Meststoffen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • RoadManiac
    Chronic Stoner
    MemberLucky Member
    • Oct 2008
    • 177

    #16
    nou zie ik dat mensen veel batmix gebruiken, nou kan ik aan poep komen van een exotische slang, namelijk mijn eigen slang zou dit een goeie meststof zijn, hij eet alleen een dag kuikens

    Comment

    • PITcrew
      Big Bongmaster
      MemberLucky Member
      • Dec 2008
      • 378

      #17
      in de repitlewinkels zullen ze u dat wel mee geven !!

      vb. in antwerpen is er een grote en in gent ook
      Wat jezelf doet , Doe je meestal beter!!! xD
      Why drink and drive when you can Blow And Fly!!!!!

      sigpic

      Comment

      • zion
        Advanced Grower
        • Feb 2008
        • 1056

        #18
        Is het verantwoord om een beetje bloedmeel bij je zaai- en stekaarde te doen voor zaailingen?

        Greetz,
        zion

        Comment

        • snaaps
          Retired
          • Jun 2009
          • 181

          #19
          Re: Meststoffen

          welke soort mest kan ik bij een buitenkweek het beste gebruiken?

          Ik heb hier zelf gemaakte compost en een mengsel van paarde en koeie stront.
          Of kan ik beter naar de tuincentrum gaan en daar een zak kunstmest kopen?
          (ben geen kweker, pure intresse dus zit vast aan low budget oplossingen)

          Welke waarders NKP moet ik ongeveer een beetje aan denken, gelieve minimaal en maximaal aangeven
          (plantjes hier staan nog net 3 weken in groei)
          Last edited by snaaps; 17 June 2009, 08:39.

          Comment

          • Fighter
            Advanced Stoner
            Member
            • Nov 2009
            • 61

            #20
            Re: Meststoffen

            Is koude koffie of koffiegruis goed als voeding ?

            Comment

            • monty
              Banned
              • May 2009
              • 11215

              #21
              Re: Meststoffen

              Koffiedrap is een prima bijvoeding voor je plant. Ook je theezakje kun je na gebruik bij je plantjes strooien.

              Grtz

              Comment

              • o21
                Retired
                • Dec 2008
                • 696

                #22
                Re: Meststoffen

                Het beste om buiten biologisch te kweken is een compostje te maken. Gewoon een bergje met biologisch afbreekbare dingen. Alles wat je gebruikt in de keuken kan er terecht. Ook smijten wij onze cocos en aarde ertussen van in je potten of het nu weedplanten of kamerplanten zijn. Zwart plastiekje erover enkele stenen en 4 maand later compost. putje maken daar in je compost en stekje of zaadje erin en alleen water geven. alleen nog wat extra pk 13/14 in de 5 de week en biologisch weed. Ik ben een grote voorstander van guano als grondverbeteraar maar ook de gedroogde mest koei-paard-kip mengsel is prima voor een hele kweek je planten te voorzien van alles. Hoe natuurlijker hoe voller de smaak van je groenten of weed. en wormen in de grond of potten heel goe in een pot 2 a 3 wormpjes heel goe. wormen zijn 2 slachtig dus kweken doen ze zo. en als je ze in 2 doe dan heb je 2 wormen. succes en op naar 100% bio kweken buiten

                Comment

                • draaihaai
                  Junior Stoner
                  • Nov 2009
                  • 19

                  #23
                  Re: Meststoffen

                  wormen mest waar kan je dat kopen???

                  Comment

                  • organic
                    Psychonaut
                    • May 2009
                    • 739

                    #24
                    Re: Meststoffen

                    Wormenmest is compost.

                    Comment

                    • Skadril
                      Chronic Stoner
                      MemberLucky Member
                      • Feb 2009
                      • 181

                      #25
                      Re: Meststoffen

                      Oorspronkelijk geplaatst door SirGreenKnight
                      Nog even over de meststoffen: iemand een idee waar je beendermeel (en visemulsie) kan kopen in het Brusselse? Ik heb enkel de firma Osmo gevonden, maar die hebben geen filialen in Brussel...

                      Groeten
                      SirGreenKnight
                      Aan de congreskolom in Bxl is een winkeltje. Naam ontsnapt me, maar als ge van den Botanique komt, aan kruispunt congreskolom linksafslaan, straat oversteken. huis of 3-4 ver.
                      Best wel op tijd eens gaan zien, want hebben volgens mij nooit veel in stock.

                      Comment

                      • Ranne1977
                        Retired
                        • Jan 2010
                        • 93

                        #26
                        Re: Meststoffen

                        Het noemt HYDROBOX!

                        greetz

                        Comment

                        • Ranne1977
                          Retired
                          • Jan 2010
                          • 93

                          #27
                          Re: Meststoffen

                          Hier een link met shops in het Brusselse.



                          greetz

                          Comment

                          • pedro
                            Son of the Bong
                            MemberLucky Member
                            • Aug 2009
                            • 432

                            #28
                            Re: Meststoffen

                            In Belgiƫ kan je vaak zo'n wormenbak kopen bij de diensten die afval ophalen (op de plaatsen waar je GFT-bakken kan halen). Geloof dat ze zelfs cursusen van een halve dag geven over hoe je juist compost maakt met zo'n bak.

                            Grtjs
                            The more I see, the less I know, the more I like to let it go

                            Comment

                            • bluefarmer
                              Retired
                              • Mar 2010
                              • 7

                              #29
                              Re: Meststoffen

                              Ola,

                              Ben een absolute leek (Met grote K), wil grond mengen en buiten een 5 tal planten neerzetten.
                              Ben uit zaad begonnen en 2 heb ik in stekgrond.
                              Heb in huis : Beendermeel van ecostyle, vinassekali ecostyle, bloedmeel ook eco, verder koemestkorrels, kalkkorels, bemeste tuinaarde,cocopeat, turf.
                              Hoe kan ik hier een knap mengsel van maken (of het uberhaupt wel kan) en wat zijn de verhoudingen van de verschillende meelsoorten op 100 liter, begrijp dat je snel een overdosis kan geven!!
                              Please help me out brothers, alle tips welkom

                              Greetz michel

                              Comment

                              • misto
                                Advanced Grower
                                MemberLucky Member
                                • Mar 2010
                                • 1011

                                #30
                                Re: Meststoffen

                                Wat scherven op de bodem van de pot leggen dan 4/5 grond 1/5 compost door elkaar mengen. Kleine handje koemestkorrels/beendermeel er doorheen. Eventueel nog iets anders wat je hebt. Pot aankloppen(niet te hard). En klaar is kees
                                In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

                                Comment

                                Bezig...