Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hy-pro voeding vraag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    hy-pro voeding vraag

    Korting op 420shop
    beste medekwekers

    mijn plantjes staan sinds 2dagen in de bloei en wil starten met de hy-pro terra voeding

    wanneer kan ik starten met de voeding?

    Heb naar het schema gekeken en zie dat ik alleen maar de terra voeding hoef te geven
    dit in tegenstelling tot canna komen hier geen extra additieven meer bij zoals een pk13-14 of een booster klopt dit en is dit echt niet meer nodig?
    dacht zelf dat een pk 13-14 belangrijk was in de 3e week bloei?
    en een booster is dus ook niet meer nodig?

    verder staat er in het schema use 2xper week hoef ik dan de terra voeding maar 2x met me water mee tegeven en de rest puur water die week?

    alvast bedankt van een startende kweker

    #2
    Re: hy-pro voeding vraag

    Ja, zoals je zegt moet je het doen. Er zijn hier vele voorstanders van Hy-pro voeding omdat het maar 2 componenten zijn dat je hoeft toe te voegen en het dus vrij eenvoudig is. Je zou ook geen tekorten krijgen (ik vind het ook vreemd maar jah...) volgens velen. Of het de beste voeding is zou ik nog moeten zien (een testopstelling waarbij je een correcte uitspraak hieromtrent kan doen is niet zo eenvoudig). Maar je kan nog altijd ingrijpen als er een probleempje zou komen, gewoon fototje posten en dan helpen wij je hier wel verder als je er niet uitgeraakt

    Greetzzz

    Comment


      #3
      Re: hy-pro voeding vraag

      bedankt voor je snelle reactie

      maar wanneer kan ik starten met voeding geven is nu 2e dag bloei?

      en de voeding maar 2x per week mee geven aan het water is voldoende

      er staat in het schema een begin ec waarde van 1,6 dus ik maak mijn vat aan met een ec waarde van 1,6?
      als ik een hogere ec waarde wil moet ik dan meer voeding toevoegen?

      alvast bedankt

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          Re: hy-pro voeding vraag

          medium gebruik ik canna terra pro
          dus volgens jou hoef je dan de eerste 4 weken geen voeding mee te geven (is nieuwe aarde 1e kweek)
          heb een ec van 0.9 op mijn medium nu en volgens het schema moet hij na de 1,6 dus moet dan denk ik al gaan voeden toch?

          alvast bedankt

          Comment


            #6
            Re: hy-pro voeding vraag

            Als de bloei er al goed inzit mag je langzaamaan beginnen voeden ja. Maar ik ga niet zeggen dat je direct 1.6 ec moet gaan aangieten ( ik doe pas na 2-3weken bloei op coco's die ec-waarde). Op aarde heb je een grotere buffer al lijkt die 0,9 niet zo hoog natuurlijk. Dus je kan al beginnen met voeden, jazeker
            Maar kijk goed naar je planten want die zullen direct zeggen of het teveel of te weinig is dat ze krijgen. Een foto zou trouwens veel duidelijk maken

            Comment


              #7
              Re: hy-pro voeding vraag

              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...799#post138799

              Zou fijn zijn als alles in dit topic zou blijven dan is het voor iedereen te overzien .

              Greetzz GG

              Comment


                #8
                Re: hy-pro voeding vraag

                Hij heeft anders wel perfect het recht om een eigen topic te openen met die vraag hoor (zo ziet iedereen aan de titel wat het probleem is, anders blijft het bij een titel waar louter 'info' zou in vermeld worden, dus niemand gaat denken dat daar iemand met een vraag zit ).
                Als jij die info wil bundelen kan je gerust die topic aanpassen met de meningen die hier aan bod komen

                Comment

                Bezig...
                X