Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autoflower voeding timen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Autoflower voeding timen.

    Korting op 420shop
    Hallo, ik heb een beetje last van onduidelijkheid over wanneer welke voeding beginnen. Vind de schema's ook onduidelijk aangezien daar na een paar weken al bloeivoeding aanbevolen wordt.

    Ik heb terra grow en terra blom gekocht, dan nu de vragen:
    - De grote plant is zoals je op de foto ziet begonnen met draden vormen, maar volgens mij moet je dan dus nog niet meteen beginnen met bloeivoeding, maarrr hoe groot moeten de draden/toppen dan wel zijn voor je begint met bloeivoeding.
    - Wanneer beginnen met groeivoeding, kan dit al bij het kleinste plantje wat je ziet op de foto, of bij die middelste, of is zelfs die middelste nog te jong?

    Het gaat trouwens om autoflower planten.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 4 photos.

    #2
    Terra Grow en Flower, dan bedoel je waarschijnlijk de voedingslijn Canna. Ik gebruik deze ook en hun voedingsschema lijkt me vrij duidelijk.

    Bij jou zie ik 1 plant met voorgroei.(foto1) Die "draden" noemt men pistels en geven een indicatie van het geslacht en een teken dat de voorbloei begonnen is. Je blijft deze groeivoeding (terra grow) geven, naargelang het plantje erom vraagt tot je echte bloei ziet. Echte bloei zijn pruikjes over de hele plant. Google het eens, zie je veel voorbeeldfoto's. In deze fase mag je eventueel beginnen met bloeivoeding, nogmaals naargelang het plantje erom vraagt.

    Foto 2 heeft nog niks nodig momenteel, buiten water en licht

    Foto 3, als die ook pistels heeft (kan het niet duidelijk zien), dan geld hetzelfde als bij foto 1. Maar sowieso nog groeivoeding.

    Foto 4, tja die zou je al groeivoeding kunnen geven eventueel.

    Alles hangt ook af van je medium en hoeveel het voorbemest is.

    Comment


      #3
      Thanks!

      Comment


        #4



        Dit is beginnende bloei, deze krijgen nog zeker een week alleen groeivoeding.
        (((of water in dit geval als ze iets teveel gehad hebben )))
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Oh dat duurt nog wel even.

          maar wat is het beruchte probleem met te vroeg bloeivoeding dan? Daar heb ik namelijk nog niks over gelezen

          Comment


          • Jack Spliff
            Jack Spliff commented
            Editing a comment
            Simpel gezegd, te vroeg en te veel fosfor en kalium.

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Yep, en dat blokkeert dan weer de stoffen die ze nodig heeft om nog wat te groeien

          • EwaMaffia
            EwaMaffia commented
            Editing a comment
            Aha ja hij is volgens mij nu nog harder aan het groeien dan ooit, even wachten dus nog maar.

          #6
          Ik had het trouwens over dit voedingsschema, hier staat na 2 weken die bloom geven, maar dat is dan dus onzin..
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #7
            Al die voedingsschema's zijn onzin en al zeker voor zaadplanten. Als je u aan eender welk voedingsschema houdt zijn ze allemaal overvoed. Overvoed vanaf week 2-3 betekent dat de plant het einde ni haalt door een alsmaar opbouwende ec waarde. Je geeft gewoon niks tot de plant er achter begint te vragen en dat is nooit eerder dan voor pakweg 20 dagen groei.
            Een plant die groen begint aan de bloei hoef je zo onmiddellijk geen bloeivoeding te geven.

            Comment

            Bezig...
            X