Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

plantjes strekken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    plantjes strekken

    Korting op 420shop
    hallo iedereen,

    Dit is de eerste keer op dit forum.

    Ik ben namelijk voor de eerst maal aan het kweken en doe dit binnen. welliswaar zonder kast en dergelijke gewoon op de vensterbank in de zon en de warmte van de leefruimte.

    Nu ik heb men zaadjes ontkiemd tussen 2 schoteltjes en vochtig keukenpapier. heb deze als ze een worteltje lieten zien van +- 10mm geplant in kleine potjes ongeveer een cmtje diep in zaai en stekgrond. Deze zijn allemaal mooi bovengekomen en beginnen groeien. Maar na een paar dagen bleef enkel maar de stengel toenemen in lengte. Ik heb er dan een tl lampje boven gehangen, zo dicht mogelijk en de blaadjes beginnen toch groter te worden.

    Is er nog iets wat ik kan doen?

    Ik heb zitten denken om een el cheapo kast te maken van isolatieplaten, zo pu of hoe noemt het. deze platen zijn 20mm dik en 125cm x 60cm.
    Zou dit te doen zijn met dit materiaal?

    20170108_162532.jpg20170107_151916.jpg20170107_151909.jpg20170103_230413.jpg

    #2
    Re: plantjes strekken

    Shivaman-s-Amnesia-scrogg

    Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
    (running)

    Comment


      #3
      Re: plantjes strekken

      dacht ik wel dat ik zo een reactie kon verwachten xD ik ben er zonder over na te denken aan begonnen haha.

      Ben ik volledig verkeerd bezig? xD

      Comment


        #4
        Re: plantjes strekken

        achter een raam kweken gaat hem niet worden... (ook veel te weinig lichturen nu)
        onder TL wrsl ook niet..
        en wat ga je doen met de geur als er straks 6 planten in bloei staan ??

        ik zou eerst ff gaan lezen
        Shivaman-s-Amnesia-scrogg

        Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
        (running)

        Comment


          #5
          Re: plantjes strekken

          Ja was van plan om toch een kast te maken. Zou 80 breed 50 diep en 125 hoog goed zijn? XD

          Comment


            #6
            Re: plantjes strekken

            Alles beter dan op de vensterbank

            verstuurd vanuit mijn kweekruimte

            Comment


              #7
              Re: plantjes strekken

              Oorspronkelijk geplaatst door ScoobyPorsche View Post
              Alles beter dan op de vensterbank

              verstuurd vanuit mijn kweekruimte

              Of is zo een kweekset die je kan kopen ook goed? Zo een tent, lichten afzuiging etc

              Comment


                #8
                Re: plantjes strekken

                Plantje gaat gewoon lekker gezellig staan zijn zo hoor maar vergeet t dat je er wiet vanaf haalt.
                Ik zou ff vooral veel lezen, bidden en setje kopen..
                Vooral dat bidden heeft mij enorm geholpen.

                Setje hebben ze overal maar als er dan toch iemand voor moet gaan in gebed kan ik je Urban aanbevelen.
                Die is vroeger misdienaar geweest, vandaar..
                Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
                Het systeem betreurt dit ten zeerste.

                Comment


                  #9
                  Re: plantjes strekken

                  planten hebben in de groei minimaal 18 uur licht nodig,met tl kan je ook kweken alleen heb je er wel veel nodig kijk op marktplaats of er niet een paar van 55 watt te vinden zijn.
                  verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                  Comment


                    #10
                    Re: plantjes strekken

                    Ik zie twee dingen, grond is gewoon modder, dus veeeeeels te nat, en
                    strekken komt gewoon door te weinig licht!
                    Dus ik zou zeggen, vergeet deze of probeer wat je ermee kan, en koop
                    een kastje of tentje of timmer wat in elkaar als je heel
                    handig bent!
                    Maar voor de prijs van een kompleet setje , kun je nauwelijks iets timmeren!
                    En zoals gezegd, eerst veel lezen, scheelt je een hoop geld en energie!

                    Kijk bijvoorbeeld zoiets: http://www.greensell.nl/a-42988042/c...g/#description
                    geeft gelijk een goed idee wat je allemaal
                    nodig hebt, dan nog misschien een paar meters en wat klein spul
                    en dan gaan met die banaan!

                    succes O.D

                    Comment

                    Bezig...
                    X