Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[Plagron] Potgrond & voeding

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    [Plagron] Potgrond & voeding

    Korting op 420shop
    Hoi! Ik me zaadjes besteld de "White Widow Autoflowers"
    Achter nog wat lezen en kijken op de plagron website. Zal ik voor de Plagron Growmix gaan want het is iets makkelijker om mee te beginnen. Want hier staat er dat de plantjes de eerste 1-3 weken normaal afgemeten Ph water moeten hebben omdat er meer dan genoeg voeding in de Growmix zit. Klopt dit?

    Er zit ook een Kweekschema bij wat ik wel handig vind.

    Maar wat een beetje verwarrend is de hoeveelheid van voeding dat ik moet toevoegen. Die afmetingen zijn voor 10 liter water, en als ik normale potgrond gebruik en geen cocos,
    raden ze aan om maar om de 3 dagen te wateren met de voeding.
    En ook 10 liter water in 3 dagen lijkt me best wel veel.

    Dus me vraag is, hoeveel ml water zou het beste zijn om toch aan die 50ml bloom te graken?

    Moet ik dit dus delen door 10?

    50/10 = 5
    5 ml Terra bloom gespreid over een week.

    Iemand die mij hier wat meer duidelijkheid kan helpen inbrengen?


    Attached Files

    #2
    Als 50 ml voor 10 liter de dosis is en je wilt bijv. maar 1 liter water geven dan gebruik je 5 ml. Wil je 2 l water geven dan gebruik je 10 ml. Dus de dosis is 5 ml per l water.

    Kijk goed naar je planten om de behoefte af te lezen.

    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #3
      Yep gewoon door 10 delen he
      Maar zeker niet met 5ml per liter beginnen.
      Na een week of 3-4 begin je met bijv 2ml in een liter water.
      Daaruit geef je ze 2 dagen water en dan kijk je een paar dagen hoe ze reageren. (dan geef je dus even alleen water)
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Ja om die reden geef ik de pas getransplanteerde dwarfje nog even geen voeding bij.

        Deze arme misvormde plantje heeft een overdosis pokon gehad in een foute grondje.
        Gelukkig wonderwel leeft hij nog en liet zelfs nog 3e node zien na 3 weken lang overdosis...

        Als de plant het overleefd, geef ik licht 2mL/1L Alga Grow bij, die het past bij Plagron Promix grond.

        Comment


          #5
          Nadat ik ze de voeding heb gegeven. Dan kijk ik hoe ze vorderen. En in die tijd geef ik ze alleen afgemeten water zonder de voeding?
          En wat zou het beste aantal Ml zijn om in de eerste 1-3 weken te geven? Ik dacht 3x in de week 250 ml te geven of is dit te weining?
          Last edited by QnQ; 20 March 2019, 10:41.

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Dat kun je niet zeggen, dat is bij iedere kweker anders.
            Als je elke keer de potjes even optilt en voelt hoe zwaar ze zijn krijg je daar vanzelf handigheid in en weet je wanneer ze water nodig hebben.

          #6
          *** Er is trouwens een speciaal topic : Sticky: Vragen ivm Plagron.
          Daar worden vragen beantwoord door iemand van Plagron
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #7

            Okey beetje late reactie had het druk met school enzo. Kzal daar het eens lezen
            Bedankt voor de hulp!
            Last edited by QnQ; 22 March 2019, 19:21.

            Comment

            Bezig...
            X