Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Goed groeien/bloeien zonder voeding kopen? HOE??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Goed groeien/bloeien zonder voeding kopen? HOE??

    Korting op 420shop
    Hoe kan ik mijn planten goed laten groeien/bloeien zonder voeding te hoeven kopen?? Heeft iemand enig idee?? Kwil er dus geen geld aan uitgeven. Heb al iets gelezen van groene thee, regen water want het kraanwater in noord-brabant is heel hard?!?

    Alvast bedankt

    #2
    Re: Goed groeien/bloeien zonder voeding kopen? HOE??

    ja dat is zekker mogelijk als je hier een beetje rond zoekt vind je wel wat tips

    Comment


      #3
      Re: Goed groeien/bloeien zonder voeding kopen? HOE??

      Ben al een paar dagen bezig, jij nog goeie tips??

      Comment


        #4
        Re: Goed groeien/bloeien zonder voeding kopen? HOE??

        ja brantnetel soep je gaat ze pluken je maakt ze fijn doet ze in een bak water er bij en je heb voeding

        Comment


          #5
          Re: Goed groeien/bloeien zonder voeding kopen? HOE??

          brandnetel??? dit ga ik wel effe opzoeken dan, wat zit er in dan dat zo goed zou zijn? heb hier ook nog niks over gelezen zou je mij door kunnen verwijzen naar die site aub? alvast bedankt

          Comment


            #6
            Re: Goed groeien/bloeien zonder voeding kopen? HOE??

            http://jointjedraaien.nl/wietforum/threads/5708 lees dit maar

            Comment


              #7
              Re: Goed groeien/bloeien zonder voeding kopen? HOE??

              in zo groot mogelijke bloempot zetten
              en brandnetelaftreksel natuurlijk
              en kraanwater is te hard maar regenwater is veel te zacht en te zuur dus leer ideale mengeling van kraan+regen maken

              Comment


                #8
                Re: Goed groeien/bloeien zonder voeding kopen? HOE??

                oke das goeie info kan jij me dan iets wijzer maken wat betreft het brandnetel aftreksel

                Comment


                  #9
                  Re: Goed groeien/bloeien zonder voeding kopen? HOE??

                  ja gevonden http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ght=brandnetel
                  Last edited by theblacksheep; 10 June 2010, 15:00.

                  Comment


                    #10
                    Re: Goed groeien/bloeien zonder voeding kopen? HOE??

                    Tjonge In de natuur staan ook geen flessen bloei en groei voeding hoor
                    Je heb geen voeding nodig als je een goede zak tuin aarde neemt.
                    Ik kweek al jaren buiten in space kuip zonder voeding.
                    Het zijn planten he die hebben genoeg aan aarde en regen water dus zet die pot groene
                    thee en drinken het zelf lekker op als je bij je plantjes zit.

                    groetjes Bella
                    God was never on your side..

                    Comment


                      #11
                      Re: Goed groeien/bloeien zonder voeding kopen? HOE??

                      hier lees dit


                      Stikstof(N):
                      brandenetels bevatten veel stikstof:hoop brandnetels plukken vervolgens hakken we deze fijn of mixen kan ook. dit gooi je in een emmer met water zodat de brandnetelsnet bedekt zijn. dit 3 dagen laten trekken en als laatste filteren door een doek en opslaan in flessen.
                      De verdunning hangt af van de hoeveelheid brandnetels maar probeer 1/10 dus 1liter brandnetelaftreksel met 9liter water en zie wat het geeft.

                      Ook bruikbaar: kippe/duivenmest.
                      best gedroogd gebruiken: anderhalve kofielepel op 1.5liter dit 1 dag laten trekken.

                      Paardenmest: anderhalve soeplepel op 2liter water.
                      Koeienmest: idem

                      Fosfor(P):
                      Afval van vis fijn mixen in water en 1 dag laten staan: filteren en 1 a 1.5 soeplepel per 1.5 liter.

                      Kalium(K):
                      Houtas: natuurhout(dode tak van loofboom) verbranden. 1 koffielepel as op 1.5 liter water en 1 dag laten staan.

                      Mineralen:
                      Heermoes (Equisetum arvense). Ook paardestaart genoemd (NIET paardebloem).
                      Plant groeit overal als onkruid in het wild en bevat zeer veer mineralen. Fijngehakte delen 1uur laten koken dan filteren. en dan 1liter van dit op 6 liter water.
                      Het aftreksel van heermoes is prima geschikt als plantenwater voor zwakke planten en werkt tegen MEELDAUW

                      Comment


                        #12
                        Re: Goed groeien/bloeien zonder voeding kopen? HOE??

                        ow je had hem al hihih lol

                        Comment


                          #13
                          Re: Goed groeien/bloeien zonder voeding kopen? HOE??

                          goed man bedankt voor alle info ik heb de brandnetels geplukt en zoals beschreven verwerkt.
                          en nu wachten...

                          Comment


                            #14
                            Re: Goed groeien/bloeien zonder voeding kopen? HOE??

                            voor dit jaar is het al te laat
                            Maar voor volgend jaar aardappels in de grond zetten

                            Comment


                              #15
                              Re: Goed groeien/bloeien zonder voeding kopen? HOE??

                              Abel,
                              wat bedoel je met aardappelen in de grond zetten???

                              Aardappelen, tomaten, tabak, wiet...komt van dezelfde familie voort...kan me dus niet echt inbeelden waar aardappelen goed voor zijn, aangezien ze dezelfde voedingstoffen uit de grond trekken...

                              Verklaar je naderroll:

                              Comment

                              Bezig...
                              X