Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TL kweek tips en verbeteringen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweektip: TL kweek tips en verbeteringen

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal!

    Ik ben 3 weken geleden begonnen met mijn eerste kweek, na veel lezen, opzoeken en dergelijke lijkt bijna alles goed te gaan..
    Ik heb een ruime kamer omgebouwd met 3 TL-lampen elk 36 Watt, 840 coolwhite zit er nu in op 18/6 uren aan/uit
    (ben aant overwegen een LED lamp aan te schaffen) eerst zo proberen
    luchtvochtigheid schommelt tussen de 45 en 60 temperatuur tussen de 19-23 graden
    Ph bodem is in elke pot tussen de 6-7
    Ik heb speciale bodem online besteld waar ik drie weken niks aan moet doen
    De potten zijn elk ongeveer 9-10 liter volgende kweek haal ik er van 15l
    En ik verlucht met afzuiging en timer de kamer elk uur een kwartier om niet teveel warmte te verliezen..

    2 planten de twee rechtse zien er zeer goed uit maar de linkse is al van het begin "raar" aan het doen
    heel donkere bladeren en deze beginnen ook gele vlekjes te vertonen weet iemand wat ik hier aan kan doen?
    Alle drie zijn autoflowers de twee linkse zijn van dezelfde soort

    Heb ook de indruk dat ik iets teveel water geef nu dus ik ga even geen water geven tot de grond er droger uitziet

    Voor de rest zijn alle verbeteringen en tips welkom!

    20170111_090502.jpg20170111_094613.jpg20170111_094703.jpg20170111_094713.jpg20170111_094727.jpg20170111_094742.jpg

    #2
    Re: TL kweek tips en verbeteringen

    Waren het stekken of uit zaad?
    Want stekken geven bijna altijd beestjes!

    Temperatuur zou iets hoger mogen, maar wees ook voorzichtig
    dat je straks geen rot krijgt door het afzetten van je afzuiger!

    De meter die je gebruikt is niet erg accuraat!
    En de ph zou eerder rond de 6 moeten zitten, 7 is veel te hoog!

    En iedere dag je potten optillen geeft een goede indicatie voor het watergeven!
    Overpotten vinden wietplantjes niet fijn dus beter volgende
    keer gelijk in de definitieve potten, verpotten geeft stres en kost je
    op zijn minst enkele dagen tot een week groei!

    De haartjes in de oksels geven aan dat het dames zijn!

    Succes O.D.

    Comment


      #3
      Re: TL kweek tips en verbeteringen

      Het waren alle drie zaadjes
      Dus ik zou de ventilatie continu moeten laten draaien?
      Want de aangezogen lucht is erg koud en ik ben aant het verwarmen met een olieradiator die veel verbruikt
      er staat ook een kleine ventilator binnen in de kamer voor een continu licht briesje, en de kamer is 4 op 4 dus vrij groot, bij deze dacht ik dat er wel genoeg verse lucht aanwezig zou zijn en elk kwartier van een uur komt er nieuwe lucht binnen..
      ook doet de nieuwe lucht de vochtigheid enorm zakken, als ze in bloei staan kan dit geen kwaad heb ik gelezen, nu gebruik ik een lucht bevochtiger die het terug op peil brengt als er nieuwe lucht binnen is, dus het plan was als ze in bloei staan alles uit ventilatie continu aan!

      volgens mij zijn de potten nu vrij zwaar dus even stoppen met water geven dan..

      Kan je aan deze bladeren symptonen zien van teveel water?

      En idd ik ga kijken voor een betere ph meter
      Bedankt voor de reactie!

      Comment


        #4
        Re: TL kweek tips en verbeteringen

        plantjes gaan aardig hang de tl er 3 cm boven kunnen ze makkelijk hebben.kastje bouwen met luchtinlaat onder en uitlaat boven zorgt voor een stabieler klimaat
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

        Comment


          #5
          Re: TL kweek tips en verbeteringen

          Er kan zo'n bak uit als je twee planten onder 1 lamp zet. Gaat nu veel licht verloren.

          OD, stekken kunnen nooit symmetrich zijn, zijn altijd zaadplanten.

          Comment


            #6
            Re: TL kweek tips en verbeteringen

            Ik weet het beowulf, maar ik doelde meer op eventuele
            beestjes gezien de vlekjes!

            succes O.D.

            Comment


              #7
              Re: TL kweek tips en verbeteringen

              Ja idd een kast maken is uiteraard beter, maar de olieradiator binnenin zo een kleine plaats zetten vind ik wat riskant! eens als het buiten warmer word moet ik niet bijverwarmen in deze ruimte en bestel ik een ledlamp 270 spectrabox (iemand al ervaring mee?) de linkse plant begint nu ook paarse stengels te krijgen, als hij nog lang blijft akward doen verhuist hij naar de living en hang ik de lampen dichter bij mekaar en geef ik de twee rechtse meer licht, zo een bak wegdoen is dat niet gek? meer licht is toch altijd beter lees ik overal?

              Bedankt voor de tips!

              Comment


                #8
                Re: TL kweek tips en verbeteringen

                Je afzuiger zuigt toch ook de warmte van buiten je tentje/hok!
                En meer licht is inderdaad beter, maar nu schijnt tweederde van
                het licht naast de potten, dus waarom niet twee potten naast elkaar
                onder een lamp, hang de andere lamp ertegen aan voor de derde pot,
                dan gaat er ook nog wat zijdelings licht naar je planten wat nu verloren gaat,
                en allebei net boven de planten, met deze tl verbranden ze echt
                niet door de warmte of teveel licht!

                Tenten, kasten en lampenkappen hebben niet voor niets witte of
                reflecterende oppervlakken!

                Als ik het moest doen zou ik de olieradiator mooi onder de bodem
                van de potten leggen, met wat ruimte natuurlijk,
                een lamp en twee potten zo kort mogelijk
                links bij die witte muur en de tweede lamp ernaast met de pot in het midden!

                Succes O.D.
                Last edited by Old Dagga; 12 January 2017, 17:33.

                Comment


                  #9
                  Re: TL kweek tips en verbeteringen

                  Ja hij zuigt aan van buiten het hok, maar daar is het koud en er is helaas geen optie warme lucht aan te zuigen..

                  Nu heb ik de indruk dat de groei wat aan het minderen is, en ik denk dat dit te maken heeft met een te hoge ph, zit nu overal op 6.8
                  ik heb nu plagron terra grow besteld in de hoop dat deze mijn gietwater wat aanzuurt zoals ik heb gelezen!
                  En de temperatuur is nu ook hoger 24 graden

                  verder gaat alles goed ik heb de afzuiging iets meer op gezet een halfuur per uur nu.. en ik heb een tl lamp bij gehangen!
                  nu is er veel meer licht dichter bij elkaar, ik hou er ook rekening bij dat ze breder en groter worden, ook heb ik 830/840 tl erin gezet!

                  Door de linkse minder water te geven trekt de paarse gloed in de stengels lichtjes weg..

                  Ook heb ik cannacure besteld om de plantjes in te spuiten

                  Ik hoop dat ze groot worden want this kostelijk aant worden nu :-d
                  Maar de juiste Ph is precies de sleutel tot succes?

                  Comment


                    #10
                    wel mooie plantjes, succes met de kweek!

                    Comment

                    Bezig...
                    X