Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voeding voor autoflower

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Voeding voor autoflower

    Korting op 420shop
    Hey,

    Ik heb een fles voeding staan met NPK 8-6-6

    Is deze goed voor de groei?
    hoeveel zou ik geven.

    Alvast bedankt.

    #2

    Ik zou die rommel niet geven neen. Een fleske minerale voeding afgestemd op cannabis kost wellicht evenveel.
    Laat het desnoods via de post komen?

    Comment


      #3
      Gebaseerd op? Ben daar vanaf gestapt van die voeding speciaal voor wiet. Ik heb die van de action al gebruikt, en de algemene voor groene planten van de aveve. Werkt ook. Zolang het ni voor buxus is of vetplanten of iets anders dat traag groeit is het allemaal ok. Zitten zelfs spoorelementen in en al.

      Comment


        #4
        Omdat dat meer dan de dubbele waarde heeft dan aangewezen is voor wiet in de groei.
        NPK voor wiet in groei hangt meer rond de 3-3-3 als ik mag verder gaan op de minerale voedingflesjes die ik kocht.

        Mijn groeivoeding bestaat uit 100% organisch stikstof met een minimale zoutbelasting.
        Ik hou het toch liever op safe door iets te kopen dat voor cannabis is samengesteld en niet op geraniums.
        Er zit ook geen magnesium en calcium in. Ook geen vitaminen. Voor hetzelfde geld heb je cannabisvoeding, dus waarom dit toepassen?

        Comment


          #5
          Omdat hij dat al heeft en het leuk is om te zien dat dat ook werkt. Geraniums zijn snelle eenjarige groeiers die in potten gekweekt worden, net zoals wietplanten. Magnesium en calcium zitten in kraanwater, die hoef je niet extra te gaan toevoegen. Net als vitaminen... Dat is weer het volgende fabeltje. Planten maken vitaminen aan, die nemen ze niet op. Stop toch met artikels te lezen op rollingstoned.

          Als het een hogere npk waarde heeft dan geef je gewoon wat minder?

          Comment


            #6
            Hela, gaan we weer beginnen? Planten hebben wel vitaminen nodig. Vooral B. Het is niet omdat planten enzymen en vitaminen aanmaken dat ze ze niet meer nodig hebben he.
            Niet alles wat ik leerde komt van rollingstoned ej.

            Trouwens, wie weet wat voor chemische boecht dat fleske daar is. Ik smoor dat liever toch niet op ook al spoel ik het eruit.

            Comment


              #7
              Ah, nu is het al chemische boecht. Dan gaat ge maar is zien waar compo en compo sana voor staan.

              Comment


                #8
                Verkooppraatjes ^^

                Comment


                  #9
                  Ge moet is leren begrijpen dat er hier iemand een vraag stelt en die niet geholpen wordt op die manier. Dus Puma, als de meststof er dik en stroperig uit ziet dan kan je er al bijna zeker van zijn dat het gewoon biologisch is. En moest het mineraal zijn, wat dan nog? Er bestaat niks als een voeding die chemische boecht zou zijn. LR2 heeft proberen uitleggen hoe verschillende meststoffen oplossen in water en omgezet worden naar voor de plant bruikbare stoffen. Dat is allemaal chemie. Hoe biologische voeding geproduceerd wordt, dat is ook chemie. Het gaat om wat er in zit. En wat er in deze fles zit is compleet voor een autoflower.

                  Comment


                  • Organisch
                    Organisch commented
                    Editing a comment
                    Ik heb hem geholpen. Geef het niet. Gij zegt geeft het wel. Over die chemie heb je wel overschot van gelijk Misschien moet je eens aan LR2 vragen hoe EDTA werkt en hoe "bio" dat wel niet is?

                    Er is natuurlijk wel een ernstig en gefundeerd milieubezwaar tegen het gebruik van EDTA. EDTA is immers bijna niet biologisch afbreekbaar. Door zijn geringe adsorptiecapaciteit en goede wateroplosbaarheid komt het voor een groot deel terecht in het aquatische milieu. Op zich is de giftigheid voor het waterleven gering. Maar, de grootste verdienste van EDTA, het aan zich binden van calcium en (zware) metalen, vormt in het milieu juist een probleem. Zo worden zware metalen, wanneer ze in EDTA-gecomplexeerde vorm in het afvalwater aanwezig zijn, niet meer uit het afvalwater neergeslagen, waardoor ze in het oppervlaktewater terechtkomen en zo een ernstig probleem kunnen vormen voor alles wat leeft.
                    We kunnen dus alleen maar concluderen dat je producten die EDTA bevatten maar beter vermijdt. Omwille van het milieu en omwille van je eigen gezondheid
                    http://natuurlijke-huidverzorging.bl...-van-edta.html

                    Maak er niet je eigen creaturen van, maar probeer in het huidig hokje te blijven. LR2 zijn uitleg heeft hier niets mee te maken.
                    Schade is "gering" maar niet biologisch afbreekbaar.

                  #10
                  bij gebrek aan aangepaste mest en/of voedingsstoffen bij mijn eerste kweekje gaf ik eenmaal per week vloeibare tomatenmeststof van NATUREN aan mijn dames en alles verliep prima juist opbrengst was pover omdat ik de juiste verlichting niet had
                  tweede kweek nu gebruik ik plagron terra grow en bloom en zal nu afwachten of dit betere resultaten geeft
                  ik kweek nu wel onder 600 watt hps ipv ledpaneeltje van 50 watt dus vergelijken word moeilijk

                  grtjes

                  DannyDV

                  Comment


                  • QnQ
                    QnQ commented
                    Editing a comment
                    Tja, dat verschil kan je dan dus zeker niet toewijzen aan de voeding maar aan de lamp.

                  #11
                  Amai, hevige discussie ✌️

                  Comment


                    #12
                    Bedankt voor de info,

                    Groetjes

                    Comment


                      #13
                      Natuurlijk is dat chemie Beowulf. Maar er staat nergens op de verpakking dat het 100% natuurlijk is, waar ik naartoe oogde te gaan.
                      Niet alle minerale voeding is honderd procent natuurlijk, weet ik ook wel. Maar ik persoonlijk zou dit niet geven en geef 100% natuurlijk waar ik dat kan. De verhouding is te hoog en er zit EDTA in. Wat een killer voor je microleven is.
                      Ik blijf bij mijn antwoord: ik gebruik nooit voeding die voor andere planten ontworpen is.

                      Ik gebruik wel organische supplementen. Maar vloeibare voeding? Dan betaal ik liever 50 euro waar ik 2 tot 3 teelten mee kan doen dan iets te geven wat mij niets kost.

                      Ieder zijn mening zeker? Maar de verhouding is te hoog en de samenstelling is niet optimaal voor een cannabisplant. Ook al geef je minder, EDTA is milieuverontreinigend en schadelijk voor je gezondheid. Ik heb onlangs een haze overvoed met een verhouding van 3-2-3 en ik gaf maar de helft van de aangewezen hoeveelheid.
                      Doe het niet Puma. Beter een natuurlijk bio wietje dan daar siroop op te gieten die voor andere planten ontworpen is. Om die hagen en geraniums schoon te doen ogen doen ze daar geen bio productjes (natuurlijk afbreekbare producten) in. Sommigen beweren zelfs dat EDTA kankerverwekkend is.
                      Google maar eens uit.

                      Cannabis + voeding/bestrijdingsmiddelen = kijken voor producten die voor eetbare gewassen dienen.
                      Je moet het tenslotte nog oproken ook he. En EDTA spoel je er niet uit hoor. Dat zit in je plant opgenomen en rook je later lekker mee op. Echt lekker hoor mmmmjammy.

                      One thing is for sure, EDTA is not biodegradable! If you choose to use chemical salts take some time to see what they are chelated with. Even in organics, minerals are sometimes chelated with EDTA, which has been accepted as "organic". However, as I already said it doesn?t break down, and should be avoided if at all possible.
                      https://www.420magazine.com/forums/h...what-edta.html

                      Hoe "compo" en "bio" is het product van Compo Sana? Dat is gelijk coca cola die vitawater verkopen he
                      Last edited by Organisch; 18 October 2017, 07:17. Reden: Toevoegingen

                      Comment


                      • QnQ
                        QnQ commented
                        Editing a comment
                        EDTA zit ook in veel voeding. Zoals heel veel "kankerverwekkende stoffen".
                        vinaigrette, mayonaise, groenten, bevroren schaaldieren, pudding, roomijs, sorbets, taartversieringen, soepen, smeerpasta’s, taartjes, koekjes, frisdranken, kant-en-klare alcoholische cocktails, kauwgom, snoepjes, ijs, frietsaus, afbakbroodjes, stokbrood, oploskoffie, frisdrank, vruchtenyoghurt, margarine, boter, vloeibare olie, snoep, gebak, beschuit, alcohol, borrelnootjes etc etc etc etc .....de lijst lijkt eindeloos.
                        Overal zitten min of meer kankerverwekkende stoffen in.
                        De producenten zouden daar wat aan kunnen doen, mits het niet toegelaten was door de overheid.

                      • Organisch
                        Organisch commented
                        Editing a comment
                        idd QnQ EDTA zit in heel veel. En er is nooit zoveel kanker geweest als in deze tijden. Het punt is, het product is niet bio, noch "compo".
                        Waar ik mij het meeste zorgen over maak is de verhouding. Als ik al kan overvoeden met een verhouding van N3 op de helft van de aangewezen hoeveelheid, wat kan N8 dan doen?
                        Punt blijft: EDTA vermijden in de teelt waar je kan.
                        Ik teel liever proper dan met vuile producten te werken. Dit product is vuil en niet ontworpen voor de cannabisplant, noch voor eetbare gewassen. Dat aanbevelen aan iemand is gewoon alle rede voorbij.

                      #14
                      Tnx,
                      ik zal zeker spelen en deze niet geven,

                      Greetz
                      Last edited by QnQ; 18 October 2017, 07:10. Reden: Quote weggetoverd. ((de citaatknop is alleen om te citeren ;)

                      Comment


                      • Organisch
                        Organisch commented
                        Editing a comment
                        Organische meststoffen zijn gratis te krijgen. Ik ben eens een containerpark binnen gestapt en gevraagd of ik een handjevol compost mocht hebben. Wat ik ook gekregen heb. Ik heb die compost tussen mijn aarde gedraaid met beendermeel en vinassekali en weinig tekorten gekend in die teelt.
                        Een doos ecostye kost 7 euro maar daar doe je wel meer dan 10 teelten mee. 1 tot 2 soeplepels per 11L aarde is al voldoende (in combinatie met andere stoffen al teveel) moest je nog mineraal bijvoeden.

                        Een starterspakket voeding voor cannabis kost 50 euro. Ik laat het gewoon via internet komen.
                        Altijd minder geven dan aanbevolen en zachtjes naar de aangewezen hoeveelheid gaan.

                      #15
                      Wat effectief bewezen is dat kankerverwekkend is is roken. De ironie. Longkanker, keelkanker, leukemie etc.

                      Comment

                      Bezig...
                      X