Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met atami Wilma??

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Iemand ervaring met atami Wilma??

Korting op 420shop
    Ik wil de atami Wilma 9 aanschaffen iemand ervaringen? Die het me af of aan kan raden?
    Hoor veel negatieve verhalen over atami....
    Maar dit systeem lijkt me erg fijn om te gebruiken
    iemand ervaringen? Pz

Re: Iemand ervaring met atami Wilma??

Niemand?ik ben beetje bang dat dit topic langzaam in de vergetelheid verdwijnt

Comment

Ben ook wel benieuwd, zou het ook graag eens gaan gebruiken.
      Het schijnt in ieder geval te doen te zijn voor een beginner in de hydro...

Comment

Jaman hoewel ik zelf gewoon met grond wil blijven werken dat kan ook
        maar iemand?ervaringen?soortgelijke?betere systemen?
        Pz

Comment

Allereerst zou ik niet weten wat er negatief is aan Atami? Een degelijk bedrijf, dat hard aan de weg timmert en met mooie producten naam voor zichzelf maakt.

Maar om on-topic te blijven....

Ik was in mijn tent begonnen met potten met schotels en aarde en watergeven uit de gieter, maar na 2 bio kweekjes had ik het alweer helemaal gehad met het slepen met zakken aarde en het hele watergeef ritueel. Dagelijks voeding aanmaken, je wordt er niet echt blij van zullen we maar zeggen. Daarbij komt dat je als je gewend bent te kweken met een hydro systeem, je hebt nare gevoel bekruipt dat je zo weinig invloed op je kweekje kan uitoefenen als je op aarde kweekt.

Toen zag ik in de 'Soft Secrets' een advertorial van Atami over de nieuwe Wilma 9 systemen. En dat ze precies gemaakt waren om in een tent te passen. Ik was eigenlijk meteen verkocht. Je waterreservoir onder je planten, dus geen gedoe met schotels meer. Je hele tent benut met een optimale set-up en vulling qua planten. En een Hydro circulatie systeem, wat ook nog eens scheelt in de hoeveelheid voeding die je uiteindelijk gebruikt per oogst. Alles komt erbij, dus je bent na instalatie meteen klaar om te draaien, geen gezeur, lekker makkelijk.

Je snapt het al, ik heb er dus 2 gekocht vorige week.

Vanavond ben ik bezig geweest met ze te installeren. Dat ging super simpel. Het zijn stevige bakken van degelijk kunststof. Ik moest 1 van de bijgeleverde buizen iets inkorten om het passend te maken, maar al met al viel het heel erg mee. Er zaten bij mij 20 slangen met druppelaars bij ipv de 9 die ik verwachte, heb er dus genoeg als reserve.

Morgen ga ik de bijgeleverde potten vullen met hydrokorrels en m'n aarbei-kloontjes overzetten.

Ik zal morgen wat foto's maken en je op de hoogte houden van m'n bevindingen. (maar eigenlijk kan ik nu al wel zeggen dat dit het helemaal is hoor)

De Wilma's zijn trouwens geschikt voor ieder medium he, je kunt er dus ook gewoon bio in kweken. Zou ik nooit doen, maar ze zeggen dat het kan

Greetz!

Comment

Hoi Grower420,

Leuk dat je er mee aan de slag gaat
            Dat het systeem werkt ben ik wel van overtuigd, anders zou het nog zo lang niet op de markt zijn.
            Het is gewoon jammer dat er zo weinig uitgebreide verslagen van op het net te vinden zijn waar een beginner in hydro eens echt kan mee spieken.
            Heb een verslag gelezen op een ander forum waar het wel mooi werd uitgelegd, maar door de vele gezever in het topic door is het niet echt overzichtelijk meer...
            Dus mocht je je geroepen voelen om af en toe een foto te maken met de nodige uitleg (voeding, ph, ec,...die je op dat moment toepast) zou dat leuk meegenomen zijn in onze hydro afdeling hier

Succes in ieder geval met je hydro avontuur

Comment

Ah kijk ik heb precies dezelfde advertentie gezien denk ik en ik dacht hetzelfde...nou goed aanschaffen dus,en kijken hoe dat gaat met grond...ik blijf ondergronds...En thanx voor je heldere reply...en van atami ik zie ook niet wat er mis mee is maar er zijn growshops die hun produkten niet willen verkopen...omdat ze alles zouden na-apen maar goed als t werkt werkt t denk ik dan
              Pz

Comment

Last edited by Grower420; 6 September 2010, 05:17.

Comment

@ Grower420 netjes en verzorgd, succes.

Grtz

Comment

Bezig...
                  X