Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Door het bos de LED lampen niet meer zien

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Verlichting: Door het bos de LED lampen niet meer zien

    Korting op 420shop
    Beste leden,

    Sinds enige tijd ben ik opzoek naar een LED kweeklamp maar de grote vraag: Welk merk en type is nou echt goed qua prijs kwaliteitsverhouding?

    Daarvoor vraag ik graag naar jullie ervaring en kennis.

    Even mijn opstelling ik heb een tentje van 120x120x200.
    Daarin wil ik max 5 planten plaatsen, zal waarschijnlijk beginnen met 3 stuk.

    Ik ben niet opzoek naar een A merk, omdat deze gewoon zwaar aan de prijs zijn en het moet wel een leuke hobby blijven natuurlijk.
    Het budget voor nu is tussen de 200 en 400 euro.
    Zijn er hier mensen met ervaring met Chinese fabrikanten? zoja wat is jullie ervaring? welk merk/type?

    Alvast bedankt!

    #2
    Re: Door het bos de LED lampen niet meer zien

    Dat had ik nou ook.
    Gewoon lekker een 600w Hps met een evsa wat plug and play is.
    Dan kun je nog wat geld sparen voor je eruit bent welke led het gaat worden.
    Das wat ik gedaan heb.
    Maar todoled is op dit moment hot hier. Cree leds + meanwel drivers etc. Helemaal voor gemonteerd, en dan hoef je alleen nog maar een frame te bouwen.
    Kijk anders hier eens LED DIY tutorial voor noobs

    https://r.tapatalk.com/shareLink?url...7&share_type=t



    I like it!!!
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

    Comment


      #3
      Re: Door het bos de LED lampen niet meer zien

      Het is geen led, maar . Waarom zou je zoveel geld investeren in rommel? http://www.herbshop.be/catalog/gavit...ure-p-204.html
      Een iets of wat kweekronde duurt drie maanden en kost een hoop geld. Als het geen geld mag kosten kweek je beter micro met spaarlampen. Die gavita is top en binnen je budget. Als je dan toch nog zou kiezen voor een chinese led aan die prijs zou dat zonde zijn van de tijd en het geld.
      Die gavita verkoop je nog bovendien nog gemakkelijk door aan 250 euro.

      Enkel cobs halen het van die gavita en die zijn nu eenmaal duur. Dan zit je aan een 600 euro voor 2 sets van 4, als je voor de goedkoopste oplossing gaat.

      Comment


        #4
        Re: Door het bos de LED lampen niet meer zien

        Ik heb hele mooie resultaten gezien van kwaliteitswiet gekweekt met led. Nu betaal je bij de A merken puur voor het merk. Uiteindelijk komen (bijna) alle LED lampen uit China. Ben dus erg benieuwd of er mensen zijn die goede ervaringen hebben met onbekende b/c merken.

        Comment


          #5
          Re: Door het bos de LED lampen niet meer zien

          In dit geval betaal je wel degelijk voor de kwaliteit. Denk dat je daar mis zit. Het gaat om de efficientie. Zijn ondertussen al 100 topics over, ik heb nieveel zin meer van mij te herhalen. De efficientie van een 70 euro HPS van 600 watt is hoger dan de chinese burple die drie keer zoveel kost. De keuze is aan u. Ik hou u ni tegen van de burple te kopen.

          Comment


            #6
            Re: Door het bos de LED lampen niet meer zien

            Led kweek 600W in DR90

            https://r.tapatalk.com/shareLink?url...7&share_type=t



            I like it!!!
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

            Comment


              #7
              Re: Door het bos de LED lampen niet meer zien

              Zelfde doel hier , wij draaien onder een Marshydro reflector serie (low budget) in een dr90 tent en dat bevalt prima tot nu toe,setje komt bij greensell vandaan.

              Comment


                #8
                Re: Door het bos de LED lampen niet meer zien

                Thanks voor je reactie Fat Bud! Marshydro staat bij mij ook hoog op het lijstje . Mag ik vragen welke reflector serie je hebt? En hoe is de opbrengst/kwaliteit?

                Comment


                  #9
                  Re: Door het bos de LED lampen niet meer zien

                  Fat Bud doet een ronde Autoflower onder de Reflector 96 van Marshydroled

                  https://r.tapatalk.com/shareLink?url...7&share_type=t


                  I like it!!!
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                  Comment


                    #10
                    Re: Door het bos de LED lampen niet meer zien

                    Je vraagt naar de beste led ?
                    Zelfbouw COB's zijn de beste oplossing momenteel. Prijs/kwaliteit.
                    De goedkope ledlampen met 1W of 3W leds zijn nog van vorige generatie.
                    Natuurlijk kun je daar onder kweken. Maar dat kan onder 5 spaarlampen ook.
                    En als het goedkoper moet kun je ook HPS ophangen, en dan heb je absoluut 'n beter resultaat als onder de b/c merken led.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: Door het bos de LED lampen niet meer zien

                      @Jerra90 ,wij draaien onder de Reflector 96 series (96X5watt full spectrum) ,opbrengst weten we nog niet ,onze dames zijn in de laatste weken van de eerste test ronde dus dat weten we nog niet al zien ze er wel goed uit!.

                      wij liepen ook tegen het zxelfde aan als waar je nu tegen aanloopt namelijk het giga aanbod en de een is een discoball en de ander werkt echt ,er valt heel veel over te schrijven!.

                      De ervaring tot nu toe is dat de DIY een duurzaame investering zijn voor de gevorderde onder ons ,die niet alleen groene vingers hebben maar ook hun weg weten in de diodes ,drivers etc.

                      wij hadden 0 LED ervaring en zijn na wat afwegingen (en natuurlijk wat tips) voor een hapklare oplossing gegaan,om een complete blamage te voorkomen hebben we gekozen om eerst te kijken naar de manier van kweken (LED is minder water etc) en hebben daarom een low budget set up genomen om de ervaring te ervaren!.

                      We houden een evrslag bij ik zou zeggen kijk daar eens en als je nog vragen hebt dan horen we ze graag.

                      Succes voor nu!.

                      Groeten,
                      Fat Bud

                      Comment


                        #12
                        Re: Door het bos de LED lampen niet meer zien

                        Om eerlijk te zijn. Zoveel ervaring met diodes en drivers heb je niet nodig.

                        Een aantal mensen hier kunnen je perfect aangeven welke driver/cob combinatie werkt. Of je neem de legio voorbeelden van bestaande configuraties (Beowulf, Wietefrats, ik, ...) en koopt die.
                        Het in een steken van je frame is het ingewikkeldste. Maar als je een scrognet kunt ophangen, zou je een frame moeten kunnen maken. Daar is geen specifieke kennis voor nodig.

                        De cobs en driver monteren is echt poepsimpel.

                        Daarom snap ik nog altijd niet dat mensen hun laten vangen aan de chinese led's. Maar iedereen doet wat hij wil
                        Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                        Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                        Comment


                          #13
                          Re: Door het bos de LED lampen niet meer zien

                          Zelfs op forums met ervaren led kwekers is het vaak nog lastig genoeg om uit te leggen dat niet elke lamp evenveel licht produceert uit een bepaalde hoeveelheid stroom. Plus dat stroom ook geld kost en dat die stroom soms meer kost dan wat je bespaart door "goedkope" rommel te kopen. Ik heb het maar opgegeven.

                          Die Mars lampen zijn gemiddeld genomen toch binnen een jaar wel stuk en dan heeft men wat ervaring en dan kijken ze wel weer opnieuw naar wat de beste optie is.

                          Buiten dat snap ik ook wel dat zelfbouw ook niet voor iedereen weggelegd is en een kant en klaar Todoledgrow armatuur is met €490 voor 200W al een flinke investering. Dus echt opties zijn er ook niet als je niet al teveel vooraf wilt uitgeven en niet zelf wil/kan bouwen.

                          Kingbrite verkoopt overigens tegenwoordig ook de Citizen COBs en die leveren ook wat grotere COBs (a $35 per stuk) waarmee je met 4 stuks een vierkante meter kan belichten. Dan ben je sneller klaar en ook een stuk goedkoper uit dan met de Cree COBs. Een armatuur van een euro per Watt zou dan toch te doen moeten zijn.

                          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                          Comment


                            #14
                            Re: Door het bos de LED lampen niet meer zien

                            Moet me toch maar eens gaan verdiepen in het bouwen van een LED kweeklamp. Hebben jullie tips waar de beste informatie/voorbeelden vandaan kan halen? Op zich natuurlijk ook wel een toffe uitdaging

                            Comment


                              #15
                              Re: Door het bos de LED lampen niet meer zien

                              Heb je het hele topic wat Hoeloes noemde in bericht #2 al gelezen ?
                              Daarin worden ook allerlei links gegeven en ervaringen gedeeld.

                              Als je dat allemaal door hebt genomen kun je al best wat bouwen.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X