Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hulp nodig van de ervaren kwekers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hulp nodig van de ervaren kwekers

    Korting op 420shop
    Hallo ouwe rastaganjafariss

    Ik heb 3 cookie kush en 3 BlackBerry autoflower van zamnesia, ze staan in 25 L potten en 20 L potten.
    Ze staan buiten en hebben zon van half 10 tot half 6 smidags.
    Nu heb ik de vraag hoe moet ik mijn planten bewateren? 1 x per dag of 2 x per dag of voelen of ze wat nodig hebben
    en hoeveel geef ik ze dan in 25 L potten? ik heb Bionova autoflower mix en PK13 als voeding
    ALLE TIPS VAN ERVAREN KWEKERS ZIJN ZEEER welkom en zou ik heel erg waarderen

    #2
    Graag alle tips over hoe ik moet planten moet bewateren en voeden ! ik gebruik biobizz all mix en cocosvezel ong een 70/30 verhouding.
    ze zijn nu 28 dagen oud en ze zien er prima uit mooi groen, graag alle tips of ik het goed doe! ik heb trouwens ook een amerikaanse koelkast met schoon water,
    is het slim om dat water te gebruiken? om het te laten komen op kamertemperatuur of is kraanwater goed? en is het slim om het water 25-30 graden te houden?
    tips tips tips

    Comment


      #3
      gouden tip: heel veel gaan lezen op het forum hier

      als ze al 28 dagen oud zijn en er prima mooi groen uitzien heb je waarschijnlijk al wel door hoe het water geven moet toch?

      Comment


        #4
        Jawel ik kweek ook al paar jaar, ik doe gewoon me vinger in de pot steken en dan voelen of ze wat water nodig hebben.
        en dan geef ik 10 L water aan 6 plantjes zou ongeveer doe ik het, maar ik dacht misschien tips over de temperatuur en hoeveel water bij 25 L potten en hoeveel voeding iedereen gebruikt voor autoflowers enz.
        Lezen doe ik hoor !

        Comment


          #5
          ik snap dan eigenlijk ook niet zo goed waar je vraag vandaan komt, zeker als je het al een paar jaar doet.
          Om er toch antwoord op te geven :

          Wateren doe je naar vraag van de planten, er zijn geen vaste tijden of momenten wanneer ze buiten staan, regen kun je tenslotte ook vrij weinig mee of tegen doen.
          Het water dient 20-24 graden te zijn, afhankelijk of je ook PH correctors gebruikt kun je regenwater beter gebruiken dan kraanwater, al is kraanwater ook niet schadelijk.
          Regenwater heeft enkel net een wat aangenamer PH voor de plantjes (meestal).
          Vingers in de pot lijkt me niet de bedoeling want dan voel je enkel de bovenste laag, die dus ook het snelst uitdroogt. Mocht je daarop gaan wateren, ga je ze zoiezo verzuipen.
          Hoeveel je ze geeft is afhankelijk van hoeveel er nog in zat eventueel, hoe snel ze drinken, hoe snel heb je tijd voor een volgende waterbeurt en uiteraard het weer en temperatuur.
          Verwacht je de volgende dag of komende week heel warm weer, zou ik ze iets meer gaan geven en iets vaker wateren (indien nodig).
          Bij wat kouder weer verdampt er ook minder snel en heb je dus minder nodig.

          DIt zijn toch wel een beetje de basis dingetjes dus ook mijn tip is zoek eens wat op en lees.
          Ja het kost even moeite, maar dan heb je er wel meer plezier van.
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-van-de-straat

          Comment


            #6
            Heey een dubbel post! Ik gaf bijna het zelfde antwoord.. Haha Lekker bezig! Heb je voedingsvraag beantwoord in een topic in dit gedeelte van het forum, als je goed zoekt! Zul je het zeker vinden, ik geef een tip Voedings schema!
            Probeer je eens in te leven in het plantje!

            - THC - Enjoy Events - The Sativa Joint -

            Comment


              #7
              van te koud water schrikken je plantjes en staan ze even stil,in water warmer dan 22 graden zit bijna geen zuurstof 18 a 19 graden vinden de dames lekker
              verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

              Comment


              • belladonna
                belladonna commented
                Editing a comment
                WTF schrikken plantjes

              #8
              Oh, ik geef ze een plens uit de vijver als ze echt droog staan, of even met de tuinslang, lekker koud, uit de kraan.
              Of met de gieter, uit de regenton. Vol met rommel, dooie beestjes, levende beestjes, stuifmeel van 't dak, bladeren etc etc...
              Wel altijd 's ochtends, zodat ze wat droger de nacht in kunnen. De LV is al hoog zat, heeft geen zin om ze dan ook nog met natte voeten te zetten.
              Water is water, priority number #1

              (((Misschien dat die afwisseling wel helpt.
              Altijd puur kraanwater is ook weer wat teveel van het goeie)))
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #9
                in het buitenland waar het grondwater erg koud is pompen de boeren het eerst in een bak om het dan op te laten warmen,voordat ze het gebruiken,waarom doen jullie dat vroeg ik toen,omdat de fruitbomen anders schrikken ha ha echt waar
                verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                Comment


                • Ganjalf_The_Green
                  Ganjalf_The_Green commented
                  Editing a comment
                  misschien dat fruitbomen op een andere manier gevoelig zijn daarvoor dan wiet, ligt ook aan de soort denk ik. De ene soort is voornamelijk te vinden in warme landen en zal het warmer weer en regenwater dan ook gewend zijn, de andere van nederlandse bodem zal van een flinke koude bui ook niet meteen kapot gaan. Dit is theorie hoor dus geen idee of dit klopt maar lijkt mij wel dat dat er ook iets mee te maken heeft net als dat de ene soort schimmel bestendiger is dan de andere.
              Bezig...
              X