Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe vaak moet je je meststoffen terug toevoegen aan je water?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoe vaak moet je je meststoffen terug toevoegen aan je water?

    Korting op 420shop
    Hey iedereen,

    Ik ga op aarde kweken, niet op hydro. Mijn vraag is hoe vaak moet je eigenlijk opnieuw Plagron Terra of andere voedstoffen opnieuw toevoegen aan de emmer water? Elke keer voordat ik water geef of om de zoveel dagen/weken?
    Last edited by CherryPirate; 22 February 2019, 15:28.
    Stay blessed, never stressed

    #2
    Je gebruikt geen gedistilleerd water!!!!!!!!!!

    Comment


    • LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      Waarom niet? In plantenlaboratoria wordt kraanwater gebruikt om te drinken, al het andere is demin/gedistilleerd water. Als de voedingszouden erg nauw komen qua hoeveelheden, dan kun je niet 150-400mg/L calcium en magnesium corrigeren. Deminwater is duur, dat is de voornaamste reden dat het niet gebruikt wordt. Voor de consument ligt de prijs rond de 45cent per liter. Voeding en buffers moeten bij deminwater goed afgesteld zijn, fabrikanten rekenen er op dat mensen kraanwater gebruiken dus de meeste makkelijk verkrijgbare voedingen schieten dan tekort op wat elementen. Maar het is zeer zeker te doen!

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Dat is nieuw voor mij, lr2. Je zou dus ook gewoon Spa water kunnen nemen, terwijl daar ook niets/weinig voor de plant in zou zitten, aldus Beowulf.
      Meestal wordt kraanwater gebruikt omdat daar cal/mag in zit om die tekorten te herstellen/voorkomen, soms in combinatie met regenwater.
      Last edited by Rreppellsteeltjam; 21 February 2019, 20:18.

    • LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      Spa water is nog duurder. Dat bevat, als we de verpakking moeten geloven, ook tal van sporenelementen. Van al het luxe, is dat de beste. Maar met kraanwater of regenwater is niets mis, ik gebruik beide. Zolang ik m'n voeding goed doseer - en goed uitkies - dan is er vaak weinig aan de hand. Zuiver deminwater kan plantencellen doen knappen door het osmotische verschil, maar geen enkele bodem is volledig 'leeg'.

    #3
    Welke voeding heb je precies?

    **** ik zal mijn bericht ook even editten want je hebt ook de beginpost aangepast.
    Soms kan je gewoon beter onderaan reageren anders lijken alle reacties een beetje dom omdat je opeens de info in het 1e bericht erbij zet.


    De voedingsstoffen doe je er 1x bij.
    De truuk is dat je niet alle merken even lang kan bewaren, dus het antwoord is afhankelijk van welke voeding je PRECIES gaat gebruiken.
    Last edited by QnQ; 22 February 2019, 19:18.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • CherryPirate
      CherryPirate commented
      Editing a comment
      Sorry hiervoor! Ik ben het zo gewoon om dingen te editen.

    #4
    Spa water zou ideaal zijn of leiding/regenwater in 50/50 verhouding.

    UPDATE 19/5/19 Green Mamba's eerste kweek LED

    Comment


    • Green Mamba
      Green Mamba commented
      Editing a comment
      Ja ik bedoelde voor de “juiste” ph als basis. Hier doe je toch niets mis mee denk ik.
      Ikzelf zuur leidingwater af naar +- 6,1 heel de kweek en gebruik minerale messtof die geen invloed heeft op de ph.
      Mag wat schommelen want dat is beter voor de voedingsopname heb ik begrepen.
      Dat schommelen is bij mij van 5.9 tot 6.3.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Green Mamba, houd ze tussen 6.2 en 6.8 pH.

    • Green Mamba
      Green Mamba commented
      Editing a comment
      Ga ik doen. Bedankt Rreppellsteeltjam

    #5
    zou nog effe goed inlezen voordat je spullen gaat bestellen.
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


      #6
      Lees de verslagen van de hydrokwekers door m.b.t. voedingsstoffen toevoegen en water verversen!!!
      Als je geen hydro doet, gewoon bij elke voedingsbeurt vers aanmaken!!

      O bijna vergeten, schaf ook een pH en EC meter aan plus ijk-en bewaarvloeistof, kost je ongeveer 100 euro bij Meetdiscount.nl
      Last edited by Rreppellsteeltjam; 22 February 2019, 01:36.

      Comment


        #7
        Heb na wat googlen ontdekt dat het aangeraden is om je meststoffen terug toe te voegen na 4 dagen (Plagron) maar ik lees veel dat mensen vaak gewoon een nieuwe emmer vullen en dan daar de meststoffen bij toevoegen dus om het maar veilig te spelen zal ik het zo doen. Snap zelf niet vanwaar ik het gedeminiraliseerd water vandaan haalde na verder te googlen. Bedankt iedereen voor de snelle en hulpzame antwoorden.
        Stay blessed, never stressed

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Ik denk dat de meesten zich hetzelfde voelden, maar na het commentaar van Lr2 snap ik het ergens wel.
          Onthoud dat de meesten hier gewone hobbyisten zijn, die door schade en schande wijzer zijn geworden!

        • LR2
          LR2 commented
          Editing a comment
          Als je echt alles tot in de puntjes wilt en kunt regelen, dan kun je zo de kassenteelt in. Een goede teeltmanager is goud waard, en die beheert toch echt vooral het water. Maar inderdaad, het is wel next-level shit om met deminwater te werken. Daarnaast is het gewoon duur.
          Houd er rekening mee dat stikstof in ammonium-vorm gaat verdampen, vandaar dat er verschillende mogelijkheden zijn; gewoon aanvullen wat er verbruikt en vervolgen is, of gewoon heel nieuw water aanmaken. Beide zijn goed, beide kennen hun eigen problematiek.

        #8
        Ja, je geeft (ongeveer) om de 3 dagen water met voeding. Als je over hebt kun je dat eventueel een dag of 4 bewaren.
        ----(de andere dagen geef je dus gewoon water)---

        Ik zou gewoon elke keer vers maken. Ik heb ook liever vers voer.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #9
          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
          Ja, je geeft (ongeveer) om de 3 dagen water met voeding. Als je over hebt kun je dat eventueel een dag of 4 bewaren.
          ----(de andere dagen geef je dus gewoon water)---

          Ik zou gewoon elke keer vers maken. Ik heb ook liever vers voer.
          Bedankt voor dit te vermelden, ik ga het zeker opschrijven.
          Stay blessed, never stressed

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            En er is nog verschil met minerale en biologische voeding.
        Bezig...
        X