Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Goedkope potgrond: duurkoop of goedkoop?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Goedkope potgrond: duurkoop of goedkoop?

    Korting op 420shop
    Goeiedag allen!

    Ik zou dringend aan een nieuwe ronde moeten beginnen, maar wegens sluitingen van alle growshops in de buurt in het dus moeilijk geworden om aan Plagron Growmix te geraken.
    Vorige ronde deed ik op DCM potgrond, en dit verliep goed, maar de grond was niet erg luchtig.

    Nu heb ik hier nog wel een hoop 'goedkope' potgrond liggen. En nu was m'n vraag, zouden jullie deze gebruiken voor in de tent? Of eventueel nog aanlengen met iets?

    Universele potgrond voor kamer-, terras-, perk- en vaste planten.

    Potgrond op basis van tuinturf, compost van naaldhout- en loofboomschors, turfstrooisel.
    Mest op basis van calcium en magnesium en meststoffen.
    Voldoende voeding voor 6-8 weken.

    Waarborg:
    Stap voor stap geraken we er wel.

    #2
    Ohja, plan was om dan op die grond later met Plagron bij te voeden.
    Het is al even geleden dat ik nog plagron heb gebruikt, en ik ga even in m'n oude kweekverslagen moeten terugduiken.

    Stom dat ik m'n plagron-boekje heb weggegooid met m'n eigen schema in
    Stap voor stap geraken we er wel.

    Comment


      #3
      Volgens mij kan die potgrond wel. Je kan het luchtiger maken door kokos toe te voegen en perliet. Ik kweekte wel eens 50/50 grond en perliet en haalde daar leuke resultaten mee. Eventueel de toplaag afdekken met een paar cm metselzand tegen beestjes.

      Comment


      • Ess
        Ess commented
        Editing a comment
        Ik ga kappen met perliet. De wortels vreten hun weg zelf maar. Ze zoeken het maar uit. Scheelt weer duiten.

      #4
      Ligt er helemaal aan. Ene goedkope zak is geweldig en de andere is bagger. Ik had laatst 20 goedkope zakken gehaald voor de tuin en wat blijkt? Adres van afkomst was hetzelfde als waar de pokon zakken vandaan komen... Net zoals bier van huismerk, komt het soms gewoon uit de zelfde "fabriek". Gewoon gaan testen. Huismerk van Praxis en van Geels doen het goed bij mij. Enige echt slechte ervaring ooit was de bio van Pokon. Echt zut

      Comment


      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        200L ton gehehe dat moet wel een flinke dame zijn geweest!? Zolang de grond genoeg buffert en luchtig genoeg is.. dat vond ik juist een beetje tegenvallen van die centeral park grond en, zaten nog beestjes in ook sinsdien geen praxis voor mij. Huismerk aarde heb ik nooit eerder gezien hier bij ons maar zal je net hebben he dat je er goed op kan kweken hebben ze grond niet meer.fckdup Maar zelf kweek ik toch wel liever op lightmix dat is voor mij ideaal en die ook her gebruiken

      • Helemaal Top
        Helemaal Top commented
        Editing a comment
        ganjagast Ruim 3 meter, ik zal straks even kijken of de foto nog op mijn pc staat

      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        pretty please wil m nu graag zien eh

      #5
      ganjagast Beetje jammer dat ik niet de tuin erbij kan laten zien want dan zie je goed hoe groot die is Dit was 12 July dus is nog wat groter geworden uiteindelijk.
      Hartstikke kapot gewaaid trouwens
      23.jpg

      Comment


      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        dat is idd n monsterplant Kan de boompie linksboven gebruiken om een idee te krijgen maar zie meteen al dat het een flinke struik is. Netjes
        Welk soort was het? en hoeveel heeft ze je opgeleverd?

      • Helemaal Top
        Helemaal Top commented
        Editing a comment
        ganjagast Frisian Dew van DP. Geen opbrengst gehad want ze was helemaal naar de kl*te door een storm Was ook wel te verwachten met zo'n windscherm als plant.

      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        ojaa zonde man, dat bedoelde je dus met de storm. Echte windvanger ja ghehe nog geluk gehad dat ze in de grond is blijven zitten en dan het nbiet is overgewaaid naar de buren (zou wat wezen) Frisian Dew nog nooit gerookt maar lees er niet zulke hele goede reacties over

      #6
      Mijn Vlaamse reus is ''dol''' op wiet ( blaadjes) dus,
      Geef de volgende keer even een berichtje?......................

      Comment


      • Helemaal Top
        Helemaal Top commented
        Editing a comment
        Hahahaha ik heb ook konijnen en die zijn er ook dol op heb ze een hoop gegeven.
    Bezig...
    X