Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe afzuren water

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Hoe afzuren water

Korting op 420shop
    Hallo,

Wie kan mij helpen ik heb geen regenput of regenwater, hoe kan ik mijn water afzuren bestaan er producten of zo...ik heb PH Mini om de PH te verlagen van het water maar da is voor in een zwembad te doen is da ook geschikt daarvoor? Wat raden jullie mij aan wat ik het beste kan doen?

Met dank

Re: Hoe afzuren water

fles ph- kopen bij de growshop

Comment

En een PH-metert.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

ph+ meter doet het ook goed

Comment

Inderdaad een fles PH - kopen bij de Growshop, koop dan wel PH- bloei die kan je namelijk de gehele cyclus gebruiken. PH- groei kan je wel in de groeiperiode gebruiken maar niet in de bloeiperiode. Ph- bloei kan je dus altijd gebruiken.
          Het is dan slim om zelf een verdunning te maken, doe dan 100ml PH- in een fles en voeg daar 900ml water bij. Op die manier gooi je er niet zo gauw te veel in. Kijk wel uit met dit spul!
          No Mercy Supply - No Mercy Shop

Comment

Clercken, wat is de PH van je watertje ? Misschien rare vraag, maar het is wel makkelijker als je dat vast weet.

PH- groei kan je wel in de groeiperiode gebruiken maar niet in de bloeiperiode.
            Want..?
            Volgens mij kan het allebei. Alleen omdat we langer bloeien dan groeien kun je beter bloei kiezen, als je ze niet beide wil kopen.

PH-min Groei = salpeterzuur. PH-min Bloei = fosforzuur. (de meest gebruikte dan. Lees het etiket)
            Wat er in dat zwembad-ph-min zit weet ik niet, moet je even op de bijsluiter kijken.

Pas zeker op. Berg het goed op, zodat niet een ander familielid het in z'n handen kan krijgen.
            Als salpeterzuur of fosforzuur op je vloerbedekking of kleren komt, gaan ze langzaam smelten. Op je handen kan ook flink zeer gaan doen, en in je ogen of keel wordt een ritje ambulance.

Je kunt eventueel ook natuurazijn gebruiken, maar dat blijft niet stabiel, en is niet zo goed voor je bodemleven. Geen citroen, dat is zeer agressief voor je bodemleven.
            Ook kun je een flinke ton water met een emmer turf erin een paar dagen laten staan. Dan zakt de PH ook.
            Je kunt ook 200 liter Spa rood(per plant) kopen.
            In alle gevallen heb je een PHmeter nodig, want de PH varieert ook naarmate je voeding toevoegt, en als je die toch koopt, neem meteen even een flesje PH-bloei mee.
            Da's makkelijker
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Is dat zo belangrijk PH groei/bloei? Maakt toch helemaal niks uit, zeker gezien de hoeveelheid.... Die paar druppels op de liter.
              Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
              Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

Comment

Is dat zo belangrijk PH groei/bloei?
                Jazeker is dat belangrijk, bloeiende planten vinden PH- groei (Salpeterzuur) echt niet lekker ook al is het een paar druppeltjes.
                No Mercy Supply - No Mercy Shop

Comment

Waar op ga je kweken , welk medium ?
                  Waarom wil je afzuren ?

Ik kweek op aarde en heb nog nooit afgezuurd , er zijn verschillend voedingen die zuur verlaagend zijn en een beetje kalk in je grond helpt zeer goed

Ajo
                  Ventje
                  Living in Second live for real

Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brabo View Post
                    Jazeker is dat belangrijk, bloeiende planten vinden PH- groei (Salpeterzuur) echt niet lekker ook al is het een paar druppeltjes.
                    Is dit al eens ergens meer aangetoond? Als ik mijn EC meet verandert deze niet als ik de PH heb bijgesteld.

Ik gebruik de lijn van Bio Bizz hier hoef je ook niks af te zuren.
                    Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)

Comment

Ga trouwens ook niet met de - & + het vat op peil brengen

Heb je teveel - erin gedaan, gooi er dan geen + bij, maar schoon water..
                      Maar na een paar keer weet je wel hoeveel je moet gebruiken!
                      2de growverslag:

**Lallende kadaver's kweekproces, 12 (P.P) Stekken onder een 600w Adjust!**

Comment

Goedkoop pH metertje en fles pH min bloei prima. Plant neemt bij een lagere pH meer stikstof op, bij een hogere pH meet fosfor en kalium. Voor nachtschade in het bijzonder geldt dat sporenelementen als magnesium, borium en yzer binnen een erg nauw pH gebied worden opgenomen. Vndaar de gebreken bij verkeerde pH. Bij biobizz kun je ook beter wel afzuren. pH week 1 en 2 na het aanslaan 5.9. week 3 tot 7 pH 6.0 Daarna 6.3 tot 6,5
                        No-nonsens kweker

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 123harry View Post
                          Goedkoop pH metertje en fles pH min bloei prima. Plant neemt bij een lagere pH meer stikstof op, bij een hogere pH meet fosfor en kalium. Voor nachtschade in het bijzonder geldt dat sporenelementen als magnesium, borium en yzer binnen een erg nauw pH gebied worden opgenomen. Vndaar de gebreken bij verkeerde pH. Bij biobizz kun je ook beter wel afzuren. pH week 1 en 2 na het aanslaan 5.9. week 3 tot 7 pH 6.0 Daarna 6.3 tot 6,5
                          Dat is een goei tip, komt deze uit eigen ervaring? De weken zijn dan ook de weken van het schema neem ik aan.

Comment

Bezig...
                          X