Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gebruik voedingschema Plagron

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Gebruik voedingschema Plagron

    Korting op 420shop
    Dag, medekwekers.

    Ik heb een voedingskit van plagron en daarbij zit een heel mooi schema bij van hoe vaak ik wat hoeveel moet geven, echter ....

    Als er in week 1 staat dat ik bijvoorbeeld 25ml terra grow moet geven, moet ik dat dan: 1x per week de oplossing geven of
    elke keer als ik in de eerste week water geef een oplossing geven van 25ml terra grow aangelengd met water?
    "There is no wealth like knowledge, no poverty like ignorance."

    #2
    Die 25 ml, is dat niet voor 10 l water ? Dan moet je in de 1ste week iedere keer 25 ml op 10 l water mengen. Geef je maar 1 l dan meng je 2,5 ml op 1 l water.

    Ik begin met week 1 nadat ik de lamp op 12/12 heb gezet. Vanaf dan volg ik het schema. Voor die tijd geef ik geen voeding of geef ik naar behoefte, ligt aan de toestand van de plant.

    Kijk voordat je voeding mengt eerst naar je plant ; is ze nog mooi donker dan geef je alleen water, wordt ze wat lichter dan geef je water + voeding.

    De fabrikant zal zeggen iedere waterbeurt maar die wilt natuurlijk ook geld verdienen
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #3
      Die 25 ml, is dat niet voor 10 l water ? Dan moet je in de 1ste week iedere keer 25 ml op 10 l water mengen.
      Krijgen de planten dan de eerste weken dan niet veel te veel water als de fabrikant 25ml voorschrijft?
      "There is no wealth like knowledge, no poverty like ignorance."

      Comment


      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Je hoeft niet 10 liter water te geven Stel je hebt 5 planten die je ieder 200 ml water wilt geven, dan maak je 1 liter water met 2,5 ml voeding. Het schema geeft de verhouding aan, niet het aantal ml voeding dat je aan de plant moet geven

      #4
      Maak eens een foto van het schema als je wilt ?
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


        #5
        https://www.stadstuinshop.nl/nl/plag...yABEgLi8_D_BwE

        Als het deze is dat je gebruikt is het volgens mij 5ml per 1liter water, heb deze zelf ook. Staat op de zijkant van de verpakking

        Comment


          #6
          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

          Comment


            #7
            Klopt, het is zo een kant-en-klaar setje met bodemverbeteraar, wortelstimulator, groeivoeding, bloeivoeding en booster.
            plagron-grow-box-terra-nutrients-grow-schedule_9524-2309.jpg

            plagron-top-grow-box-terra.jpg

            "There is no wealth like knowledge, no poverty like ignorance."

            Comment


              #8
              Ok, die geeft de dosering aan om 10 liter te maken.

              Als je dus maar 1 liter water met voeding wilt maken moet je delen door 10.

              Doe je ook de ec en ph meten ? Meng dan zoveel voeding door je water tot je de gewenste ec hebt bereikt, laat het dan een minuutje of 20 staan en zuur dan af naar de gewenste ph.

              Een dag zonder wiet kent Flip niet.

              Comment


                #9
                Doe je ook de ec en ph meten ?
                Nee, ik zat te denken om dat bij de volgende kweek te doen. Is er een EC/Ph meter wat je me kan aanbevelen?

                "There is no wealth like knowledge, no poverty like ignorance."

                Comment


                  #10

                  Ik heb een setje, Milwaukee Mi5560. Daar zit de PH55 en EC60 meter bij in een opbergkoffertje met calibratie en opbergvloeistof voor de 1ste keer. Ik heb vervolgens de vloeistoffen nog eens allemaal los gekocht.

                  ED407897-4B98-45FF-B85D-35D0545E4BAC.jpeg


                  PS Weet je nu hoe je de voeding aan moet maken ?
                  Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                  Comment


                    #11
                    Week 1 van dat schema is dus niet als het plantje een week oud is.
                    Je start met die week 1 als ze voeding nodig heeft.
                    Meestal zijn de plantjes dan al 3-4 weken oud.

                    De waardes op dat schema zijn ook de maximale hoeveelheden voor een flinke snelgroeiende gezonde plant onder voldoende licht.

                    Als je plantje bijv niet zo hard gaat of oude led of spaarlampen gebruikt zijn de omstandigheden niet optimaal en mag je best iets onder het schema gaan zitten.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #12
                      Het aanmaken is me nu helemaal duidelijk en bedankt voor de aankooptip van de EC en pH meters.

                      De onduidelijkheid bij mij bestond doordat de potjes van bijvoorbeeld green sensation veel groter is
                      dan de kleinere potjes wortelstimulator enzo.

                      Week 1 van dat schema is dus niet als het plantje een week oud is.
                      Je start met die week 1 als ze voeding nodig heeft.
                      Meestal zijn de plantjes dan al 3-4 weken oud.
                      Ik was na een week begonnen, neem ik voor de volgende beurt ook zeker mee! Nog een allerlaatste vraag
                      betreft het voedingsschema;

                      Wat is jullie regime qua het geven van wortelstimulator? Is het niet een beetje overkill om de hele groeifase
                      dat spul te gebruiken, volgens schema zelfs de eerste weken van de bloeifase?
                      "There is no wealth like knowledge, no poverty like ignorance."

                      Comment


                      • QnQ
                        QnQ commented
                        Editing a comment
                        Dat ligt eraan wat erin zit

                      • StanLee
                        StanLee commented
                        Editing a comment
                        Schaamteloos gekopieerd van de website van de fabrikant:

                        Water, humuszuren, zeewierextract, ascorbinezuur (vitaminen C), aminozuren, Myo-inosotol, Thiamine (vitaminen B1), alpha-tocopherol (vitaminen E). OrganischeNPK-meststof (1-0-2). 1% Stikstof totaal (N) waarvan 1% organische gebonden stikstof, 0,2% in water oplosbaar fosforpentoxide (P2O5), 1,5% in water oplosbaar kaliumoxide (K2O).

                        welke ingredienten zijn bepalend voor hoe lang je wortelstimulator moet gebruiken?
                    Bezig...
                    X