Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welk soort voeding?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Welk soort voeding?

    Korting op 420shop
    Ik zit nog met enkele vragen ivm de voeding die ik binnenkort zal geven als ik met een plantje begin. Ik heb al eens zitten zoeken op de 420 shop maar er is zo veel keuze dat ik er gewoon niet aan uit geraak.

    Welke voeding raden jullie aan? Heb momenteel al oog op een flexapot maar welke aarde en of er korrels in moeten heb ik geen idee van. En ook dacht ik eraan om terra grow en terra bloom te gebruiken om toe te voegen aan het water.

    Extra vraagje: Hoeveel water geven jullie aan de plant en om de hoeveel dagen?

    Alvast bedankt!

    ​​

    #2
    Welk soort voeding maakt niet zoveel uit. Iedereen heeft z'n eigen voorkeur, er zijn er wel 100.
    Met allemaal verschillende prijzen. Wil je het goed doen, dan zoek je een voedingschema op, dat hebben ze allemaal, en dan heb je alle flesjes nodig die in dat schema genoemd worden.
    Bij het ene merk zijn dat er 3 bij een ander merk kunnen dat er wel 7 of 8 of meer zijn.
    Bij het ene merk ben je klaar met 30 euro, bij het andere heb je 200 nodig.
    Er zijn ook complete probeerpakketten te koop van diverse merken.
    Dan krijg je kleine flesjes en kun je het schema volgen voor 1 kweek.

    Als je bij de kweekverslagen kijkt kun je zien wat een kweker doet, hoeveel voeding, welke voeding, hoeveel water en hoe vaak enz enz...
    En je ziet meteen of dat goed gaat, want bij een kweekverslag kun je volgen hoe het afloopt (als ze 'm afmaken)
    Dan kan ik wel Biobizz gaan roepen, maar wat voor waarde heeft dat als je er verder niks vanaf weet.
    Dan zul je m'n kweekverslagen moeten lezen. Zo is dat voor iedereen en voor elk merk denk ik.

    Elke voeding heeft ook z'n eigen manier van bereiden.
    Sommige kun je daarna maar 24 uur bewaren, andere kun je 5 dagen of wel 2 weken bewaren.
    Eerst de ene en dan pas de andere toevoegen, en dan moet je bij veel merken ook nog de pH gaan meten dus heb je een goeie pH meter nodig met al z'n accessoires.
    Ga je voor grote potten, 20L of meer, dan kun je ook bio-organische voeding gebruiken waarvan je de pH niet hoeft aan te passen.

    Dan kom je bij de volgende keus, want er zit ook verschil in alle soorten aarde die je kunt gebruiken.
    Er zijn zoveel mogelijkheden dat je beter de praktijk kunt bekijken dan luisteren naar wat er het meest geroepen wordt.
    (het RQS effect : Als je maar genoeg reclame maakt dan wordt je rommel gekocht)


    Zoek ook even de site van het merk voeding op die je op het oog hebt.
    Daar kun je vaak ook veel info vinden.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      RQS heeft ook wel goed zaad hoor, Q!

    • Brandnetel
      Brandnetel commented
      Editing a comment
      Mijn eerste kweek was ook met zaad van RQS. Geen problemen mee gehad.

    #3
    Elke kweker heeft zijn eigen methode, voeding en opvattingen mbt het kweken. Zoveel mensen, zoveel meningen.

    Ook is iedere kweek anders, net als de omstandigheden. Niemand kan zeggen je moet zo vaak, zoveel en op die manier voeding geven.

    E.e.a. is dan ook afhankelijk van jouw manier van kweken, daar vertel je niks over dus kan ook niemand je advies geven. Ik kan je wel zeggen dat je iedere dag een liter water moet geven maar als jij kweekt in 5 liter potten dan is dat veel te veel. Kweek je in 60 liter potten dan is het wellicht te weinig.

    De Terra lijn van Plagron die je aanhaalt is iig een goed product, je zult wel moeten gaan aanzuren dus zal je ook meters moeten kopen en PH-. Weet niet of je zo ver wilt gaan..

    Ik raad je aan om wat kweekverslagen te lezen van mensen die een soortgelijke setup hebben als die van jou. Je kan dan lezen wat zij gedaan hebben en dit als leidraad nemen. Je leest dan ook wat ze fout hebben gedaan en die fouten kan je dan zelf voorkomen.
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • Meglow
      Meglow commented
      Editing a comment
      Ik beaam je mening over de Terralijn. Je moet inderdaad aanzuren en daarbij is een metertje nodig incl. bewaarvloeistof en ijkvloeistof. Daar moet je zin in hebben en het kost natuurlijk ook wat. Twee keer uit de losse pols mijn watertje aangezuurd (dom!), wat zich direct uitte in bladproblemen, dus elke voedingsbatch moet je meten.
      Ik maak sinds ik de Terralijn gebruik een flesje verdunde pH- aan (1:10), omdat ik het gevaarlijke rotzooi vind zo uit de fles.

    #4
    Oke bedankt voor de hulp! Ik zal eens de kweekverslagen doornemen en zien wat het beste is.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Houd het simpel, vooral als je nog nooit gekweekt hebt.

    • Brandnetel
      Brandnetel commented
      Editing a comment
      ^ Wat hij zegt

    #5
    Hey Nolan! Mocht je vragen hebben over onze Terra Grow en Bloom, stuur me gerust een Dm of mail ons. Dan helpen wij je graag verder.

    Comment


      #6
      Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
      Welk soort voeding maakt niet zoveel uit. Iedereen heeft z'n eigen voorkeur, er zijn er wel 100.
      Ga je voor grote potten, 20L of meer, dan kun je ook bio-organische voeding gebruiken waarvan je de pH niet hoeft aan te passen.
      bio-organisch in de vorm van Health Care 12-8-8 tablets of kippenmestkorrels, beendermeel, bloedmeel etc?
      werkt dat niet in <20L?


      ...

      Comment

      Bezig...
      X