Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Potgrond, waar kopen? (belgië)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Potgrond, waar kopen? (belgië)

voor de West-Vlamingen, batmix is ook te verkrijgen op de Zwarte Berg (Heuveland).
    Maar ik gebruik voorbemenste grond van DCM (die voor groenten en kruiden) levert zeer goede resultaten op.
    Mest wel nog bij met Plagron Alga-grow en Alga-bloei
    sigpic

Comment

Is potgrond nu hetzelfde als zaai- en stekgrond?
      Hier wordt gezegd dat potgrond teveel bemest is: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...9962#post69962

Comment

@albes:
        Zaai en stekgrond is potgrond met weinig meststof ideaal voor zaailingen.
        De eerste 2 a 3 weken hebben die geen extra voeding nodig, enkel water. Nadien verpot je in een bemeste potgrond.
        sigpic
        Trixters kweekje

Comment

Zaai- en Stekgrond

Zaai- en Stekgrond is samengesteld op basis van uitgezeefde turfstrooisel en zand.
          Aan deze grond is een laag percentage meststoffen toegevoegd, om verbranding te voorkomen.
          Deze samenstelling heeft een zeer fijne en regelmatige structuur, waardoor water gelijkmatig wordt verdeeld en uitdroging wordt voorkomen.
          HOE MOET IK ONTKIEMEN
          JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

Heb gewoon potgrond gekocht voor kamerplanten, zitten cocosvezels in verwerkt voor betere wateropname en voeding voor 100 dagen.

Comment

thanks Trix, Angel, Hashie,

Mijn potgrondzak zegt 100% Turf, qua bemestingsstoffen zit er 1,5kg/m3 en denkende dat een kubieke meter zand meer weegt dan 100kg, is dat minder dan 1,5%.
              Mijn Kempzaad vertoont nu al vingerblaadjes, dus verdraagt het beter. Heb nog twee Easy Bud zaadjes die ontkiemd zijn vandaag, maar wacht op zaaigrond. Net terug van het tuincentrum, maar het verkeerde, ze hadden het niet.

Comment

Beste gewone potgrond is zaai-en stekgrond, staat meestal een foto op van jonge kiemende plantjes.. Deze is de beste kwaliteit en meestal ook de duurste in tuincentra, scheelt niet veel met growshop potgrond van prijs.

Ik zou nooit universele potgrond gebruiken, das gewoon de goedkoopste slechtste grond die ge kunt krijgen.. Der zit meestal ook narigheden in en dan vraag je later af waarom je plantjes raar doet en niet goed groeit of bloeit... Sja je plantje staat zo'n 2.5 maand op aarde, als je niet de moeite doet om te zorgen voor goeie aarde... De universele potgrond wordt ook vaak hard en is niet zo luchtig..

Alle andere potgronden waar zogezegd voeding inzit is afgesteld op bloemen en gewone planten die hebben niet veel voeding nodig, denk niet dat je ver zult komen met de voedingswaarden in zulke gronden...

Je kunt beter grond nemen die voor eetbare gewassen is zoals groeten,fruit en dergelijke, die is toch beter van kwaliteit dan grond voor rozen hehe... Goeie grond kost enkele euro's meer maar hebt er minder problemen mee..

Comment

Deze grond gekocht en mijn planten zijn na 8 uur al aan het bovenkomen (1/2 Easy Buds en 2/2 White Widows). Bevat inderdaad minder meststof, maar toch nog 0,5kg/m3.

Weer bijgeleerd!
                  en nu drie keer uitgetimed tijdens het posten

Comment

De normale potgrond van aveve is ook prima, zowel voor te ontkiemen als te groeien.
                    Zit wat meer meststof in, en vooral genoeg sporenelementen. Ik denk dat de stekgrond wat meer water vasthoudt.
                    Je kan altijd nog watervasthoudend spul erin gooien zoals perlit of lava.

Betse potgrond om cannabis mee te groeien kwa structuur, watervasthoudendheid en na langdurig gebruik ook het behouden van goede luchtigheid, growshop mix.
                    In vergelijking met standaard aveve aarde aarde, zit er wat minder meststoffen in, dus iets eerder voeden.
                    Bij aveve potgrond moet je meestal iets vaker water geven volgens mij omdat je het ook niet te nat mag laten zijn voor goede luchtigheid (meeste potten zitten genoeg luchtgaten in), geen problemen gehad met ziektes, 3 keer gebruikt, alleen een tor, en die bijten hard zeg.
                    Voordeel, van aveve of andere goede boerenbond potgrond, is meer natuurlijke bacterieel leven in de grond wat bijdraagt aan de goed smaak,

en je kunt ook zelf mix maken, hier op het forum staat al minstens één goed voorbeeld met aveve aarde gebruikt.

edit:
                    Aveve universele potgrond:

Samenstelling: Potgrond op basis van tuinturf, meststoffen, turfstrooisel, zand en meststoffen op basis van calcium en/of magnesium

Droge stof 30%
                    Organische stof 25%
                    pH-zone (water) 5.0-6.5
                    Elektrische geleidbaarheid (EC) 450 mS/cm
                    Samengestelde meststof NPK 15-10-20 met sporenelementen 1.4 kg/m³
                    Netto gewicht 4 kg
                    Last edited by heaven; 5 August 2010, 17:31.

Comment

Bezig...
                    X