Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alga grow schema

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Alga grow schema

    Korting op 420shop
    Goede dag,

    Ik heb 4 amnesia plantjes in de achtertuin staan.
    Dit is mijn eerste kweek.
    Vandaag heb ik alga grow binnen gekregen zonder kweekschema.
    Mijn plantjes staan sinds 1 juli.
    nu is mijn vraag hoeveel water ik ze zou moeten geven per dag. Of hoe ik verder moet gaan. Op het internet lees ik vele verschillende verhalen.
    Iemand die mij zijn ervaring kan geven? Het liefst van een amnesia haze plantje. Het zijn gefeminiseerde plantjes


    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    wietplantjes staan liever te droog dan te nat. aan de foto te zien hebben ze iets te veel water denk ik. de zwaarte van de potten zijn een goede indicatie van hoe verzadigd ze zijn met water.
    is het een autoflower?

    Comment


      #3
      Het zijn. Gefeminiseerde zaadjes

      Comment


        #4
        Hoeveel water je precies moet geven per dag? Best een logische vraag hoor maar het antwoord is niet zo eenduidig.
        Voldoende water maar niet teveel. Hoe groter ze worden hoe meer dorst ze krijgen. Een dagje of langer droog mag ook best. Iedere dag water is wel heel erg vaak. Van natte wortels krijg je rot en van rottende wortels krijg je dode planten. Als het blad gaat hangen heeft ze zeker dorst, of je maakt een fout met voeding geven.
        Zodra het water onder uit de pot loopt geef je teveel. (of je topaarde is ineengeklonken door de uitdroging en neemt niks op) Meet de te geven hoeveelheid water vantevoren en naderhand. Of geef het via een schotel/emmer via de onderzijde en meet het van tevoren en naderhand. Dan weet je ongeveer exact hoeveel ze drinken. Als je dan altijd wat minder geeft als dat je gemeten hebt kun je nooit teveel geven. (hou er rekening mee grotere plant, meer dorst)
        En een aantal leden zijn lyrisch over de test met een sateprikker. Steek hem in de aarde, laat hem ff zitten. Komt ie er verkleurd uit dan is je grond nog vochtig en heeft het geen water nodig. (Of je cake is klaar)
        Anderen zijn supertespreken over de weeg-je-emmer-methode. Om te kijken hoe licht/zwaar deze is en op die manier een idee te hebben van hoe verzadigd de aarde nog is.

        Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Welke aarde?

        #5
        Een schema van Plagron kun je hier samenstellen ;

        https://www.plagron.com/nl-NL/grow-schedule-calculator/
        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

        Comment


        • Dirksje
          Dirksje commented
          Editing a comment
          sorry dat ik reageer op een post uit '18. Op bovenstaande link kun je inderdaad een schema opvragen in de calculator. Maar ik ben nu eigenlijk op zoek naar een gepast schema voor autoflowers. Het minimum aantal 'bloei'-weken in de calculator is 8! weken... Ook is de nood aan voeding wellicht anders bij AFjes. Ik beschik over de 100% natural top grow box. Wie me enigszins een rode draad kan geven om deze voedingslijn te gebruiken; ik hoor het graag!

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Ook autoflowers bloeien gewoon 8 weken.
          Alleen de groeitijd is beperkt.
      Bezig...
      X