Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bio Nova Autoflower supermix + PK13, 14.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bio Nova Autoflower supermix + PK13, 14.

    Korting op 420shop
    Dag, ik heb 1 autoflower onder 300-360w LED.

    Nu, ik heb onlangs Bio Nova Autoflower supermix en pk 13 en 14 gekocht. Misschien wat te laat besteld...

    Nu, zou ik hun voedinsschema volgen? Of heb je een beter idee?
    Bedankt.

    Voedingsschema: https://plantenvoedingstore.nl/wp-co...hema-BASIC.pdf

    Moet wel zeggen, heel lastig dat er geen maatbekertje bijzat.
    Heb 1 gekregen van men moeder, maar het laagste dat er op staat is 2.5ml. Beetje ambetant.
    We accepteren de realiteit van de wereld zoals we die voorgeschoteld krijgen.

    #2
    250 bedoel je zeker want met 2.5 is het wel te doen.

    In eerste instantie houd ik me altijd aan de schemas die je meekrijgt bij de voeding.

    Als er al veel ophef is over bepaalde voeding dan vindt je dat heel snel terug via google, of ik krijg zometeen direct commentaar

    Wat een oplossing is: ga naar de boerenbond of petsplace. Dat heet nu anders dacht ik, en zeg dat je een paar baby muisjes, vogels, leguanen of weet ik wat hebt die je met de hand moet voeren.

    Meestal krijg je dan wat lege spuitjes mee van die dierendeskundige wat er zit. Daar kun je heel makkelijk mee doseren. Een dierenarts geeft ze je ook meesal wel gratis mee.

    Anders ff naar de apotheek bellen. Kleine ml doseringen zijn makkelijk aan te komen. Bij de apotheek hebben ze ook mini maatbekers om vloeibare medicijn mee af te meten. Weet je wel die bekertjes wat je ook in het ziekenhuis krijgt als je je medicatie krijgt.

    Comment


      #3
      Ok. Thanks.

      Moet wel zeggen dat ik nu wel behoorlijk twijfel wat te doen.

      Want QnQ zei iets van, in de andere thread, beginnen met eens 1ml/L, die autoflower supermix.
      Wat nu. Lol.

      Heb ook wel veel zin om het voedingsschema te volgen hoor, maar hij/zij raadde iets anders aan.
      We accepteren de realiteit van de wereld zoals we die voorgeschoteld krijgen.

      Comment


        #4
        Ok, hierjuist dan voor de eerste keer voeding gegeven.
        Kga het voedingsschema volgen.

        Ik hoop heel hard dat het goed afloopt.
        We accepteren de realiteit van de wereld zoals we die voorgeschoteld krijgen.

        Comment


          #5
          Hm, nu krijg ik commentaar dat het plantje nog te klein is eigenlijk om voeding te geven. Heb daarjuist al wat gegeven, en morgen ook dan nog want er zit nog in de gieter.
          Ik zal het dan zo laten?

          Ik zal gewoon elke week een foto plaatsen en jullie raad vragen.

          Hier nog een foto van vanmorgen.
          Bijna volle 2 weken en 4 dagen in de grond, was nog een aantal uur te gaan.
          Attached Files
          We accepteren de realiteit van de wereld zoals we die voorgeschoteld krijgen.

          Comment


            #6
            Ok.

            Staat vandaag precies 1 week en 6 dagen in de grond.
            Zou ik de Autoflower supermix beginnen geven morgen?
            En hoeveel dan? Wat er aangeraden wordt? 1.5ml/L.

            Thanks.

            En ik weet het, stengeltje beetje scheefgegroeid. Zal misschien door de ventilator komen. Heb ze nu gedraaid. Ik zal ze volgende keer gewoon eens elke dag draaien.

            Attached Files
            We accepteren de realiteit van de wereld zoals we die voorgeschoteld krijgen.

            Comment


              #7
              Ok dan, als niemand wil reageren...

              Kga ze vanaf nu beginnen voeden. Enkele dagen geleden al eens gedaan, maar dan een comment gekregen dat het plantje nog te klein is.
              Kga beginnen met 1.5ml/1L
              We accepteren de realiteit van de wereld zoals we die voorgeschoteld krijgen.

              Comment


                #8
                Dat is het max wat ze aanraden toch?
                Dan zou ik er wel onder blijven. Ze is nog niet erg groot he..
                1ml/L zei ik in de andere thread dacht ik, en omdat ze op lightmix staat en het organische voeding is kun je daar iets vroeger mee beginnen dan anders.
                Dan doe je 2 dagen met voeding, en dan twee dagen zonder, en zo eens 10-14 dagen zien of dat goed gaat.
                Wel oppassen voor teveel water in dit stadium. Ze drinken nog niet heel veel nu.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Ok.

                  Ja, de 1.5ml/L is al gebeurd, ik zal dan volgende keer 1ml/L nemen.
                  Thanks.
                  We accepteren de realiteit van de wereld zoals we die voorgeschoteld krijgen.

                  Comment


                    #10
                    Dag.

                    Vraag mij iets af.
                    Ik zie haar eigenlijk er wel gezond uitzien!

                    Maar de 2 bovenste blaadjes hangen toch wel wat slapjes. Maar de andere niet. Hoe komt dat?
                    Heb gisterenvoormiddag water gegeven, en hierjuist gevoeld, nog vroeg in de morgen, en de bodem is toch nog wat vochtig.

                    Bedankt.

                    Ik moet wel zeggen dat ik gisteren behoorlijk veel water heb gegeven...
                    Attached Files
                    Last edited by ikwilgnusername; 20 October 2018, 06:02.
                    We accepteren de realiteit van de wereld zoals we die voorgeschoteld krijgen.

                    Comment


                      #11
                      Dus op het voedingsschema dat er online staat zeggen ze 15ml/10L.

                      Maar op de bus staat er 28-35ml/10L.

                      Raar. Wat nu?
                      We accepteren de realiteit van de wereld zoals we die voorgeschoteld krijgen.

                      Comment


                        #12
                        Negeren wat er op de bus staat of in dat schema en zien wat ze nodig hebben. Ik heb nog nooit basisvoeding afgemeten. Het is nutteloos om zo'n schema te volgen aangezien er onderling een groot verschil zit in planten. Sativa's verdragen veel minder voeding over het algemeen. Daar wordt al geen onderscheid in gemaakt.

                        Comment


                          #13
                          Ok, bedankt.
                          Maar ja, ik heb een startpunt nodig he, anders geef ik misschien 70ml/10L, lol, uit onwetenheid.

                          Ik zal nog zien wat ik morgen ga geven, ik heb goesting om toch een beetje te volgen wat er op de bus staat, dus 30ml/10L;
                          Ik zal dan wel fotos plaatsen en raad vragen.

                          Edit: Soit ja, ik zal morgen wel zien, nog eens over slapen.
                          Last edited by ikwilgnusername; 22 October 2018, 20:03.
                          We accepteren de realiteit van de wereld zoals we die voorgeschoteld krijgen.

                          Comment


                            #14
                            Met die voeding is niks mis (behalve de prijs) maar dat had je al gevonden.
                            N-P-K 7-3-5 en een handjevol sporen elementen.

                            Niet wachten met voeren tot de bladeren geel worden, dan ben je te laat.
                            Dat werkt alleen bij minerale voeding, en die autoflowermix is organisch.

                            Je kweekt ook op ligthmix dus ik zou over een week al eens beginnen met een keer 1ml/L te geven.
                            Probeer met watergeven bij de stam weg te blijven. Liever ruim er omheen.

                            PK 13/14 lijkt me een goeie aanvulling, mits de plant er dan nog goed bij staat.
                            Als je dat in week 5 of 6 van de bloei 2 of 3x mee geeft bij de voeding is dat voldoende.
                            Woohooo...mezelf gequote..wat een kutmod eh..algemene gedragsregels zelf overtreden

                            Dat is van een week geleden, dus dan zou je nu voor het eerst 1ml kunnen doen.
                            Mgoed, naar wat ik begreep was je al met voeding bezig dus, eh..ja

                            De grond ziet er erg donker en nat uit, of komt dat door de foto?
                            Last edited by QnQ; 23 October 2018, 09:11.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #15
                              Ik wou het gewoon eens proberen wat er op de bus staat, is ook een experiment. Ben nog compleet nieuw.
                              Nu, het is ook omdat ik op een ander forum had gelezen dat je met deze voeding veel mag geven.

                              Op de bus staat er dus 28-35ml/10L.

                              Dus ik heb eens geprobeerd met 1ml/330cl zoiets.

                              Zal wel zien.

                              Ik zal morgen een foto plaatsen.
                              We accepteren de realiteit van de wereld zoals we die voorgeschoteld krijgen.

                              Comment

                              Bezig...
                              X