Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LED Dimmen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Verlichting: LED Dimmen

    Korting op 420shop
    Beste,

    Na veel zoeken en wat verschillende meningen te hebben gelezen vraag ik het hier maar eens. Het feit of je een LED paneel; de mars hydro reflector'96 met epistar led chips kan dimmen met een variac. De driver dat de led chips van stroom voorziet, da's al wat de fabrikant opgeeft.

    Draw power:Amps:1.746@ 120v | 0.9@ 240v
    Voltage:85v-265v

    Ga je dan niet gewoon de drivers zwaarder belasten? Nu is het zo dat de led chips er voor moeten op voorzien zijn om gedimd te kunnen worden. Of deze daarvoor geschikt zijn weet ik dus eigenlijk ook niet. Best eens een mailtje sturen naar MarsHydro dan maar? De boel uiteen vijzen wil ik niet. Ik wil gewoon de intensiviteit juist verminderen omdat ik een erg beperkte hoogte heb. Is een kunstof plaat of folie ook geen oplossing?


    Greetz

    #2
    Re: LED Dimmen

    Minder licht= minder opbrengst.
    Zou je niet gewoon toppen en knakken om de hoogte te beperken?


    I like it!!!
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

    Comment


      #3
      Re: LED Dimmen

      Die Mars lampjes komt al zo weinig licht uit.

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        #4
        Re: LED Dimmen

        Hey Hoeloes & Wietfaras. Licht = gewicht, maar als je maar 20cm groeiruimte hoog hebt. Heb je al snel teveel licht. Het lichtpenetratie (dieptestraling) van LED is al zeer sterk. In mijn geval dus te sterk, moest ik tot op 10cm van m'n lamp kunnen kweken heb ik 40cm groeiruimte hoog!

        Als deze mars hydro in staatis om je weed te light bleachen. Is hy zeker sterk genoeg!

        Ik ga het dezeronde zonder proberen, en maar kijken hoe dicht ik naar de lamp kan gaan.

        Comment


          #5
          Re: LED Dimmen

          En die 20 cm is te weinig. Je hebt toch altijd wel plek om die tent te kantelen? 60 cm is te laag, 90 zal lukken.

          Comment


            #6
            Re: LED Dimmen

            Licht = Gewicht wordt bij de keuze van een lamp vaak als de bepalende factor voor een mega-opbrengst gezien.
            Echter volgens mij heb je de verkeerde lamp voor je tent (prop-tentje 90x60x60 als ik het me goed herinner?) aangeschaft.
            (Ook had je de potten al in hoogte gehalveerd ivm de beperkte ruimte ?)
            Dimmen lijkt me niet mogelijk en licht blokkeren is zonde van je energierekening.

            Voor deze led-unit adviseert Mars het volgende: "Hanging Distance: c.a. 60cm - 76cm from the top of your canopy."


            Nu weet ik vrijwel zeker dat iedereen z'n lamp/leds aanzienlijk lager hangt dan wat ze voorschrijven, want licht = gewicht.
            (Mijn M Hydro II 400 hangt een goede 45/50 cm boven de hoogste toppen)

            Een T-neon (4x55 kun je volgens mij wel kwijt) lijkt me meer geschikt voor je opstelling, planten kunnen dan tot net onder de lamp.
            en denk dat de opbrengst ermee zelfs wel eens hoger uit zou kunnen vallen dan met de Mars op < 10 cm want
            dat gaat mijn inziens uitlopen op een verloren ronde.

            Wil je toch voor LED gaan in deze opstelling dan zou ik een ander type nemen, wellicht kun je de 96 nog ruilen voor de 48.
            Of een oud type 300 watt (zonder Bloom/Grow knoppen en 3 watt leds) op MP proberen te scoren.
            Die zijn net wat "milder" en kunnen probleemloos lager hangen.

            In ieder geval succes.

            Groetjes van een LED/TL/CFL/T-neon/Halogeen/LEDstrip test-kweker.

            Comment


              #7
              Re: LED Dimmen

              Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
              En die 20 cm is te weinig. Je hebt toch altijd wel plek om die tent te kantelen? 60 cm is te laag, 90 zal lukken.
              Seedling:24”-30“ Growth:18”-24“ Bloom:12"-18 ". Das dus minimum 30cm in de bloei! die 60cm in de groei & 90cm als zaailing vind ik wat overdreven.

              Nu ga ik het toch proberen... Ik zal zien wat het deze ronde oplevert.

              Alvast bedankt voor de info jongens.

              Comment


                #8
                LED Dimmen

                Als je het toch gaat proberen omdat je die lamp nou eenmaal hebt kun je hem best "dimmen" met zo'n grillmatje. Dat houd flink wat licht tegen en moet tegen warmte kunnen.....

                Comment


                  #9
                  Last edited by EXTRAVAGANJA; 19 December 2016, 21:38.

                  Comment


                    #10
                    Re: LED Dimmen

                    Oorspronkelijk geplaatst door EXTRAVAGANJA View Post
                    Als deze mars hydro in staatis om je weed te light bleachen. Is hy zeker sterk genoeg!
                    Een laser kan ook je planten bleken.

                    Die lampen zijn bedoeld om op 50 tot 60cm hoog te hangen zodat ze nog een beetje lichtspreiding geven. Nu hang je ze er pal op en dan bestraal je (net als met een laser) feitelijk maar ene heel klein gebiedje. Dan is de lichtintensiteit op dat kleine gebiedje inderdaad een stuk sterker dan de plant aan kan. Dat wil nog niet zeggen dat er "veel" licht uit het armatuur komt.

                    Buiten dat geeft dat paarse licht heel snel bleaching omdat het de planten alleen maar op de rode en blauwe pigmenten aanstuurt. De rest van het spectrum laten ze onbenut. Daardoor raken die twee pigmenten (van het chlorofyl) snel overbelast en dan bleken ze weg. Een lamp met wit licht geeft een veel gebalanceerdere belasting en dan kun je de planten veel meer licht geven zonder dat je die bleaching ellende krijgt.

                    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                    Comment


                      #11
                      Re: LED Dimmen

                      Mijn cree's 3590's hangen tot op 15 cm... Niks van bleaching te zien. Ben het op internet tot nu toe ook enkel tegengekomen bij burple.

                      Comment


                        #12
                        Re: LED Dimmen

                        Laatste ronde had ik een COB op 10cm van een doorgeschoten top. Geen enkel probleem.

                        Ik heb met HPS ook wel eens bleaching gehad. Als je extreem veel licht geeft dan krijg je het uiteindelijk altijd wel stuk, maar je moet met wit licht wel heel erg je best doen om ze te bleachen zonder dat je ze verbrand.

                        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                        Comment


                          #13
                          Re: LED Dimmen

                          Wow Thx heren, weer wat nieuws opgestoken. & Wietfaras, als je nou een diffuser zou gebruiken ga in feite niets van licht concentreren. Je zal veel licht kwijtspelen, maar wel veel beter spreiden zodat je ook de lamp dichter kan hangen niet?

                          Comment


                            #14
                            Re: LED Dimmen

                            Ja met een diffuser verlies je wat licht en in ruilt daarvoor verspreid het licht meer.

                            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                            Comment

                            Bezig...
                            X