnQ
                Godlike Grower
                Lucky Member
                • Sep 2010
                • 26093

                #67
                Re: Het avontuur kan beginnen

                Dat "bleaching effect" moet je wel tegen elke prijs proberen te voorkomen eh...
                Toppen die daar last van hebben maken ook geen THC aan en hebben dus nagenoeg geen potentie!

                Dat gaatje zou ik geen nachtmerries van krijgen.

                Citroen zou ik niet gebruiken in deze fase.
                Gewoon water, alleen water, desnoods ga je ergens een fles regenwater tappen, en dat meng je 50/50 met kraanwater.
                Da's voldoende voor komende 7-10 dagen.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment

                • FlintStoned
                  Banned
                  • Oct 2012
                  • 5580

                  #68
                  Re: Het avontuur kan beginnen

                  Mooi om te zien wat voor fuckedup lichtbeeld die slagschaduwen van de led geven. Stel je bent een blad en het ene deel krijgt veel blauw en het andere veel rood. Dag later zit dat blad hoger en krijgt een geheel ander lichtbeeld door deze slagschaduwen.

                  Dat bleaching normaal is bij u lampsoort is natuurlijk dikke flauwekul.

                  Wat dat gaatje betreft denk ik niet dat dit door een insect komt maar door je klimaat en lichtbeeld.

                  Vrienden van me zeggen dagelijks 1% van je liter pot (11l is dus 110ml) maar weet niet of dit klopt.
                  Die vrienden vergaten een 0. aarde kan ongeveer 10% van zijn volume aan water opnemen voor het verzadigd. Als je in een 11 literpot 1 liter water kieperd heb je dus nog net geen drain.

                  Comment

                  • D83
                    Elite Stoner
                    MemberLucky Member
                    • Oct 2016
                    • 126

                    #69
                    Re: Het avontuur kan beginnen

                    Ik ga de lamp 10 cm hoger hangen, even kijken of het dan beter gaat met m'n schatjes. Ben as we speak bezig met een aftreksel van kaneel om de bodem preventief te beschermen tegen vr muggen. Dat moet geen probleem zijn lijkt me? Jullie zijn er snel bij! Thnx
                    Last edited by D83; 3 November 2016, 08:58.

                    Comment

                    • Flip Hasjkip
                      Wicked Grower
                      420 MemberMemberLucky Member
                      • Sep 2008
                      • 3595

                      #70
                      Re: Het avontuur kan beginnen

                      Tegen vr muggen kun je je pot ook aanvullen met zand ; muggen kunnen dan geen eitjes leggen, eventuele larven in je grond kunnen dan niet meer eruit. Hang nog zo'n plakkerige insectenstrip erbij en je bent klaar.
                      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                      Comment

                      • D83
                        Elite Stoner
                        MemberLucky Member
                        • Oct 2016
                        • 126

                        #71
                        Re: Het avontuur kan beginnen

                        Hij is omhoog getakeld naar 45 cm. Nu kijken of dat het trucje is wat werkt. Wat bleaching betreft heb je gelijk dat als de omstandigheden perfect zijn het niet voor hoeft te komen. Las dat het met alle verschillende soorten leds alleen moeilijk zoeken is naar de juiste waardes (hoogte, lv, temp, etc) dus het dan sneller voor kan komen dan met bv hps. Hopelijk heb ik nu de sweet spot gevonden.

                        Stripje heb ik gister opgehangen Flip

                        Comment

                        • Mabbagi
                          Senior Stoner
                          Nieuw Lid
                          • Oct 2016
                          • 29

                          #72
                          Re: Het avontuur kan beginnen

                          Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned
                          Mooi om te zien wat voor fuckedup lichtbeeld die slagschaduwen van de led geven. Stel je bent een blad en het ene deel krijgt veel blauw en het andere veel rood. Dag later zit dat blad hoger en krijgt een geheel ander lichtbeeld door deze slagschaduwen.

                          Dat bleaching normaal is bij u lampsoort is natuurlijk dikke flauwekul.

                          Wat dat gaatje betreft denk ik niet dat dit door een insect komt maar door je klimaat en lichtbeeld.

                          Die vrienden vergaten een 0. aarde kan ongeveer 10% van zijn volume aan water opnemen voor het verzadigd. Als je in een 11 literpot 1 liter water kieperd heb je dus nog net geen drain.
                          dat kan ook inderdaad, dan heb ik het onjuist overgenomen. Werkt dit bij jou, of gebruik je andere technieken? Wat zeg je van zoon metertje die ik heb gepost hierboven?

                          Comment

                          • D83
                            Elite Stoner
                            MemberLucky Member
                            • Oct 2016
                            • 126

                            #73
                            Re: Het avontuur kan beginnen

                            Zo we zijn inmiddels weer een week verder (dag 16 nadat ze boven de grond kwamen) en heb weer even wat plaatjes geschoten van de twee dames. Ook heb ik er een clipventilator bij gehangen nu ze wat groter zijn. Kan hun stammetje wat sterker worden en hebben ze wat frisse/bewegende lucht.

                            Luchtvochtigheid en temperatuur blijven een steady gemiddelde houden van 45% en 23 graden. Ook 's nachts dus dat is wel fijn.

                            Ik zag vanaf het begin al dat de ene dame wat meer groeit dan de ander. Deze trent blijft doorzetten. Terwijl ze exact dezelfde liefde van me hebben gehad Nu zal het wel niks betekenen maar het blijft wel apart.

                            Ik heb nog geen enkele voeding meegegeven aangezien het afjes zijn. Ook geen wortelversterker en dit is volgens mij niet echt nodig. Misschien dat ik aan het einde van de rit wat bloei hulpmiddel toevoeg met wat pk13-14.

                            Al met al gaan ze goed en zien ze er naar mijn mening happy uit!

                            IMG_5002.jpgIMG_5001.jpgIMG_4999.jpgIMG_4998.jpgIMG_4997.jpg

                            Comment

                            • QnQ
                              Godlike Grower
                              Lucky Member
                              • Sep 2010
                              • 26093

                              #74
                              Re: Het avontuur kan beginnen

                              Nu zie je goed waarom je meteen in het begin de pot helemaal tot het randje moet vullen.
                              Het slinkt altijd nog wat, en nu heb je halfvolle potjes.
                              Minder wortelruimte = kleinere plantjes
                              Misschien als dat een beetje snel vol wortelt dat je de kluit eruit kunt tillen en aarde kunt bijvullen er onder ?
                              Alhoewel, tis 11L pot lees ik. Halfvol, dus zit een liter of 6 grond in, dat zit niet zomaar stevig volgeworteld..en autoflowers groeien maar kort. (ziehier het nadeel )
                              Nahja, tis in ieder geval een weetje voor volgende keer.
                              Voorlopig gaan ze goed.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              • D83
                                Elite Stoner
                                MemberLucky Member
                                • Oct 2016
                                • 126

                                #75
                                Re: Het avontuur kan beginnen

                                Klopt de aarde is aardig ingezakt tijdens het wateren. Er staat al aarde klaar om op te vullen had het inderdaad zelf ook al gezien. Mijn plan was een laagje boven op de bestaande aarde te doen.

                                Plaatjes geven overigens wel een iets vertekend beeld aangezien het niet met aarde gevulde deel een cm of 8 is. Potten zijn 28 cm hoog.

                                Comment

                                Bezig...