Hey Isabelleke, juist van THC gaat je bloeddruk omlaag!
zie het zo, thc komt je lichaam in via wat dan ook. THC is een agonist (kan activeren of verhogen) van anandamide.
anandamide is een neurotransmitter die op verschillende plaatsen in de hersenen voorkomt , deze neurotransmitter vervoert prikkels in je hersenen die te maken hebben met pijn, geheugen, motoriek en hongergevoel. THC verstoord cq neemt de werking van anandamide over.
Wat nu? Nou... er gaan prikkels in mindere mate of in grotere hoeveelheid naar een bepaald gebied!
denk bijv. aan hypothalamus (gebied in hersenen), deze zorgt voor o.a. bloeddruk, slaapritme en honger.
thc beïnvloed dus werking van anandamine>vergrote prikkel hypothalamus> dit zorgt voor vasodilatatie (verwijden van bloedvaten door spieren) HEY! krijg ik daarom zo'n rode ogen?
JA! onder andere haha. en je oogbaldruk verlaagd met 25/30% , ey handig als je glaucoom hebt! jezus wat een wondermiddel die cannabidioditositos.
als bloedvaten verwijden dan daalt de druk (zie dit als een tuin slang waar druk op staat, als deze tuinslang breder is zal de druk lager worden)
Wat dan wel weer ff kut is , is dat je hart denkt oei de bloeddruk is wat laag, dan ga ik even sneller werken (hartslag dus omhoog)..
ook word je parasympatisch zenuwstelsel geactiveerd, (dit is actief bij rust/verwerking van voedsel/slaap etc) (WEER die verwerking van voedsel, hey heeft dit te maken met mijn vreetkick? JA! onder andere... ook het stonede gevoel word wat versterkt door dit systeem.
ook bindt cannabis zich aan CB1 receptoren en dan word het nog veel ingewikkelder.. en dan is geen ''jip en janneke'' taal meer, sterker nog.. wij mensen die denken dat we zo geweldig zijn en alles lekker stoer publiceren in ''nature'' (medisch vakblad) etc weten nog niet eens wat de geweldige effecten nou precies zijn, het lichaam heeft zelf ook een endo-cannabinoide systeem!
maar ik dwaal al veel te veel af zie ik.. ja bloeddruk daalt, dus doorrollen met die handel! weg met de bètablokkers, calciumantagonisten en ace remmers!(grapje)
overigens geen flauw idee hoe je de cbd meet, succes met je zoektocht
Groetjes Johnnyhaze

Comment