Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

autoflower voedingschema

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    autoflower voedingschema

    Korting op 420shop
    Iemand een goed voedingschema voor autoflowers
    het schema die je terug vindt van plagron is voor gewone planten dacht ik dus ik zou wel eens het juiste schema voor autoflowers willen weten die steeds op 18/6 draaien

    #2
    Kijken wat ze nodig hebben, schema's zijn voor hydro en coco's en liefst nog in combinatie met stekken. Je bent wiet aan het kweken, geen wiskunde examen aan het afleggen.

    Comment


      #3
      Welke voeding heb je precies ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Ik gebruik terra bloom en sinds deze week green sensation ben nu aan de zesde week bezig sinds ik zaad in de pot gestoken heb

        Comment


          #5
          Op aarde kan je ook een schema uitwerken hoor.
          Ik werk ook met schematjes. Ik bereken de oogst datum en schrijf dan op een kalender stapsgewijs uit hoe de voeding toe te passen. Maar dat schema moet je aanpassen op de plant en de plant niet aanpassen op dat schema he

          Minder is wel degelijk meer. Want hoe minder je geeft, te beter je kunt bijsturen. Hoe meer je geeft, te meer je ontregeld. Voeding is gelijk zout, beter te weinig en later bijkruiden dan teveel en met een oneetbaar gerecht achterblijven. (mijn gedacht)

          Ik heb bv een plant die 7 weken bloeit.
          Ik heb die op 3,5 week bloei pas een booster en fosfor plus gegeven. Op week 4,5 verhoog ik die dosis met 2,5ml extra booster op 5L. Op week 5 geef ik de laatste voedingsbeurt en op 5,5 begin ik met spoelen.
          Als ik bv een plant heb die 12 weken moet bloeien ga ik pas aan de boosters als ze 4 a 5 weken bloeit. MAAR zachtjes, zeer zachtjes. 1/10 van de aangewezen hoeveelheid en wekelijks opdrijven.
          Met bloeivoeding start ik vanaf heden op 1/3 van de aangewezen hoeveelheid.

          Ik ga in de toekomst ook maar pas beginnen met voeden als ze "gezet" zijn. Ik begon altijd met bloeivoeding als ze op 12/12 werden gezet en gaf een start up met een booster eens in bloei. Maar nu ga ik eens doen wat belezen en meer ervaren telers mij aanraden.
          Less is more is een vuistregel.
          Last edited by Organisch; 19 October 2017, 07:26.

          Comment


            #6
            ik geef plagron terra grow vanaf week 3 te rekenen vanaf dat de kiemen bovenkomen 1ml/l
            4de week 2ml/l en 5de week 3ml/l
            als mijn AF's bloeiverschijnselen tonen (5de-6de week) geef ik nog 2 weken terra grow want AF's blijven nog geruime tijd doorgroeien
            ik zit nu in week 7 en ze groeien nog steeds
            vanaf week 8 begin ik terra bloom te geven 1ml/l water week 9 2ml/l en week 10 3ml/l water
            planten beetje in het oog houden en 2 tal weken voor de oogst zuiver kraantjeswater voor spoeling
            simpel en eenvoudig en nooit overdosering want plagron stelt 5ml/l water als maximum

            grtjes en suc6

            DannyDV

            Comment


            • AutoOutside
              AutoOutside commented
              Editing a comment
              Zo laat pas voeding geven? Gebruik je grond die al voorbemest is voor 2 weken? Lightmix met autoflower buiten is ook een goede manier om dan verder te bemesten met terra-lijn van plagron?

            #7
            Ok volgende keer zal ik het eens op deze manier doen nu ik ben beginnen tellen vanaf zaad en sinds ze in bloei staan krijgen ze terra bloom 2,5ml/liter tot nu maandag geweest nu zitten ze aan week 6 en krijgen ze nu terra bloom 2 ml/liter en ook green sensation 0,5 ml/liter

            Comment

            Bezig...
            X