Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voeding

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Voeding

    Korting op 420shop
    Ik zou graag binne enkele weken beginne met mijn eerste planten te zetten, mijn vraag is welke voeding het beste is heb al bij voedingen van plagron gekeken maar weet niet welke ik moet nemen, kan iemand mij goede raad geven aub? Grtjs

    #2
    Ik heb je topic even verplaatst naar de "voeding voor wietplanten" afdeling.
    (waar alle topics over voeding staan
    Succes.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Elke soort voeding heeft voor- en nadelen.
      Bij veel merken heb je meerdere flessen nodig voor een complete kweek.

      Er zijn ook 1-component voedingen, da's 1 fles die je de hele kweek kunt gebruiken.
      Atami B'cuzz 1 component, House&Garden 1 component, BAC aarde voeding en waarschijnlijk zijn er nog wel meer.
      Dit zijn minerale voedingen, dat wil zeggen dat je de pH van het water waarschijnlijk nog moet aanpassen voor je het aan de planten geeft.
      Dat betekent een extra investering in een pH-meter en een flesje pH- bloei (+/- 25 euro totaal)
      (pH- groei heb je niet nodig, daar kun je de bloei voor gebruiken)

      Je kunt ook voor biologisch/organische voeding gaan.
      Plagron Alga lijn (niet de terra), Biobizz of BAC bio bijvoorbeeld.
      Dan heb je meerdere flesjes nodig voor een complete kweek. (check de kweekschema's)
      Als je de plant in een grote pot zet dan kun je die voeding gebruiken zonder de pH aan te passen.
      Dat scheelt je dus de investering in een pH meter en vloeistof en elke keer meten en aanpassen.

      Eenmaal gemaakte minerale voeding kun je in een vat of fles wel een paar dagen bewaren.
      Biologisch/organische voeding kun je maximaal 24 uur bewaren als je dat gemaakt hebt.

      Er zijn vast nog wel meer voor- en nadelen, maar ik vind het wel tijd voor koffie nu.
      Misschien dat iemand anders nog een tip heeft, of kijk op het forum wat kweekjes en wat daar gebruikt wordt ofzo.

      Ik gebruik buiten Atami B'cuzz 1 component, en voor binnen de lijn van Biobizz.

      Als jij zegt "hier heb je 200 euro en koop iets goeds voor me" dan koopt toch ook iedereen iets anders waarschijnlijk.
      Het is maar net wat je makkelijk vind en wat je ligt.
      Ervaring is ook een belangrijk element, en dat zit niet in een flesje

      Grtz, Q
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment

      Bezig...
      X