Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BioBizz voeding, wanneer beginnen? (+Foto's)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    BioBizz voeding, wanneer beginnen? (+Foto's)

    Korting op 420shop
    Goedendag mensen van het forum, ik heb 3 wietplantjes in me tuin staan (2 autoflowers en 1 normale sativa) ik vraag me alleen af of ik al kan beginnen met voeden. Ik heb op de biobizz website gekeken naar het schema alleen snap ik daar vrijwel niets van, mijn vraag is eigenlijk dus of ik al zou beginnen met de voeding en zo ja de hoeveelheid. Er staat op het schema 1 ml per liter water, moet ik die liter dan opmaken en dan weer normaal water geven en de volgende week weer de voeding geven? Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
    ps: hier is de link van het schema van biobizz, waarschijnlijk hebben jullie er meer verstand van dan mij

    bedankt alvast! En succes met jullie eigen kweekje!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      De fotos staan in de reactie omdat ik maar 1 foto per post mocht doen. Sorry!
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #4
        Beste Piecas,

        Ik heb ook meerdere kweken gedaan met biobizz wel binnen.
        Je kunt het schema aanhoudenwat ik doe betreft voeding is 1 dag water met voeding en dan 2 dagen alleen water dit zo tot het einde van de kweek.
        De bloeivoeding pas gaan geven als je daadwerkelijk de eerste bloei ziet
        Hieronder staat een schema die ik zelf gebruikte

        Ik hoop dat je er iets aan hebt.
        Schermafbeelding 2017-05-27 om 11.10.27.png
        Schermafbeelding 2017-05-27 om 11.14.49.png

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door witpen View Post
          Beste Piecas,

          Ik heb ook meerdere kweken gedaan met biobizz wel binnen.
          Je kunt het schema aanhoudenwat ik doe betreft voeding is 1 dag water met voeding en dan 2 dagen alleen water dit zo tot het einde van de kweek.
          De bloeivoeding pas gaan geven als je daadwerkelijk de eerste bloei ziet
          Hieronder staat een schema die ik zelf gebruikte

          Ik hoop dat je er iets aan hebt.
          Schermafbeelding 2017-05-27 om 11.10.27.png
          Schermafbeelding 2017-05-27 om 11.14.49.png
          Beste witpen,

          bedankt voor de reactie! Alleen snap ik het schema nog niet helemaal, doe jij gewoon 1ml voeder per liter water en dan gewoon elke water geven zoals je zelf wilt? En denk je dat ik al kan beginnen met de groei voeding?
          Alvast bedankt! Iniedergeval al duidelijkheid over de tijd tussen voeden en normaal water geven en het schema.

          Met vriendelijke groet,
          Piecas.

          Comment


            #6
            De autoflowers hebben waarschijnlijk wel genoeg aan 2x per week voeding en een Sativa zou ik iets minder stikstof geven tijdens de bloei.
            Om iets specifieker op jouw planten in te gaan.

            Maar dat je zelf zo'n schema gaandeweg iets aanpast is logisch natuurlijk.
            Het is een richtlijn, zoals elk schema.
            Bijvoorbeeld als het erg heet is zal er meer verdampen, drinken ze veel meer, soms wel 10x zoveel, en dan geef je veel vaker water zonder voeding anders krijgen ze te veel.

            Daarbij ga je die Sativa nog wel in een grotere pot zetten misschien.
            Als ze in verse aarde komen pas je de voeding ook aan, dan komt er een hele lege week in je schema.

            En ja, je maakt de toverdrank, en daarna geef je de plant wat ze nodig heeft.

            Next question: Hoe weet ik hoeveel ze nodig heeft.
            Tja, that's the big secret.
            Zoiets kan je niet in hoeveelheden omschrijven, dat is afhankelijk van veel dingen.
            Je geeft wat er op gaat.

            De aangemaakte voeding kun je maximaal 24 uur (donker) bewaren.
            Last edited by QnQ; 28 May 2017, 07:06.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Precies wat QnQ, het voedingsschema dat is aangepast na het aantal keren te hebben gebruikt.
              Het is voor 1Liter dus als er staat 1,5 is het 1,5ml op 1Liter water.
              Ook is het ook doen en door goed naar je planten te kijken weet je wat je moet doen om aan te passen.
              Het is ook slim om en topic te starten zodat er op jouw bevindingen en vragen gereageerd kunnen worden.
              Wat ook de bedoeling is met een forum.
              Veel succes en vragen kost niets.

              Comment


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                De autoflowers hebben waarschijnlijk wel genoeg aan 2x per week voeding en een Sativa zou ik iets minder stikstof geven tijdens de bloei.
                Om iets specifieker op jouw planten in te gaan.

                Maar dat je zelf zo'n schema gaandeweg iets aanpast is logisch natuurlijk.
                Het is een richtlijn, zoals elk schema.
                Bijvoorbeeld als het erg heet is zal er meer verdampen, drinken ze veel meer, soms wel 10x zoveel, en dan geef je veel vaker water zonder voeding anders krijgen ze te veel.

                Daarbij ga je die Sativa nog wel in een grotere pot zetten misschien.
                Als ze in verse aarde komen pas je de voeding ook aan, dan komt er een hele lege week in je schema.

                En ja, je maakt de toverdrank, en daarna geef je de plant wat ze nodig heeft.

                Next question: Hoe weet ik hoeveel ze nodig heeft.
                Tja, that's the big secret.
                Zoiets kan je niet in hoeveelheden omschrijven, dat is afhankelijk van veel dingen.
                Je geeft wat er op gaat.

                De aangemaakte voeding kun je maximaal 24 uur (donker) bewaren.
                Bedankt voor de reactie! Dit heeft me zeker weer geholpen. Ik kom er wel haha. Alleen nog een par vraagjes, ik ga inderdaad die sativa overpotten naareen grotere pot (20 liter) maar daarna moet ik ze dus even een week geen voeding geven? Zeker om ze even te laten wennen.
                ook vroeg ik me af wat je bedoeld met de sativa minder stikstof geven? Ik heb geen idee hoe dat in ze werking gaat aangezien ik helemaal nieuw ben in de wiet kweekwereld. Ik hoop dat ik nog antwoord kan krijgen op deze vragen, nogmaals bedankt voor de duidelijkheid die ik inmiddels al heb gekregen!

                Comment


                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door witpen View Post
                  Precies wat QnQ, het voedingsschema dat is aangepast na het aantal keren te hebben gebruikt.
                  Het is voor 1Liter dus als er staat 1,5 is het 1,5ml op 1Liter water.
                  Ook is het ook doen en door goed naar je planten te kijken weet je wat je moet doen om aan te passen.
                  Het is ook slim om en topic te starten zodat er op jouw bevindingen en vragen gereageerd kunnen worden.
                  Wat ook de bedoeling is met een forum.
                  Veel succes en vragen kost niets.
                  Okee dat is handig om te weten, ik zal me zoveel mogelijk aan het schema houden en inderdaad aanpassen wanneer dat nodig is.
                  Een topic starten lijkt me wel handig alleen ik verwacht al dat als ik dat doe en wat vragen stel dat ze al gesteld zijn en dat ik zulke antwoorden krijg, terwijl dat ik voordat ik een vraag stel die eerst probeer op te zoeken op het forum alleen dan meestal geen duidelijk antwoord vind.
                  maar misschien ga ik het toch maar proberen, in welk subforum is dat het handigst? Kweken voor beginnen of buitenkweken?
                  Heel erg bedankt weer voor de hulp!

                  Met riendelikke groet,
                  Piecas.

                  Comment


                    #10
                    En ohja, kan ik al beginnen met het voeden van deze sativa? Alvast bedankt!
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 1 photos.

                    Comment


                      #11
                      Als je een topic zou ik in de buitenkweek plaatsen en in de titel iets van beginner

                      Comment


                        #12
                        .....
                        Last edited by Maan; 17 June 2017, 09:31.

                        Comment

                        Bezig...
                        X