Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wietplanten water geven

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Re: Wietplanten water geven

    2 liter voor 30 dagen, nee lijkt me niets....
    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

    Comment


      #92
      Re: Wietplanten water geven

      Je kan m instellen denk ik...

      Comment


        #93
        Re: Wietplanten water geven

        Dat soort druppelaars druppelen alleen, die voelen niet of de grond droog of nat is.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #94
          Re: Wietplanten water geven

          Wat kost da ding.

          Een probeerset Blumats namelijk maar 17 Euro's.

          Maakt me trouwens niet uit.

          Ik ga toch voor blumat in mijn volgende kweek.
          Deze is ruim beschreven en geprezen op het forum.
          Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
          Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

          Comment


            #95
            Re: Wietplanten water geven

            Ik prijs nog steeds het zelf water geven elke dag :p dit ook in verband met eigen interactie met de plant.
            Maar voor mensen die niet elke dag tijd kunnen hebben is het wel ideaal.
            If life keeps putting you down, You better stay high

            Comment


              #96
              Re: Wietplanten water geven

              Wat ik begrijp is het een keramieken voelspriet die water drupelt als de voelspriet droog komt te staan .Automatisch stopt waneer de grond nat of vochtig word . Het voordeel is dat het niet op een kraan hoeft aangesloten te zijn maar op een hoger gelegen watertankje. Er staat een filmpje op youtube waarin dit uitgelegd word. Hoe zijn de ervaringen, Hoor ik graag zowel plus als min

              Comment


                #97
                Re: Wietplanten water geven

                Blumat ziet er wel nice uit
                Bedankt voor de tip!!

                Comment


                  #98
                  Re: Wietplanten water geven

                  Oorspronkelijk geplaatst door Avishai View Post
                  Het voordeel is dat het niet op een kraan hoeft aangesloten te zijn maar op een hoger gelegen watertankje.
                  Wat voor kraan heeft men hier in gedachte? normale (leiding) water kraan? deze is voor geen een systeem verplicht.
                  Hoger gelegen watertank werkt hetzelfde. dankzij de zwaartekracht.
                  If life keeps putting you down, You better stay high

                  Comment


                    #99
                    Re: Wietplanten water geven

                    Nee zo werkt een Blumat niet.
                    De keramische kegel vul je met water, door de zuigdruk van de grond komt er meer of minder druk op dat water.
                    Die variatie zorgt ervoor dat een slangetje -wat door de Blumat loopt- meer of minder ingedrukt wordt en dus meer of minder water door laat vanuit je vaatje.
                    Voordeel hiervan is dat ze dus nooit te nat of te droog staan, ja of je vaatje moet leeg zijn eh..

                    Ik gebruik ze als backup. Ze gaan pas druppelen als het echt te droog wordt voor de plantjes.
                    Zo kan ik toch handmatig water/voeding geven, alleen is het geen probleem als ik evt. een dagje, of langer, niet aanwezig ben.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      Re: Wietplanten water geven

                      QnQ: Maar dan zit er geen voedingsoplossing in je vatje? Of je ververst het sowieso om de paar dagen? Zit te denken om m'n blumat zo ook voor het weekend te gebruiken. Je vatje mag nooit leeg zijn, had ik begrepen?
                      Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                      Comment


                        Re: Wietplanten water geven

                        Ik denk aan dat hij daar gewoon gecorrigeerd water in heeft zitten.
                        Er hoeft niet altijd voeding bij het water te zitten. je bladeren hebben ook nog voedingsstoffen opgeslagen zitten
                        If life keeps putting you down, You better stay high

                        Comment


                          Re: Wietplanten water geven

                          M'n Blumat-backup-vaatje zit inderdaad alleen water pH 6.3 in.
                          Je voedt de aarde, nooit de plant, die pakt alleen wat-ie nodig heeft.
                          Als je een paar dagen achter elkaar voeding hebt gegeven heb je een redelijke buffer in de aarde, dan kunnen ze best 2-3 dagen zonder voeding.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            Comment


                              (ook na 2 weken spoelen

                              Je kan er ook wel een fles Bacardi bij gooien maar dat heeft geen zin.
                              Het moeten wel stoffen zijn die een plant kan opnemen, gewone suikers horen daar niet bij.

                              Het slimste is om gewoon een lekkere wietsoort te kweken, dan hoef je de smaak niet kunstmatig omhoog (proberen) te halen
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment


                                Re: Wietplanten water geven

                                mooie topic weer wat opgestoken bedankt!

                                Comment

                                Bezig...
                                X