Moet ik mijn lamp al op 12/12 zetten

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Grower18
    Ultra Stoner
    MemberLucky Member
    • Dec 2016
    • 113

    #1

    Verlichting: Moet ik mijn lamp al op 12/12 zetten

    Korting op 420shop
    Hallo mijn wietplanten zijn 23 dagen oud
    en al best wel groot maar moet ik de lamp
    op 12/12 zetten nu ?

    Alvast bedankt image.jpgimage.jpg
  • beowulf
    Exquisite Grower
    MemberLucky Member
    • Nov 2008
    • 6495

    #2
    Re: Moet ik mijn lamp al op 12/12 zetten

    Als dat sativa's zijn ben je wsl al laat met overschakelen... Lijkt mij ook sterk dat die maar 23 dagen oud zijn. Tegenwoordig heb je ook autoflowers, dus ja. Dan blijven ze staan op 18/6. Meer info is welkom.

    Comment

    • Grower18
      Ultra Stoner
      MemberLucky Member
      • Dec 2016
      • 113

      #3
      Re: Moet ik mijn lamp al op 12/12 zetten

      Hallo ik weet begot niet welk merk het is heb ze gekregen als stekje
      maar moet ik de lamp al op 12/12 zetten of nog effe laten groeien?
      dat ze 4 weken hebben gegroeid?

      Comment

      • beowulf
        Exquisite Grower
        MemberLucky Member
        • Nov 2008
        • 6495

        #4
        Re: Moet ik mijn lamp al op 12/12 zetten

        Er moet niks. Bedoeling is om je ruimte zo optimaal mogelijk te benutten. Wat al ni het geval is met een fan die de plek van een plant inneemt die je 50 gram meer had kunnen opleveren Maar zoals gezegd, als het sativa's zijn dan ben je nu al te laat met overschakelen. Aangezien het stekken geweest zijn, wsl amnesia, moesten ze dus al op 12/12 staan om te voorkomen dat het een oerwoud wordt.
        Zie ook ni wat er boven hangt, lijkt mij geen hps te zijn? Dan top je ze best voor te scroggen of je houdt een hoop fluff over.

        Comment

        • Grower18
          Ultra Stoner
          MemberLucky Member
          • Dec 2016
          • 113

          #5
          Re: Moet ik mijn lamp al op 12/12 zetten

          Hallo
          er hangen 2x 400 watt philips master hpi-t plus
          boven de planten.
          dus als ik het goed begrijp moet ik ze
          scroggen en dan nog even wachten en dan op 12/12 zetten
          want dan groeien ze toch mooi in de breedte ofniet?
          alvast bedankt.

          Comment

          • Weedjewel
            Special member
            Lucky Member
            • Nov 2010
            • 808

            #6
            Re: Moet ik mijn lamp al op 12/12 zetten

            Hallo,

            Als wij de keuze hadden waren we over op 12/12, om zoals gezegd oerwoud te voorkomen.
            En lampen vervangen van HPI naar HPS.

            Succes

            Comment

            • Grower18
              Ultra Stoner
              MemberLucky Member
              • Dec 2016
              • 113

              #7
              Re: Moet ik mijn lamp al op 12/12 zetten

              Hallo
              oke top dan ga ik ze verzetten naar 12-12
              laatse vraag moet ik ze dan toppen ofniet en
              dan meteen 12/12 zetten of niet toppen?
              alvast bedankt!

              Comment

              • beowulf
                Exquisite Grower
                MemberLucky Member
                • Nov 2008
                • 6495

                #8
                Re: Moet ik mijn lamp al op 12/12 zetten

                Ik zou ze toppen en scroggen. En direct na het toppen al op 12/12 zwieren.

                Comment

                • Grower18
                  Ultra Stoner
                  MemberLucky Member
                  • Dec 2016
                  • 113

                  #9
                  Re: Moet ik mijn lamp al op 12/12 zetten

                  Hallo
                  als je gaat toppen scroggen moet je
                  er dan ook gaas er boven hangen of hoeft dat niet

                  Comment

                  • shivaman
                    Senior Grower
                    MemberLucky Member
                    • Jul 2012
                    • 905

                    #10
                    Re: Moet ik mijn lamp al op 12/12 zetten

                    wat betekend scrogg ?
                    Shivaman-s-Amnesia-scrogg

                    Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                    (running)

                    Comment

                    • ganjafarmer741
                      Elite Stoner
                      MemberLucky Member
                      • Feb 2016
                      • 134

                      #11
                      Re: Moet ik mijn lamp al op 12/12 zetten

                      Haal het maximale uit vijf planten door jezelf de kunst van het scroggen aan te leren, je krijgt er geen spijt van!


                      dit zou het je duidelijk moeten maken succes !

                      Comment

                      • Grower18
                        Ultra Stoner
                        MemberLucky Member
                        • Dec 2016
                        • 113

                        #12
                        Re: Moet ik mijn lamp al op 12/12 zetten

                        Hallo ik heb ze gisteren gescrogd.
                        en gaa morgen een gaas er boven hangen.
                        nou is de vraag moet ik hem dan morgen gelijk op 12/12
                        zetten dus in de bloei groeit die dan nog wel in de hoogte
                        hoog zat voor het gaas of moet ik het gaas plaatsen
                        en nog even op 18/6 laten staan todat die het gaas
                        heeft bereikt?
                        alvast bedankt mensen!

                        Comment

                        • witpen
                          Expert Grower
                          MemberLucky Member
                          • Feb 2014
                          • 1354

                          #13
                          Re: Moet ik mijn lamp al op 12/12 zetten

                          Ik denk dat je ze hebt getopt.
                          Mijn manier van scroggen is.
                          1. Toppen als ze 7 noden (takken) hebben naar 5 noden
                          2. De planten zo groot laten worden dat de eersten takken door het net gaan.
                          3a. Dan omzetten op 12/12
                          b. Of meer takken binden dan op 12/12 alleen is de kans dan dat ze te groot worden.

                          Na het het omzetten groeien de planten ongeveer nog 2 weken door

                          Comment

                          • QnQ
                            Godlike Grower
                            Lucky Member
                            • Sep 2010
                            • 26093

                            #14
                            Re: Moet ik mijn lamp al op 12/12 zetten

                            2x 400W en geen idee waar je mee bezig bent.
                            Een beetje voorbereiding kan geen kwaad als je het meteen zo groot aanpakt anders ben je straks voor 900W elektriciteit kwijt aan iets wat je ook met 250W had kunnen bereiken.

                            Zet ze op 12/12.
                            Niet weldra, maar nu, maintenant, tout suite, heute nog.

                            En dan rap zoveel mogelijk kweekverslagen gaan lezen.
                            Succes


                            !(◎_◎)
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment

                            • k1
                              Wicked Grower
                              MemberLucky Member
                              • May 2011
                              • 3660

                              #15
                              Re: Moet ik mijn lamp al op 12/12 zetten

                              leg me eens uit hoe je scrog doe zonder ze vast te binden op een net ?? ben benieuwd naar je uitleg , mss kan ik nog iets leren
                              Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                              Comment

                              Bezig...