Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plagron alga bloom

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Plagron alga bloom

    Korting op 420shop
    Dag beste medekwekers ik heb een vraag ik heb veel gezocht maar kom er niet uit.

    Ik wil mijn bloeiende autoflower plagron alga bloom gaan geven. Op de kweek schema staat 40ML voeding voor de eerste bloei week.
    Maar op de gebruiksaanwijzing staat max 4ML voeding op 1 liter water. volgens mijn berekening moet ik me plantje dan 10 liter water geven in 1 week is dat niet veelste veel.


    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

    #2
    je hebt het schema verkeerd begrepen.
    Je moet inderdaad volgens het schema 4ml/liter geven, begin al maar gewoon met 2ml ipv 4.
    je geeft dus gewoon iedere keer dat je je plantje voeding geeft 2ml voeding per liter, dus niet 40 ml/week.
    Wat ik zelf doe is 1 dag voeding / 2 dagen water / 1 dag voeding / 2 dagen water ....

    succes !

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door ganjafarmer741 View Post
      je hebt het schema verkeerd begrepen.
      Je moet inderdaad volgens het schema 4ml/liter geven, begin al maar gewoon met 2ml ipv 4.
      je geeft dus gewoon iedere keer dat je je plantje voeding geeft 2ml voeding per liter, dus niet 40 ml/week.
      Wat ik zelf doe is 1 dag voeding / 2 dagen water / 1 dag voeding / 2 dagen water ....

      succes !
      Hartelijk bedankt voor je reactie ik ga volgen wat jij doet

      Comment


        #4
        Volgens mij staat er hier ergens een topic met tientallen posts over Plagron.

        En inderdaad das de maximale dosis voor grote gezonde planten.
        Als ze nog geen halve meter zijn kom je niet aan de 4ml/L


        !(◎_◎)
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Als je via plagron een schema maakt is het belangrijk dat je de juiste gegevens invult. Op de verpakking staat altijd de juiste verhouding. 4 ml voor 1 liter. Maar wat niet op de verpakking staat is als je led gebruikt dat je 25-30% meer voeding moet gebruiken

          Comment


            #6
            Je moet niks en 4 ml / l is het maximum, dat mag je niet overschrijden, ook niet bij led.

            Hoe kom je erbij dat je 25 tot 30 % meer voeding moet geven ? Omdat je planten minder zouden verdampen en derhalve ook minder voeding opnemen ? Een overschot aan voeding kan ervoor zorgen dat je planten juist minder gaan opnemen.

            Het lijkt mij dan ook niet verstandiger om beginnende (led) kwekers te adviseren om de voeding met een kwart te verhogen, ik zie de topics alweer verschijnen over geel blad, klauwvorming enz.

            Ik probeer juist wat minder te geven en dan te kijken naar de behoefte van de plant. Het Plagron schema heb ik aangehouden als leidraad maar ik heb nog nooit meer dan het max. gegeven, wel minder.
            Last edited by Flip Hasjkip; 3 September 2017, 20:34.
            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Flip Hasjkip View Post
              Je moet niks en 4 ml / l is het maximum, dat mag je niet overschrijden, ook niet bij led.

              Hoe kom je erbij dat je 25 tot 30 % meer voeding moet geven ? Omdat je planten minder zouden verdampen en derhalve ook minder voeding opnemen ? Een overschot aan voeding kan ervoor zorgen dat je planten juist minder gaan opnemen.

              Het lijkt mij dan ook niet verstandiger om beginnende (led) kwekers te adviseren om de voeding met een kwart te verhogen, ik zie de topics alweer verschijnen over geel blad, klauwvorming enz.

              Ik probeer juist wat minder te geven en dan te kijken naar de behoefte van de plant. Het Plagron schema heb ik aangehouden als leidraad maar ik heb nog nooit meer dan het max. gegeven, wel minder.
              Dit kan een probleem opleveren in de osmotische druk. Het zoutgehalte zal mogelijk stijgen in de bodem, waardoor het water van de plant naar de bodem gaat, dit levert zoutstress op.

              Comment

              Bezig...
              X