Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

EC Waardes Groei/Bloei periodes?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    EC Waardes Groei/Bloei periodes?

    Korting op 420shop
    Goedendag Medekwekers,

    ik zit met een raadseltje en probeer er meer over te weten te komen.
    Ik heb verschillende website's gezocht en gelezen maar wordt er niet slimmer van.

    zoals hieronder de aangegeven link naar mijn kweekschema:
    https://www.plagron.com/nl-NL/grow-s...-schedule.html

    ik heb dit schema opgestelt en zoals onderin wordt vertelt zouden de ec waardes in de eerste 3 groeiweken 0,5 ec waarde zijn?
    waarbij die verhoogd naar 1,7 ec waarde in de eerste bloeiweek? waarna dit voor 4 weken aangehouden wordt , wordt het weer verhoogd?

    Nu is mijn vraag moet ik dit aanhouden, klopt dit?
    op andere dergelijken websites wordt er aangegeven dat je wekelijks met 0,1 ec waarde moet verhogen?

    ik snap het hierbij dus hellemaal niet meer iemand die mij dit kan uitleggen?
    Liggen de waardes ook hoger of lager bij een sativa soort?

    Royal Bull.


    #2
    Ik zie geen schema, als je een schema samenstelt op die site is dat alleen voor jou zichtbaar

    Een schema is een leidraad. Als je een schema exact volgt, wil dat niet zeggen dat het optimaal is.
    Je zult ook zelf goed naar de plantjes moeten blijven kijken. Proberen om problemen in een vroeg stadium te herkennen.
    Wekelijks met 0.1 opvoeren werkt niet denk ik.
    De meer serieuze problemen doen zich vaak voor in week 4-5 van de bloei.

    De waardes liggen niet alleen hoger/lager bij een sativa, maar kunnen zelfs iets verschillen van plant tot plant, ook bij 2 van dezelfde soort.

    (ik zal je topic even bij het forum voeding zetten)
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      idd ja ik snap je verhaal hoe zou ik dit nu het besten kunnen aanpakken dan?

      ik begin volgens het schema de eerste 3 groei weken met 0,5 ec waarde?

      de eerste bloei week dus de week direct na 3e groeiweek is het ineens 1.7?

      zelf enig idee?

      bedankt voor het antwoordt!

      Royal Bull

      Comment


        #4
        Gewoon onder de maximale dosis blijven en max 3-4 keer per week voeding als de voeding uit het medium is opgebruikt. Geen schema nodig.

        Comment


          #5
          bedankt voor je tip!

          zou ik ook eventueel de ec de volgende dag omlaag kunnen brengen als ik merk dat het te hoog is of voorkom ik hierbij niet het probleem?


          Royal Bull

          Comment


            #6
            Het water van de kraan heeft al een EC waarde. Dus als je na twee weken voedt met een EC van 1 kan je dit wekelijks opdrijven met 0,1. Wat dan op keer geen constante is. Je moet de kat uit de boom kijken als je EC waardes meet en toezien. Zodra je 0,1 verhoogt en er is verbranding heb je de limiet bereikt.

            Ik neem mijn EC meting niet meer zo nauw. Op aarde kan je niet zo goed als op hydro nagaan hoeveel voeding de plant nu opneemt. Het is op aarde beter uw plantje te leren kennen en daarop te anticiperen dan op voorhand uw dieet samen te stellen. Mijn gedacht na enige ervaring.

            Comment


              #7
              bedankt! ik ga het proberen!

              Comment


                #8
                Kan goed zijn dat 0,1 te weinig is en je met wat meer kan verhogen. Soms drinken ze meer als er minder voeding in het water zit. Ik vraag mij daarbij dan dikwijls af hoeveel meer minder nu is. Ik merk op aarde dat het een kunst is de juiste samenstelling te bereiken. Want wat goed voor de ene is, is te weinig voor de andere of teveel. Het is dus goed zien. Mijn haze drinkt nu op drie maand met een rijk supplement ruim 25L water per week. Ik laat mijn medium leeg gaan en voed als het op is iets meer bij in het water. Maar sowieso offer ik de plant op. Ze moet zichzelf compleet geven van mij en herfst uitstralen naar het einde toe. Ik heb al zwarte en gele bladeren gehad maar smaak en effect telkens zoals ik het gewenst heb.

                Comment


                  #9
                  Met welke aarde kweek je ? Is het misschien een aarde die 3 weken is voorbemest ? Ik gok de grow mix. Dat zou verklaren waarom je de eerste weken niet of slechts een klein beetje bij moet voeden.

                  Of denk ik nu verkeerd ?
                  Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                  Comment


                    #10
                    Flip Hasjkip

                    heb je idd gelijk in growmix is eerste 2 weken voorbemest dus is altijd mooi dan weetje nadat je na de 1e of 2e week rustig kan gaan bij voeden en vanuit daar opbouwen en aanzien dus ik zou er eigenlijk goed mee moeten wegkomen zolang ik er maar goed naar blijf kijken

                    Royal Bull

                    Comment

                    Bezig...
                    X